دانلود و خرید کتاب اصول‌گرایی در اندیشه‌ی امام خمینی(ره) مریم سالاری سه‌دران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اصول‌گرایی در اندیشه‌ی امام خمینی(ره)

اصول‌گرایی در اندیشه‌ی امام خمینی (ره) اثری از مریم کاکایی سه‌دران و عباس کاکایی باغچه‌میشه است که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

 درباره کتاب اصول‌گرایی در اندیشه‌ی امام خمینی(ره)

انقلاب اسلامی ایران در مسیر تکاملی خود همواره موجد مفاهیم تازه‌ای است که نشان از پویایی آن دارد. اصول‌گرایی نیز همانند سایر مفاهیم، از مکتب امام خمینی ظهور کرد، خاستگاه آن انقلاب اسلامی است و بازتولید ارزش‌های انقلابی و اسلامی در همه‌ی زمان‌هاست.

انقلاب اسلامی در اولین لایه‌های خود ریشه در نگرش کل‌گرایانه‌ی توحیدی امام خمینی دارد. در اندیشه‌ی توحیدی امام، یک نگاه سیستمی و یک‌پارچه به همه‌ی عالم از جمله دین و سیاست وجود دارد، در نتیجه اصول‌گرایی رویکردی حداکثرگرایانه به دین است که در آن سعی می‌شود همه‌ی پدیده‌های اجتماعی و عرفی در کلیت دینی و توحید تعریف شوند.

 نویسندگان در این اثر به بررسی این نگاه اصول‌گرایانه در اندیشه رهبر انقلاب اسلامی پرداخته‌اند.

 خواندن کتاب اصول‌گرایی در اندیشه‌ی امام خمینی(ره) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به موضوعات سیاسی به ویژه اندیشه‌های امام خمینی (ره)

 بخشی از کتاب اصول‌گرایی در اندیشه‌ی امام خمینی(ره)

از مهم‌ترین مبانی اندیشه‌های یک اندیشمند، مبانی معرفت‌شناسی یا به‌طورکلی شناخت‌شناسی او می‌باشد که بیان‌کنندهٔ طرز نگرش او به مسئلهٔ شناخت، ابزارها و روش‌های آن و چگونگی رسیدن به حقیقت از طریق ادراک و... است. زیرا مکتب معرفتی یا مبانی شناختی هر اندیشمندی چیزی جز تجلی و برآیند منابع شناختی و معرفتی او نیست. پس منابع معرفتی هر اندیشمندی به‌منزلهٔ مبانی و پایه‌های اولیهٔ شناخت‌شناسی او محسوب می‌گردد. همچنین باید دانست که مبانی معرفتی و شناختی پایه و اساس نگرشی هر اندیشمندی را تشکیل می‌دهد. نوع بینش و شناخت اندیشمند نسبت به جهان و انسان و جامعه تابع شناخت‌شناسی اوست و به تعبیر مرتضی مطهری: دنیا، دنیای مکتب و ایدئولوژی بر پایهٔ جهان‌بینی است و جهان‌بینی بر پایهٔ شناخت، جایگاه و اهمیت مسئلهٔ شناخت و مبانی معرفتی آشکار می‌گردد. پس اندیشه‌های خاص معرفتی و علمی چون اندیشه‌های سیاسی بر جهان‌بینی و نوع نگرش اندیشمند بر جهان و انسان ابتنا می‌یابند و نوع نگرش اندیشمند نیز تابع شناخت و معرفت وی، به‌ویژه منابع معرفتی او می‌شود. هرچند ابزارها و روش‌های معرفتی و قائل‌بودن به امکان شناخت و عدم امکان آن و مسائلی از این قبیل نیز حائز اهمیت هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اصول‌گرایی رویکردی حداکثرگرایانه به دین است که در آن سعی می‌شود همهٔ پدیده‌های اجتماعی و عرفی در کلیت دینی و توحید تعریف شوند و همهٔ پدیده‌ها در مسیر تربیت انسان، ساماندهی می‌شوند.
کاربر ۲۶۸۹۴۷۹

حجم

۳۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۳۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان