دانلود و خرید کتاب زندگی من استیون هاوکینگ ترجمه احسان زیورعالم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی من اثر استیون هاوکینگ

کتاب زندگی من

معرفی کتاب زندگی من

«زندگی من» داستان زندگی استیون هاوکینگ ( -۱۹۴۲)، فیزیکدان و کیهان‌شناس بریتانیایی است. هاوکینگ چهره‌ای شناخته‌شده در زمینه کیهان‌شناسی و شناخت سرچشمه‌های آن است. وی در این کتاب، به شرح زندگی خود به زبانی روزمره و ساده می‌پردازد. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «برای چهار سال، از یک ویلچر دستی و یک ماشین سه چرخه‌ برقی که آبی رنگ بود استفاده می‌کردم. ماشین با سرعت محرکه‌ اندکی حرکت می‌کرد. گاهی اوقات غیرقانونی مسافر هم می‌زدم. وقتی به کالیفرنیا رفتیم، در خانه‌ای مستعمراتی و متعلق به کالتچ نزدیک محوطه‌ دانشگاه ساکن شدیم و در آنجا بود که برای اولین بار از یک ویلچر الکتریکی استفاده کردم. به من استقلال قابل توجهی می‌داد، بخصوص چون در ساختمان‌ها و پیاده‌روهای امریکا برای معلولان دسترسی به مراتب بهتر از بریتانیاست. همچنین یکی از دانشجویان پژوهشی‌ام با ما زندگی می‌کرد. او در رفت و آمد و برخاستن از رختخواب و غذا خوردن کمک می‌کرد، در عوض من به وی تطبیق و توجه آکادمیک می‌دادم».
معرفی نویسنده
عکس استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۴۲ - درگذشت ۲۰۱۸

استیون هاوکینگ یک نظریه‌پرداز علم فیزیک بود که با تئوری‌های تکان‌دهنده‌اش در ارتباط با سیاه‌چاله‌ها و نظریه‌ی نسبیت در دنیا مطرح شد. شهرت او به دنیای علم محدود نماند و حتی مردم عادی هم او و نظریاتش را می‌شناسند؛ به طوری که کتاب‌های مشهور او مثل تاریخچه‌ی کوچک زمان را که برای مخاطب عام علاقه‌مند به علم نوشته، همچنان پرفروش و محبوب هستند. او در بیست سالگی متوجه شد که به نوعی بیماری نادر به نام بیماری نورون حرکتی مبتلا است و پزشکان درمورد او هیچ امیدواری نداشتند. در حالی که حتی این بیماری، ناامیدی پزشکان و فلج شدنش هم حریف کنجکاوی استیون نشد و او پنجاه سال پس از ابتلا به بیماری‌اش هم به زندگی ادامه داد و با نظریاتش جهان را دگرگون کرد.

نظرات کاربران

Nik
۱۳۹۹/۰۶/۱۸

واقعا عالیه بهترین کتاب زندگی نامه ای که تابحال تو جهان نوشته شده است . مطالب علمی هم داشت البته. مردی که با بیمای اش کنار امد و هرطور شده تلاش کرد که به بشریت خدمت کند و به ارزوهایش

- بیشتر
solo
۱۳۹۸/۱۲/۰۹

کتاب فقط زندگی نامه نبود بلکه بیشتر در رابطه با نظریه های علمی هاوکینگ بود. اگر به موضوعاتی مانند تکینگی فضا-زمان سیاهچاله و نجوم علاقه داشته باشید، خوندن کتاب رو دوست خواهید داشت.

علیرضا م
۱۳۹۶/۰۱/۰۳

نمونه رو خوندم. ترجمه قطعا مشکلات دستوری داره ولی طوری نیست که نشه خوند. به نظرم دوستان سخت‌گیری میکنند. هرچند ای کاش مترجم در تلاش برای عامیانه کردن جملات، که در پیشگفتار بهش اشاره کرده روان بودن و چینش صحیح

- بیشتر
امیرحسین
۱۳۹۷/۰۸/۰۲

جالب بود... مخصوصا اونجایی که میگه اومدم ایران...

kosar
۱۳۹۹/۰۴/۲۱

این کتاب عالیه

ویرا
۱۳۹۶/۰۹/۲۹

بسیار کتاب زیبایی بود از زندگی این دانشمند بزرگ لذت بردم...

سپیده
۱۳۹۵/۱۲/۰۲

فقط می تونم بگم"خداوندا،بخاطر تمام چیزهایی که دارم اما نمی بینم،منو ببخش...

شهرام مؤیدی
۱۳۹۵/۰۹/۰۲

با اینکه فیلم بسیار خوب و خوش ساختی بر اساس این کتاب ساخته شده ولی از مترجمین قابل خواهش دارم که این کتاب رو دوباره به فارسی روان برگردونند.

znhosein
۱۳۹۹/۰۹/۱۰

با خوندن این کتاب علاقه‌ای که به ریاضیاتو فیزیک داشتم ۱۰ برابر شد. این نیست که شما چون نمیتونید درسای مدرسرو بخونید باهوش نیستید یا چون‌نمیتونید چن تا فرمولو حفظ کنید پس هوش ریاضی ندارید نه. شما باید ببینید کجا استعداد دارید.

ti ti
۱۴۰۲/۱۱/۱۴

خوندن زندگینامه های خودنوشت (autobiography) نه تنها شما رو با مسیر زندگی نویسنده آشنا میکنه، بلکه طرز فکر، ادبیات، باور ها و تمامی ویژگی های اخلاقی نویسنده رو بهتون نشون میده. در واقع باید این دست نوشته ها رو خوند

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۳,۵۰۰
تومان