دانلود و خرید کتاب زیبایی‌شناسی خوردوخوراک ترجمه کاوه بهبهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زیبایی‌شناسی خوردوخوراک اثر کاوه بهبهانی

کتاب زیبایی‌شناسی خوردوخوراک

ویراستار:بابک عباسی
انتشارات:نشر کرگدن
امتیاز:
۳.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زیبایی‌شناسی خوردوخوراک

در کتاب زیبایی‌شناسی خوردوخوراک ترجمه کاوه بهبهانی و بابک عباسی مجموعه مقالاتی درباره نوعی از زیبایی‌شناسی می‌خوانید که شاید تابه‌حال کمتر به گوشتان خورده باشد. زیبایی‌شناسی خوردوخوراک.

 درباره کتاب زیبایی‌شناسی خوردوخوراک

در کتاب زیبایی‌شناسی خوردوخوراک مجموعه‌ای از مقالات فلسفی در پاسخ به این پرسش نوشته شده‌اند که آیا غذا می‌تواند هنر باشد؟ آیا خوردوخوراک در دسته هنرهای زیبا است؟ البته منظور از هنر بودن غذا این نیست که با خوراکی‌ها بتوان یک سازه هنری ساخت، مثلا با خمیر نان تندیس ساخت یا با با کلوچه و شکلات کاسه و کوزه و...چه یک مجسمه ساز خوب می‌تواند با مصالح آشپزی هم تندیس و ظرف و ظروف بسازد.

پرسش آیا غذا می‌تواند هنر باشد در این کتاب جنبه دیگری را در نظر دارد. وقتی از هنر خوراک می‌پرسیم مرادمان بیشتر وجه چشایی غذا است. آیا غذا از آن حیث که وارد کام انسان می‌شود و با دستگاه چشایی یا ذائقه او درگیر می‌شود، هنر است؟ حالا موضوع جالب‌تر شد چون درواقع سوال اصلی کتاب این است که آیا هنر مربوط به حس چشایی داریم؟ هنری که آدم با چشایی‌اش بتواند درک کند؟

 مجموعه مقالات این کتاب به غذا در مقام هنر می‌پردازد و به بسیاری از سوالات در این زمینه پاسخ می‌دهد.

خواندن کتاب زیبایی‌شناسی خوردوخوراک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی را به خواندن این کتاب جذاب دعوت می‌کنیم.





نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
افلاطون آشپزی را با طب مقایسه می‌کند. طب در نگاه افلاطون یک فن (تخنه) است. دغدغهٔ طبیب این نیست که بیمار از خوردن دارو لذت ببرد، بلکه در پی سلامت اوست. اما آشپزها چرب‌زبان‌اند و می‌خواهند به مشتری خوش‌خدمتی کنند. پس مردم را جوری می‌فریبند که گمان کنند دغدغهٔ سلامتی آنها را نیز دارند. حال آنکه به‌واقع چنین نیست و آشپز «صورتک» بر چهره دارد و کارش فقط این است که مشتری را راضی کند. رضایت اما همیشه همنشین سلامت نیست
هدی✌
هنر و صناعت را به‌شکلی دیگر نیز می‌توان از هم تمیز داد: هنر خلق کردنِ همراه با نوآوری است، ولی صناعت یعنی پیروی کردن از یک دستور کار یا پیروی از فلان آداب یا استفاده از فلان شگرد (Whittick, ۱۹۸۴: ۴۷-۵۲)
کاربر ۲۱۷۱۷۵۴
کتاب پیشِ رو دربردارندهٔ مجموعه‌ای از مقالات فلسفی است که در پاسخ به این پرسش نوشته شده‌اند که «آیا غذا می‌تواند هنر باشد؟» البته در ادبیات کلاسیک زبان فارسی واژهٔ هنر به معنای فضیلت است. ما ایرانی‌ها پیش‌ترها آنچه را انگلیسی‌زبان‌ها art می‌گفتند (و یونانی‌ها تِخنه techne)، برمی‌گرداندیم به فن یا صنعت. اما منظور از هنر در این کتاب هنرهای زیبا (یا به قول قدیمی‌ها صنایع مستظرفه) است. آیا خوردوخوراک در زمرهٔ هنرهای زیباست؟ البته در این شکی نیست که غذا ممکن است به لحاظ بصری زیبا باشد. اما نخست، شاید بشود در این تردید کرد که هر چیز زیبایی در گسترهٔ هنر بگنجد، و دوم، مراد از ه
کاربر ۳۹۵۰۳۷۰

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان