دانلود کتاب صوتی بیمار خاموش با صدای فرزان اسدیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بیمار خاموش اثر فرزان اسدیان

دانلود و خرید کتاب صوتی بیمار خاموش

معرفی کتاب صوتی بیمار خاموش

کتاب صوتی بیمار خاموش نوشته‌ی الکس مایکلیدیس و داستان یک زوج هنرمند است. تریلری روانشناختی که قهرمان داستان مرتکب قتلی عحیب و ناگهانی علیه همسر خود می‌شود و پس از آن دیگر کلمه‌ای بر زبان نمی‌آورد و در سکوتی طولانی فرو می‌رود. داستان با تعلیق و کشش فراوان همراه است و رازهای پنهان زیادی در خود دارد. این اثر توسطه مریم حسین‌نژاد ترجمه شده است و فرزان اسدیان و سحر توکلی گویندگی آن را برعهده دارند.

درباره‌ی کتاب صوتی بیمار خاموش

کتاب صوتی بیمار خاموش با نقل‌قولی از نمایشنامه‌ی آلکستیس اوریپید آغاز می‌شود: «اما چرا حرف نمی‌زند؟» آلکستیس یکی از داستان‌های اساطیری یونان باستان است. زنی به نام آلکستیس که همانند آلیسیا، شخصیت کتاب بیمار خاموش ست. زنی که وفاداری دیوانه‌واری به شوهرش دارد، برای نجات جان او می‌میرد ولی دوباره زنده می‌شود. اما آنگاه که دوباره زنده می‌شود دیگر حرفی نمی‌زند، همانند آلیسیا.

اما در داستان ما، آلیسیا چرا حرف نمی‌زند؟

خلاصه رمان بیمار خاموش

آلیسیا برنسون که نقاش مشهوری است با عکاسی به نام گابریل زندگی می‌کند. آلیسیا شبانه‌روز در حال کشیدن نقاشی است و به نظر می‌رسد قرار است به زودی نمایشگاهی از آثار خود برپا کند. آنطور که به نظر می‌رسد، آن دو زندگی خوبی در کنار هم دارند و در یک خانه‌ی بزرگ در یکی از محله‌های بالانشین و معروف لندن زندگی می‌کنند. در صفحات ابتدایی کتاب آلیسیا از عشقش نسبت به گابریل حرف می‌زند. گره داستان در شبی رقم می‌خورد که گابریل دیرتر به خانه برمی‌گردد. ساعت یازده کار او تمام می‌شود، پس از ساعت‌ها عکاسی از مدل‌های پشت‌بام واگو. یازده و سی دقیقه صدای شلیک گلوله شنیده می‌شود و همسایه با پلیس تماس می‌گیرد. آلیسیا گابریل را به صندلی می‌بندد و پنج مرتبه به صورت او شلیک می‌کند. پنج دقیقه‌ی بعد پلیس اعزام می‌شود. آلیسیا به بیمارستان منتقل می‌شود. روز بعد از او بازجویی می‌شود، اما پس از این حادثه، آلیسیا دیگر چیزی نمی‌گوید، نه انکار و نه اعتراف و نه هیچ حرف دیگری. سکوت دیوانه‌وار او و خودداری‌اش از هر صحبتی، ماجرا را بسیار پیچیده‌تر می‌کند. قیمت آثار او به‌طور سرسام‌آوری افزایش پیدا می‌کنند و مردم حرف‌های عجیب و غریبی پشت سرش می‌گویند. اما آلیسیا فقط نقاشی می‌کشد، در تمامی لحظات. در گوشه‌ی یکی از نقاشی‌هایش، او پرتره‌ای کشیده است. زیر آن پرتره کلمه‌ای به زبان یونانی نوشته شده است: آلکستیس.

دادگاه‌های فراوانی برگزار می‌شود، اما آلیسیا هیچ نمی‌گوید. روانپزشک دادگاه، برای رسیدگی به مسئله‌ی آلیسیا تقاضای فرصت می‌کند. در طرف دیگر تراپیستی به نام فیبر تلاش می‌کند تا بتواند با آلیسیا صحبت کند. او که در زمینه‌ی روان‌درمانی جنایی کار کرده است، می‌کوشد حقایق پنهان این قتل عجیب را در طی داستان مشخص کند. داستان از زبان تئو فیبر روایت می‌شود. درمانگری که به داستان آلیسیا علاقه‌مند است. فیبر در این میان داستان خودش را نیز می‌گوید، پروسه‌ای که او را تبدیل به یک درمانگر کرده است...

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی بیمار خاموش را به تمامی علاقه‌مندان داستان‌های جنایی و معمایی و همچنین کسانی که به حوزه‌ی روانکاوی علاقه دارند، توصیه می‌کنیم.

چرا باید کتاب صوتی بیمار خاموش را بشنویم؟

اگر از زندگی روزمره خسته شده‌اید و به دنبال شنیدن داستانی تازه و یا تجربه کردن هیجان هستید، کتاب صوتی بیمار خاموش پیشنهاد ما به شماست. داستان‌هایی که مخاطب خود را در حل معما و کشف دنیای پیچیده‌ی انسان‌ها همراهی می‌کنند، همیشه جذابیت‌های خاص خود را دارند و مخاطب را با لذت ناب کشف واقعیت روبه‌رو می‌کنند. داستان آلیسیا لایه‌های پنهان فراوان دارد. کنار زدن پرده‌ها خواننده را مجذوب خواهد کرد.

درباره الکس مایکلیدس

الکس مایکلیدس متولد سپتامبر ۱۹۷۷ و اهل قبرس است. پدرش یونانی و مادرش انگلیسی بود. کودکی او با کتاب و داستان گره خورده بود. او نخست در رشته‌ی ادبیات انگلیسی در کالج ترینیتی دانشگاه کمبریج تحصیل کرد و دوره‌ی فوق لیسانس خود را در موسسه فیلم آمریکا واقع در لس آنجلس گذراند. علاوه بر این، مایکلیدس در دوره‌های درمانگری شرکت کرده و تجاربی کسب کرده است و حتی مدتی در یکی از واحدهای روانپزشکی مشغول به کار شد، البته او این رشته را به صورت حرفه‌ای ادامه نداد، چراکه هدف او نوشتن بود. بیمار خاموش نخستین اثر اوست، اما این اثر بیش از یک سال در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار داشت. مایکلیدس دومین اثر خود را با نام دوشیزگان در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. این اثر به فارسی نیز ترجمه شده است. این کتاب درباره‌ی قتل‌هایی سریالی است که در کالج کمبریج رخ می‌دهد.

مایکلیدس علاوه بر نوشتن رمان، به فیلمنامه‌نویسی نیز مشغول است

ژانر کتاب

کتاب صوتی بیمار خاموش را می‌توان جزو رمان‌های تریلر روانشناختی و همچنین رمان‌های جنایی و معمایی و رازآلود طبقه‌بندی کرد.

از این کتاب چه اقتباس‌هایی صورت گرفته است؟

در حال حاضر فیلم سینمایی بلندی با اقتباس از کتاب بیمار خاموش در دست ساخت است. این فیلم توسط کمپانی پلن بی (شرکت تولید فیلم برادپیت) و آناپورنا (به مدیریت مگان الیسون) ساخته خواهد شد.

چه کسانی بیمار خاموش را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

رمان بیمار خاموش با ترجمه‌ی مریم حسین‌نژاد توسط انتشارات سنگ منتشر شده است. همچنین نسخه‌ی صوتی این کتاب با همین ترجمه توسط انتشارات آوای چیروک تهیه شده است. سایر ترجمه‌ها و انتشارات آن‌ها در ادامه آمده است:

ترجمه‌ی زهرا شکوهی‌فر، انتشارات نقش و نگار.

ترجمه‌ی مهرآیین اخوت، انتشارات هیرمند.

ترجمه‌ی ساناز جهان بیگلری، نشر البرز.

ترجمه‌ی محمد مهدی شاطریان و معین عیزاده، انتشارات یمام.

ترجمه‌ی فائقه شاه حسینی و زهرا سلیمیان، نشر خاموش.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره این کتاب

کتاب بیمار خاموش درست پس از انتشار در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفت و ۵۲ هفته رتبه‌ی نخست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز را به خود اختصاص داد. مجلات بسیاری درباره‌ی این اثر نوشته‌اند:

اینترتینمنت ویکلی: یک تریلر فراموش‌نشدنی و متعلق به هالیوود، آمیزه‌ای از تعلیق هیچکاکی، نقشه‌ی آگاتا کریستی و تراژدی یونانی.

وال استریت ژورنال: اولین رمان تاثیرگذار این نویسنده با پایانی به ارزش آثار رازآلود کلاسیک آگاتا کریستی

بی‌بی‌سی: بیمار خاموش شاید رمان اول نویسنده باشد، اما سبک و سیاق و ظرافت یک استاد را دارد.

تایمز لندن: یک رمان تاثیرگذار. بیمار خاموش متنی هوشمندانه، خیال‌انگیزو فوق‌العاده است.

همچنین افراد صاحب‌نامی چون دیوید بالداچی و لی چایلد نیز این اثر را ستوده‌اند.

لی چایلد: داستان‌پردازی هوشمندانه، پیچیده و همراه با تعلیقی واقعی. رمانی بسیار خوب با هرگونه استانداردی.

رمان بیمار خاموش چه جوایز و افتخاراتی کسب کرده است؟

کتاب بیمار خاموش علاوه بر اینکه جزو پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بود، در سال ۲۰۱۹ برنده‌ی بهترین کتاب معمایی گودریدز شد و همچنین به عنوان یکی از کتاب‌های منتخب آمازون در آپریل همین سال معرفی شد.

