دانلود و خرید کتاب شهریار در وال‌استریت سلمان امین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهریار در وال‌استریت اثر سلمان امین

کتاب شهریار در وال‌استریت

نویسنده:سلمان امین
امتیاز:
۳.۲از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شهریار در وال‌استریت

کتاب شهریار در وال‌استریت نوشته سلمان امین سی ایده‌ی کلیدی از کتاب شهریار ماکیاولی برای تجارت در بازار بورس را مطرح می‌کند و سعی می‌کند با زبانی آسان و کارآمد این ایده‌ها را در اختیار خواننده قرار دهد.

درباره کتاب شهریار در وال‌استریت

ماکیاولی در میانه‌های قرن پانزدهم میلادی در فلورانس ایتالیا و در خانواده‌ای به دنیا آمد که برخلاف خودش، متوسط و معمولی بود. آن روزها در اروپا دوره‌ی شکوه و اقتدار پادشاهی‌های نوپدید بود. پس از زوال امپراتوری روم قدرت‌های تازه یکی پس از دیگری سر برمی‌آوردند و پایه‌های حکومت‌های قدرتمندی را بنا می‌کردند، اما ایتالیای آن زمان، زادگاه نیکولو، وضع‌وروز چندان خوبی نداشت؛ از آن روزهای باشکوه، جز کشوری چندپاره و پرآشوب چیزی باقی نمانده بود. او با دیدن این احوال بر آن شد درباره اصول فرمان‌فرمایی و حکومت کتابی بنویسد و آن‌را به دودمان مدیچی تقدیم کند. این خاندان پرنفوذِ فلورانسی تا قرن هجدهم بر ایتالیا حکم می‌راند. او آرزو داشت با ایجاد اتحادی سراسری بار دیگر عظمت ایتالیا را زنده کند؛ عظمت را هم فقط شهریار آرمانیِ او به دست می‌داد. اما نباید فراموش کرد که ماکیاولی یکی از بدنام‌ترین سیاست‌مداران و نظریه‌پردازان تاریخ است زیرا نظرات او همواره به سمت قدرت است. نویسنده در این کتاب سعی کرده است بهترین نظرات او را درمورد اقتصاد به شکلی کاربردی منتقل کند.

خواندن کتاب شهریار در وال‌استریت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالین حوزه اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب شهریار در وال‌استریت

ماکیاولی در فصل سیزدهم شهریار تحلیل می‌کند وقتی این نیروها را باهم مقایسه می‌کنیم، به‌آسانی می‌شود تفاوت‌ها را فهمید. بورجا پس از اتکا به نیروهای خودی روزبه‌روز بر عظمت خویش افزود و درانتها همه دربرابر شوکت او سر تعظیم فرود آوردند.

بعد از حرفهٔ «آموزش همسریابی»، من هیچ کار دیگری را نمی‌شناسم که به‌اندازهٔ بازار بورس آموزشگاه و کتاب و استادهای یک‌شبه که مانند قارچ از زمین سبز می‌شوند داشته باشد. هرکسی به هر طریقی می‌خواهد راه را از بی‌راهه تفکیک کند و دراِزای دریافت مبالغی پول، مسیر مستقیم به‌سمت پول‌دارشدنِ شما را نشان‌تان دهد. فرمول این کار ساده است: «ااا! آیا از ضررهای متوالی خسته شده‌اید؟ آیا بعد از سال‌ها طفره و تقلا در این بازار هنوز اندر خم یک کوچه‌اید؟ چه نشسته‌اید که کارشناسان مجرب ما در چند دوره شما را به همهٔ آرزوهای‌تان خواهند رساند. سفارشی! تضمینی!»

حقیقت تحقیرآمیزِ این تجارت همین است. اغلب ما دوست نداریم خود را به زحمت بیندازیم که راهی به‌سمت سیستم پایدارِ کسب سود پیدا کنیم؛ به همین دلیل، شیفتهٔ آدم‌هایی می‌شویم که دوست دارند از این ویژگیِ ما برای پرکردن جیب خودشان استفاده کنند. کسی که نمی‌داند دارد چه می‌کند، دربرابر وعده‌های دیگران آسیب‌پذیر است.

وجه‌اشتراک بانمکی میان کسانی که می‌خواهند آموزش بدهند و آن‌ها که می‌خواهند آموزش ببینند وجود دارد: «هر دو گروه کاری را که مدعیِ آن‌اند انجام نمی‌دهند.» راستش این‌جا نه چیز زیادی برای یاددادن هست، نه موضوع چندانی برای یادگیری وجود دارد. همیشه گفته‌ام که اصول بنیادین این تجارت، دست‌بالا، روی پشت‌وروی یک کاغذ آ چهار جا می‌شود؛ باقی حرف‌ها زوائدی‌اند که بدون این‌که واقعاً لزومی داشته باشند، کار را بیش‌تر به حاشیه می‌کشانند و انرژیِ معامله‌گران را تحلیل می‌برند.

نظرات کاربران

Ramtin
۱۳۹۹/۰۷/۰۳

مکمل بورس باز و هنر جنگ.... قلم زیبای نویسنده دوباره چیز تکراری و مهمی نوشته... نکاتی درباره‌ بورس که به قول نویسنده سخته باورش و عملش... . . کتاب شهریار کتابی شبیه‌ هنر جنگ ولی از دیدی دیگر‌و مکملی برای بورس باز است... . . کتاب سلمان امین

- بیشتر
عرفان
۱۴۰۰/۱۱/۰۵

به نظرم کتاب خیلی خوبیه و هر معامله گری که میخواد وارد بازار های مالی بشه بهتره که این کتاب رو بخونه چون واقعیات بازار رو به صورت کاملا شفاف توضیح داده و به لحاظ روانشناسی فردی در بازار های

- بیشتر
پری جون
۱۴۰۲/۰۴/۲۳

خوب بود در کل نشان میدهد که باید به خود مسلط بشویم

Pouria Mori
۱۴۰۰/۰۸/۰۴

در کل کتاب خوبی بود با بیانی شیوا و رک و به بکی از مهم ترین قواعد موفقیت در تریدینگ یعنی طراحی سیستم معاملاتی و مسائل روانشناسی میپرداخت

فرزاد
۱۴۰۰/۰۱/۰۹

کتاب های سلمان امین برای شروع کار در بازار های مالی واقعا کاربردی هستند.

javadkhoramshad
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

محتوای این کتاب ۳۰ قانون رو برای افرادی که در بورس فعالیت دارند، آورده, با توجه به تجربه های شخصی خودم در بورس، کتاب کتاب مفیدیه، به خصوص برای افراد تازه وارد.

کاربر ۲۷۰۶۱۶۳
۱۳۹۹/۱۰/۱۴

حتما بخونید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۹)
کسی که نمی‌داند دارد چه می‌کند، دربرابر وعده‌های دیگران آسیب‌پذیر است.
Ramtin
طنزآمیز است که واژهٔ تصمیم از ریشهٔ «صمّ» عربی، به‌معنی کَربودن، است. یعنی آدمی که تصمیم گرفته کر است، نمی‌خواهد حرفی بشنود یا خود را دربرابر حرف‌های متضادِ دیگران به چالش بکشد. تعارف که نداریم، در زندگی خارج از بازار
صابر
جک. د شواگر معتقد است همهٔ روش‌های تکنیکال برپایهٔ نرخ بنا شده‌اند. آن‌ها درعمل مانند عینک‌های غیرطبی‌اند که دید را عوض می‌کنند، اما لزوماً آن‌را بهبود نمی‌بخشند.
Ramtin
حکایت آن دو ابلهی را شنیده‌اید که یکی‌شان زمین را می‌کند و نفر دوم دوباره آن‌را پرمی‌کرد. وقتی از آن‌ها می‌پرسند چرا این کار را می‌کنید، در پاسخ می‌گویند: «ما سه نفر بودیم؛ اولی زمین را می‌کند، دومی لوله کار می‌گذاشت و سومی چاله را پر می‌کرد. امروز نفر دوم سر کار نیامده است؛ ما هم داریم کار خودمان را می‌کنیم.» اجرای سخت‌گیرانهٔ قواعدی که کاربردشان را از دست داده‌اند به این حکایت بی‌شباهت نیست.
صابر
ماکیاولی در فصل بیست‌ودوم شهریار می‌نویسد: «عقل بر سه نوع است؛ یکی آن‌که از خود فرامی‌گیرد، دیگری آن‌که چیزی را درمی‌یابد که دیگران فراگرفته‌اند و سوم آن‌که نه از پیش خود می‌آموزد، نه از عَرضه‌داشت دیگران؛ اولینِ این‌ها عالی، دومینش خوب و سومی بی‌استفاده است.»
صابر
سهم خوب، ازنظر من، سهمی است که تا امروز خوب بوده است، همین و بس! از فردا ممکن است همه‌چیز وارونه شود. کافی است بازار باز باشد که ببینید غیرمحتمل‌ترین اتفاقات چطور به‌سادگیِ آب‌خوردن احتمال وقوع دارند. سرنوشت‌تان را به یک سهم گره نزنید. کاری را بکنید که شرکت‌های بزرگِ دنیا با شاخص‌های جهانی انجام می‌دهند؛ سبدی از سهام مختلف انتخاب کنید و آن‌ها را در فهرست رصد خودتان نگه دارید. حرکات آن‌ها را هر روز زیرنظر بگیرید و وقتی سیگنال خرید یا فروش را به شما مخابره کرد، دست‌به‌کار شوید.
صابر
قرض‌گرفتن روشِ تجاریِ دیگران مانند قرض‌گرفتن عکس پرسنلی‌شان است؛ شاید زیباتر به نظر برسد، اما حتماً بی‌فایده است.
Ramtin
چیزی که معامله‌گرِ خوب را از بد جدا می‌کند، قوانین خوب و بد یا درک رفتار بازار نیست، آمادگیِ بهنگام برای مواجهه با رفتارهای مختلفِ قیمت‌هاست.
کاربر ۶۹۶۸۷۰۷
ما در زندگیِ خود به مسائلی باور داریم که گاهی حتی منبع آن‌ها را فراموش کرده‌ایم. عادت کرده‌ایم چیزی را بر چیزی برتری بدهیم، امری را نکوهیده و امری دیگر را پسندیده بخوانیم، کاری را به‌صلاح خود بدانیم و کاری دیگر را در ردیف کارهای نادرست سیاهه کنیم، بدون آن‌که حتی یادمان باشد از چه‌زمانی به این موضوعات باور پیدا کرده‌ایم یا چه‌کسی ما را درمورد آن مجاب کرده است!
javadkhoramshad
بسیارانی بوده‌اند که تواناییِ فنیِ کسب سود از بازار را داشته‌اند، اما به‌دلیل نداشتن توانایی‌های روانی بالاخره چهارگوشهٔ زمین را بوسیده‌اند و برای همیشه با این حرفه خداحافظی کرده‌اند.
Pouria Mori

حجم

۱۱۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۱۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان