دانلود و خرید کتاب مسجد کانون نشاط خانواده علیرضا فیض آبادی فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسجد کانون نشاط خانواده اثر علیرضا فیض آبادی فراهانی

کتاب مسجد کانون نشاط خانواده

معرفی کتاب مسجد کانون نشاط خانواده

کتاب «مسجد کانون نشاط خانواده» نوشتۀ علیرضا فیض آبادی فراهانی است و انتشارات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب، بررسی نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تحکیم بنیان خانواده است.

درباره کتاب مسجد کانون نشاط خانواده

مساجد نخستین مراکز آموزشی مسلمانان بود‌؛ پیامبر و یارانش در مسجدالحرام جمع می‌شدند و دربارۀ معارف و احکام الهی سخن می‎گفتند. با هجرت پیامبر به مدینه و تأسیس مسجد‎النبی، این مسجد به مکانی برای عبادت و همچنین آموزش قرآن، گفتگوها و مناظره‌های علمی تبدیل شد که شور و نشاط به جهان اسلام تزریق می‌کرد. ازآنجاکه انسان موجودی اجتماعی است، عملکرد هر فرد مستقیم و یا غیرمستقیم بر سایر افراد جامعه اثر می‌گذارد و محیط سالم باعث رشد و شکوفایی استعدادهای افراد جامعه می‌شود، مساجد نقشی محوری در جامعه ایفا می‌کنند. احساس هویت و تلاش جمعی برای ساختن محیط زندگی بهتر، تقویت اعتقادات و اخلاقیات، ایجاد نشاط اجتماعی و روحیۀ خودباوری در بین مردم، آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به آسیب‌های اجتماعی و کارآفرینی با استفاده از ظرفیت‌های محلی از تأثیرات و نقش مسجد در جامعه به شمار می‌روند.

در دنیای امروز، احیای کارکردهای مسجد به‌خصوص کارکردهای اجتماعی آن،‌نقش مهمی در تحکیم خانواده و تقویت باورها، ارزش‌ها و رفتارهای اعضای خانواده دارد. کتاب مسجد، کانون نشاط خانواده، بر لزوم توجه ارکان حکومتی برای تقویت کانون‌های فرهنگی هنری به دلیل نفوذ زیاد و اثرگذار تأکید دارد و به توجه بیش از حد خانواده‌ها به حضور اعضای خانواده در فضای معنوی مسجد و تأثیر متقابل در جهت تقویت هنجارهای اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره می‌کند. این کتاب همچنین نشان می‌دهد که می‌توان با استفاده از ظرفیت مردمی و سرمایه‌های اجتماعی فعال در مساجد در پوشش کانون‌های فرهنگی هنری، به کمک خانواده‌های و آسیب‌دیدگان اجتماعی رفت و با احیای کارکرد اجتماعی مساجد، اثربخشی آن را تقویت کرد.

کتاب مسجد کانون نشاط خانواده در ۵ فصل تنظیم شده است؛ عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: کلیات و مفاهیم»، «فصل دوم: اهمیت و همگرایی مسجد و خانواده در اسلام»، «فصل سوم: نقش اعتقادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد»، «فصل چهارم: نقش اخلاقی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تحکیم بنیان خانواده» و «فصل پنجم: نقش رفتاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تحکیم بنیان خانواده»

خواندن کتاب مسجد کانون نشاط خانواده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های مذهبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مسجد کانون نشاط خانواده

««اگر مساجد رسالت واقعی خود را در محلات ایفا کنند و به احیای کارکردهای اساسی مسجد همت بگمارند، این پیوند خانواده‌ها با مکان قدسی مسجد به محلات صبغه الهی می‌دهد و در تعاملات روزمره شاهد کاهش آسیب‌ها خواهیم بود. کمتر هنگام انجام وظایف خانوادگی و یا اجتماعی، هوای نفس بر اهالی مسجد چیره خواهد شد و در نتیجه ظلم در تمامی مراتبش در خانواده و به‌تبع آن در جامعه و حکومت رخ نمی‌دهد.»»

اگر گوش های شما شبیه گوش های حیوانات بود!؟
ساندرا مارکل
اصول و مبانی بانکداری و مالیه اسلامی
محمد کردبچه
دستورالعمل جامع تجمیع منابع تجدیدپذیر با DIgSILENT PowerFactory
مرتضی زارع اسکویی
بوستان سعدی (باب‌های هفتم تا دهم)
سعدی شیرازی
میکروبیولوژی غذایی کاربردی و آزمایشگاهی
علی مرتضوی
مردها هم گریه می کنند
مجید درری رمضانی
تغییر و تحول نظام آموزش در کردستان اردلان
پرستو مظفری
یک کلاغ چهل کلاغ
معصومه ذباح
تربیت بدنی عمومی ۱
علیرضا بهرامی
خواستگاران مهری ‌ناز، شاهدخت دیار سختستان!
صبوره رنگرز
رویا و رویا
اصغر الهی
محاکم کیفری بین المللی
مهدی ذاکریان
عکاسی از محصول برای تبلیغات
فرشید خیرآبادی
قحطی عشق
مهدی رادمهر
Accounting Texts in English‬
عباسعلی دریائی
چشم به راه یار
حسن رشیدی
اصول اساسی کار با محیط های Sketcher و Wireframe در CATIA
میلاد حشمتی
واتسون ها به بیرمنگام می روند - ۱۹۶۳
کریستوفر پل کورتیس
طاووس ها
لیدا طرزی
نقش اخلاق حسنه در موفقیت و پیشرفت های دنیوی
سعید نیلفروشان
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان