دانلود و خرید کتاب آیینه جادو؛ جلد اول سیدمرتضی آوینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیینه جادو؛ جلد اول اثر سیدمرتضی آوینی

کتاب آیینه جادو؛ جلد اول

معرفی کتاب آیینه جادو؛ جلد اول

کتاب حاضر جلد اول مجموعه آیینه‌ی جادو اثر شهید سیدمرتضی آوینی است که مقالات و تجربیات او در زمینه نویسندگی و کارگردانی  را دربر دارد. 

 درباره مجموعه آیینه‌ی جادو

مجموعه آیینه جادو ثمره ده سال فعالیت سیدمرتضی آوینی در عرصه مستندسازی است. این اثر تنها کتابی است که در زمان حیات آوینی و با نظارت خودش منتشر شد. طرح اولیه مباحث کتاب هم جزوه‌ای بود که آوینی برای تدریس در دانشگاه هنر آماده کرده بود. این جزوه بعدها گسترش پیدا کرد و در فاصله میان پاییز ۱۳۶۷ تا بهار ۱۳۶۹ در فصل‌نامه سینمایی فارابی و ماهنامه سوره منتشر شد.

آنچه این مجموعه را از کتاب‌های دیگر حوزه سینما متمایز کرده است، نگاه فلسفی و عرفانی حاکم بر مباحث آن است. نگاهی که برای طرح آن تنها داشتن تخصص سینمایی کافی نیست.

 خواندن آیینه‌ی جادو؛ جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان و متخصصان حوزه سینما، به ویژه مستندسازی و دوست‌داران سبک و نگاه شهید سیدمرتضی آوینی.


نظرات کاربران

s
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

با ۳۰٪ تخفیف بخرید:) کد: SMQ5P2TC3N6V38 مهلت استفاده: تا ۳ روز بعد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
وضع کنونی عموم ملیت‌هایی که آنان را «جهان سوم» نامیده‌اند در برابر تمدن غرب، وضع کودکی است که شیفتگی‌اش در برابر اسباب‌بازی‌های رنگارنگ، چشم او را بر خیر و صلاحش بسته است.
سیدعلیرضا زارعی
کار هنرمند تمثّل بخشیدن به حقایق قدسی است.
سیدعلیرضا زارعی
وقتی کلمه‌ای ـ هرچند به‌اشتباه ـ در زبان محاورات روزمره وارد می‌شود، حذف آن جز با تغییر دیگربارۀ اعتبارات و سنن اجتماعی نه میسور و مقدور است و نه جایز.
زهرا
تعبیر دهکدۀ جهانی لامحاله بدین معناست که ساکنین این دهکدۀ واحد شریعت واحدی را نیز پذیرفته‌اند...
زهرا
جاذبیت سینما از جانبی به داستان برمی‌گردد، از جانبی دیگر به تصویر، و از جانب سوم به این ملغمه‌ای که از ترکیب داستان و تصویر پدید آمده و می‌تواند توهمی از واقعیت را ایجاد کند. این ملغمه دیگر نه داستان است و نه تصویر؛ ماهیتی دیگرگونه یافته است. نه آرد است و نه شکر؛ حلواست. توهمی جذاب و لذت‌بخش از واقعیت است که می‌تواند آدم را در خود مستغرق کند
زهرا
وَ لَهُ ﭐلْمَثَلُ ﭐلْاَعْلیٰ فِی ﭐلسَّمواتِ وَ ﭐلْاَرضِ. هنرمند باید چشم دل به این «مَثَل اعلیٰ» باز کند و عالم وجود را سراسر مظاهر و آیات حقایق ملکوتی ببیند.
سیدعلیرضا زارعی
مهم‌ترین حوزه‌ای که نظام فرهنگی را صورت می‌بخشد همین جهان‌بینی است
زهرا
وقتی معیار رشد، کارِ کم‌تر باشد، مسلّماً بهشت جایی است که در آن اصلاً کار نباشد.
زهرا
عصر تاریخی خودآگاهی ما از این پس آغاز گشته و پیش از این، ظهور معارضۀ فرهنگی نهفته در باطن اجتماع ما نمی‌توانسته است که از حدِ بازتاب‌هایی ضمنی و نابه‌خود فراتر رود.
زهرا
اگر محتوای سینما بخواهد که به سوی حق و اسلام متمایل گردد، تکنیک سینما، یعنی مجموعۀ روش‌ها و ابزار آن، حجابی است که باید خَرْق شود. در این نکته برای اهل معنا معانی بسیار نهفته است.
سیدعلیرضا زارعی

حجم

۳۱۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۳۱۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۶۱,۰۰۰
تومان