در بخشی از کتاب صوتی بیمار خاموش می‌شنویم

گابریل برنسون شش سال پیش به قتل رسید. چهل و چهار ساله بود. او در بیست و پنجم آگوست و در گرمای غیرعادی تابستان به قتل رسید. شاید یادتان باشد که بالاترین درجه‌ی گرما را در آن زمان ثبت کردند. روزی که او مرد، گرم‌ترین روز سال بود. در روز آخر عمرش صبح زود بیدار شد. ساعت ۵:۱۵ صبح ماشینی او را از خانه‌اش که در شمال غربی لندن بود و به همراه آلیسیا در آن‌جا زندگی می‌کرد، به حاشیه‌ی همپستد هیث برد و برای عکاسی به شوردیچ رفت. تمام روز را صرف عکاسی از مدل‌های بالای پشت بام واگو کرده بود. درباره‌ی کارهای آلیسیا چیز زیادی مشخص نیست. او در شرف برگزاری نمایشگاه بود و حسابی مشغول کارهایش بود. به احتمال تمام روز را مشغول نقاشی در انتهای باغ، در آلاچیقی بود که بعدها آن را به استودیو تبدیل کرد. گابریل تا دیروقت مشغول عکاسی بود و تا ساعت یازده به خانه برنگشت. نیم ساعت بعد همسایه‌شان باربی هلمن صدای چند شلیک گلوله را شنید. باربی به پلیس زنگ زد و در ساعت ۱۱:۳۵ شب ماشینی از ایستگاه هاور استاک هیل به محل اعزام شد و ظرف سه دقیقه به خانه‌ی برنسون رسید.

معرفی نویسنده
عکس الکس مایکلیدیس
الکس مایکلیدیس

الکس مایکلیدیس نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی-قبرسی است. او بیشتر به واسطه‌ی نخستین رمانش، بیمار خاموش، شناخته می‌شود. رمان بیمار خاموش افتخارات بسیاری را برای مایکلیدیس به ارمغان آورد و در واقع سکوی موفقیت او محسوب می‌شود؛ برای مثال این رمان در بخش بهترین داستان مرموز و تریلر سال ۲۰۱۹، جایزه گودریدز چویس را از آن خود کرد.

نظرات کاربران

Mo
۱۴۰۰/۰۵/۱۵

همه چیز عالی به غیر تبلیغ ناشر که اول و آخر هر بخش تکرار میشه و آدم رو کلافه می کنه! آوای چیروک زحمت کشیده اما نابود کرد من رو با تبلیغ تکراریش. تبلیغ آخه یک بار دو بار نه

- بیشتر
mary
۱۳۹۹/۰۳/۱۵

یک کتاب روانشناسی هیجانیه... از زمانی که شروع کردم به گوش دادنش بی وقفه تا اخر گوش کردم یازده ساعت!!!.بی نظیره این کتاب صوتی رو حتما گوش کنید⚘

Danse Macabre
۱۴۰۰/۱۲/۲۸

کتاب "بیمار خاموش" سه روز پیش کتاب صوتی "بیمار خاموش" رو درست قبل از شروع سفر خریدم صرفا برای اینکه ساعات انتظار تا رسیدن به مقصد بیهوده نگذرن و احساس بهتری داشته باشم. کاملا دور از ذهن بود، این که تا

- بیشتر
mis
۱۳۹۹/۰۸/۲۳

خوب بود و غیر قابل پیش بینی. ولی من کتاب پرونده هری کبر که تو همین ژانر هست رو بیشتر دوست داشتم.

shahrbanoo
۱۳۹۹/۰۷/۰۳

خیلی خوب بود پیشنهاد میکنم کسایی که به کتاب های معمایی علاقه دارن حتما گوش کنن

کتول
۱۳۹۹/۰۱/۳۱

کتاب خیلی جالبیه با صدایی بسیار گرم پیشنهاد میکنم حتما بشنوید و لذت ببرید

مرجان شریفی راد
۱۴۰۰/۰۳/۲۰

این کتاب جوابگوی دوستانی است که در جستجوی داستانی مرموز با دست مایه ی جنایی میباشند

Romeo
۱۴۰۱/۰۸/۰۹

کاش یک بار دیگه این کتاب با صدای آرمان سلطان زاده خوانده میشد . چه میشد این‌کتاب با صدای ایشون

tina.kb75
۱۴۰۰/۰۹/۱۰

بسیار داستان هیجان انگیز و گیرایی بود و در آخر داستان واقعا شگفت زدم کرد. گویندگی و ترجمه هم خیلی خوب بود. توصیه میکنم این کتاب رو از دست ندید.

🌙sima🌙
۱۴۰۲/۰۱/۱۸

کتاب خوبی بود اخر داستان هیجان انگیز بود و خیلی جالب ورق داستان برگشت 😁 درکل پیشنهاد میکنم این کتاب رو 💖💖 فقط تبلیغ اخر هر فصل ازار دهنده بود چون هر پنج دقیقه باتوجه به مدت هر فصل هی پخش

- بیشتر

زمان

۱۱ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۹۱۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۱ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۹۱۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۲۷,۳۰۰
۳۰%
تومان