دانلود کتاب صوتی یک هفته در فرودگاه با صدای مجتبی مسافری‌نژاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی یک هفته در فرودگاه اثر مجتبی مسافری‌نژاد

دانلود و خرید کتاب صوتی یک هفته در فرودگاه

نویسنده:آلن دوباتن
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۲از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی یک هفته در فرودگاه

کتاب صوتی یک هفته در فرودگاه، تجربه‌ی متفاوت یک هفته زندگی آلن دوباتن درترمینال شماره پنج فرودگاه هیترو است. 

نسخه صوتی یک هفته در فرودگاه با ترجمه‌ای روان از مهرناز مصباح و صدای زیبای مجتبی مسافری‌نژاد، در اختیار شما قرار دارد. 

درباره‌ی کتاب صوتی یک هفته در فرودگاه

آلن دوباتن، فیلسوف معروف برای نوشتن کتاب یک هفته در فرودگاه، دعوت یک شرکت تبلیغاتی را پذیرفت و به مدت یک هفته در ترمینال شماره پنج فرودگاه هیترو اقامت کرد. او در این یک هفته، تجربیات و آنچه را که دیده بود، نوشت. در حقیقت فرودگاه‌ها فضایی هستند که بیشتر از هر فضای دیگری، حجمی از احساس و عاطفه در آن‌ها رفت و آمد می‌کند. میزان خوشحالی و انتظاری که افراد برای مهمانان خود می‌کشند؛ مهمانانی که برایشان عزیز هستند و تمام لحظاتی که هر فردی در گوش مسافرش، عاشقانه چیزی را زمزمه می‌کند، نمی‌توان نادیده گرفت. یک هفته در فرودگاه، حاصل چنین تجربیاتی است که آلن دوباتن با نگاه دقیق و ریزبینش، نوشته است. 

آلن دوباتن در گفتگویی با دیوید اولین از دلایل به وجود آمدن فرودگاه‌ها گفته است: «فرودگاه‌ها برای بی‌صبری آدم‌هاست که به وجود آمده‌اند، وگرنه همان بندرها و کشتی‌ها می‌توانست جوابگوی رفت‌وآمد آدم‌ها باشد. و البته فرودگاه جای عجیبی است، چون ناخودآگاه سبب جوشش احساسات می‌شود و احتمالاً این بهترین کاری است که می‌توان در فرودگاه انجام داد. میزان عاطفه‌ سیالی را که در جهان بروز پیدا می‌کند می‌توان در فرودگاه‌ها سنجید. در لحظه‌ پرواز حالی روحانی به مسافر و همراهانش دست می‌دهد، انگار که او برای لحظه‌ای به مرگ بیندیشد. کسانی که سال‌های سال است ازدواج کرده‌اند و زندگی بدون عشق را پشت سر می‌گذارند، شاید در فرودگاه یک جمله‌ عاشقانه به همسرشان بگویند. احتمال سقوط هواپیما چیزی است که بدترین رابطه‌های زناشویی‌ را نیز می‌تواند نجات دهد».

کتاب صوتی یک هفته در فرودگاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب صوتی یک هفته در فرودگاه برای تمام دوست‌داران فلسفه و علاقه‌مندان به آثار آلن دوباتن، کتابی جذاب و شنیدنی است.

درباره‌ی آلن دوباتن

آلن دوباتن در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ متولد شد. او یک نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیون ساکن بریتانیا است.

در سال ۲۰۰۸ او یکی از اعضای هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی با نام مدرسه زندگی بود. آلن دوباتن دوره دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه کاره رها کرد.

بسیاری از آثار آلن دوباتن به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند. تسلی بخشی‌های فلسفه، جستارهایی در باب عشق، سیر عشق، هنر سیر و سفر، در باب اعتماد به نفس و پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، از آن جمله‌اند.

بخشی از کتاب صوتی یک هفته در فرودگاه

منشاء واقعی کیفیت برخورد کارکنان فرودگاه، نه در دوره‌های آموزشی یا مزایای کارمندی،‌که مثلاً در فضای دوست داشتنی خانه‌ای نهفته است که ربع قرن پیش، والدین در آن، یک عضو آینده‌ی این پرسنل را با خوش مشربی و خوش دلی بزرگ کردند تا او امروز بدون هیچ گونه تشکری از والدین، بتواند و بخواهد به یک دانشجوی مضطرب در مسیر در خروجی برای رسیدن به پرواز، قوت قلب دهد.

فهرست

  • پیشنهاد
  • عزیمت‌ها
  • بخش ‌هوایی
  • رودها
معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

فروغ
۱۴۰۱/۰۸/۰۷

فکر میکردم خیلی باید جالبتر باشه و بیشتر به جاذبه های رفتن به سفر و لذت ساعات فرودگاه و خوردن یک کیک و قهوه در کافه فرودگاه پرداخته شده باشه ☺️اما راستش بیشتر صحبتهای نویسنده از خودش و حالو هوای

- بیشتر
Mo
۱۴۰۰/۰۸/۲۵

ای بدک نبود!

زهرا قدیمی
۱۴۰۰/۰۹/۱۸

من این کتاب رو به خاطر موضوع عجیب و جالبش انتخاب کردم و به نظرم زاویه دید متفاوتی داشت چون همیشه فرودگاه جاییه که با عجله ازش گذشتی و یا نگران بودی ولی این زاویه دید برام جالب بود.

صبا
۱۳۹۹/۰۷/۲۱

not bad ;)

زمان

۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۱۳۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۱۳۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان