دانلود و خرید کتاب صبر، کیمیای سعادت انسان آیت‌الله العظمی مظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صبر، کیمیای سعادت انسان اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

کتاب صبر، کیمیای سعادت انسان

معرفی کتاب صبر، کیمیای سعادت انسان

صبر، کیمیای سعادت انسان کتابی نوشته حضرت آیة‌الله العظمی مظاهری (مدّظلّه‌العالی) است. نویسنده در این کتاب درباره صبر و همه ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی آن صحبت می‌کند.

به باور علمای علم اخلاق، صبر، مادر فضیلت‌هاست؛ به این معنا که هر صفت پسندیده‌ای که در وجود انسان بارور شود و هر فضیلتی در عمق جان او ریشه بدواند، ریشه در صبر و استقامت دارد. مفهوم این بیان، چنین است که بروز رذائل اخلاقی و صفات نکوهیده، در نهاد آدمی، از ناشکیبایی و جزع و فزع او نشأت می‌گیرد.

پس، موضوع صبر، در علم اخلاق، افزون بر اینکه بسیار مهم و حیاتی است، کاربردی است و به تعبیری، موضوع مادر محسوب می‌شود. در واقع، اگر ابعاد علمی و عملی «صبر»، به خوبی مورد توجّه اخلاق‌پژوهان و مردم قرار گیرد، راه برای خشکاندن ریشهٔ شجرهٔ خبیثهٔ رذائل، از یک‌سو و پرورش شجرهٔ طیّبهٔ فضائل، از سوی دیگر، در جامعه باز می‌شود.

درباره کتاب صبر، کیمیای سعادت انسان

کتاب  صبر حاصل بیانات اخلاقی آیة‌الله العظمی مظاهری (مدّظلّه‌العالی) در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ در مسجد حکیم اصفهان با موضوع «صبر» است. آیت الله العظمی مظاهری در این مباحث، صبر را به سه قسم کلّیِ «صبر فردی»، «صبر خانوادگی» و «صبر اجتماعی» تقسیم کرده‌اند و با این تقسیم‌بندی کلان، نقش صبر و استقامت را در تمام شئون زندگی، برای دستیابی عملی به سعادت و رستگاری انسان، به تصویر کشیده‌اند.

خواندن کتاب صبر، کیمیای سعادت انسان را به چه کسانی پیشنهد می‌کنیم

صبور بودن یکی از صفات پسندیده انسانی است، پس خواندن کتاب صبر، کیمیای سعادت انسان
 را به همه پیشنهاد می‌کنیم.



 


داستان‌هایی از لطف خدا؛ جلد اول
مهدی صاحب‌هنر
داستان‌هایی از لطف خدا؛ جلد دوم
مهدی صاحب‌هنر
مشق اخلاق (دفتر اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
حقّ‌النّاس
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق (دفتر سوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق؛ دفتر چهارم
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد چهارم
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق (دفتر دوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
از فردا چه خبر؟ (پژوهشی درباره عالم پس از مرگ)
عباس رحیمی
مشق اخلاق؛ دفتر پنجم
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک؛ منزل اوّل: یقظه
آیت‌الله العظمی مظاهری
شرح منازل هفتگانه‌ی سیروسلوک (مقدمه: سلوک معنوی در پرتو نور قرآن و عترت)
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک؛ منزل دوّم: توبه
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس (جلد اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک، منزل چهارم؛ تخلیه (پیراستن)
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد ششم
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک، منزل سوم؛ تقوا
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد هفتم
آیت‌الله العظمی مظاهری

نظرات کاربران

میمْ؛ مثلِ مَنْ
۱۴۰۰/۰۱/۰۴

در مورد صبر هر چند وقت یکبار مطالبی میخوندم اما این کتاب برام خیلی جالب بود چون هم جامع و هم با توضیحات کافی بود. مخصوصا که دسته بندی و عناوین کتاب باعث میشد مطالب بهتر جا بیفتند‌. اهمیت صبر، انواع

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳)
کسی که در طلب رسیدن به خداوند یگانه است و کامیابی روز قیامت را در سر می‌پروراند، باید صبر و شکیبائی پیامبر اکرم (ص) را سرمشق زندگی خود قرار دهد و از استقامت مسلمانان صدر اسلام پند بگیرد. پیامبر اکرم (ص) در طی بیست و سه سال که بار سنگین رسالت را به دوش می‌کشیدند، آن‌چنان آزار دیدند و اذیت شدند که فرمودند: «مَا أُوذِی نَبِی مِثْلَ مَا أُوذِیتُ»
جعفری
قرآن کریم می‌فرماید: (أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ یتْرَکوا أَنْ یقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا یفْتَنُونَ، وَ لَقَدْ فَتَنَّا الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَیعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذینَ صَدَقُوا وَ لَیعْلَمَنَّ الْکاذِبینَ) انسان باید در جزر و مدّ روزگار خودش را نبازد و در رویارویی با پیروزی‌های بزرگ یا هنگام رخ‌دادن مصیبت و بلا و در مواجهه با بحران، شخصیّت خود را حفظ کند و صبر و استقامت داشته باشد. طبق روایتی از رسول خدا (ص)، دنیا مانند دریایی متلاطم و عمیق است و مخلوقات بسیاری در آن غرق می‌شوند: «الدُّنْیا بَحْرٌ عَمِیقٌ قَدْ غَرِقَ فِیهَا خَلْق کثِیرٌ»
مصطفی
امیرالمؤمنین (ع) نیز در بیان ویژگی‌های دنیا، آن را خانه‌ای پیچیده شده در بلا و مصیبت توصیف می‌فرمایند: «دَارٌ بِالْبَلَاءِ مَحْفُوفَةٌ» خاصیت دنیا این است که روزی طبق مراد و خواستهٔ انسان است و روزی هم بر خلاف میل او خواهد چرخید.
مصطفی
نقل می‌کنند چندین سال پیش خانمی در فرانسه نیاز به جرّاحی مغز پیدا می‌کند. در حین عمل که آن خانم بیهوش بوده، ناگهان سرود آلمانی می‌خواند. بعد متوجّه می‌شوند که او با برخورد تیغ جرّاحی به یکی از رگ‌های مغز، آن سرود را می‌خواند. پس از اتمام عمل و بهبودی او، از وی می‌پرسند آیا زبان آلمانی می‌دانی یا سرودی به زبان آلمانی حفظ هستی؟ می‌گوید: خیر. تعجّب پزشکان بیشتر می‌شود و پس از تحقیق و بررسی می‌فهمند که در جنگ جهانی دوّم و هنگام حملهٔ آلمان به فرانسه، سربازان آلمانی مدتی در خانهٔ آن شخص که در آن زمان نوزاد بوده، مانده‌اند و در کنار گهوارهٔ کودک، مرتّب سرود پیروزی خوانده‌اند. شنیدن آن سرود، به طور ناخودآگاه بر روی مغز کودک در گهواره اثر گذاشته و موجب شده است که چندین سال بعد، حین عمل جراحی آن را بخواند. صرف‌نظر از این ماجرا، تأکید تعالیم دینی بر تلاوت قرآن در کنار کودک، حاکی از تأثیر عجیب آن بر ذهن و بر مغز کودک است. حتّی اگر کودک خواب باشد یا توجّهی به قرآن خواندن نداشته باشد، باز هم ثأثیر آن‌را می‌پذیرد.
میمْ؛ مثلِ مَنْ
جرق جرداق نصرانی در کتاب «امام علی، صوت العدالة الانسانیّة»، جمله‌ای عالی و جالب دارد. می‌نویسد: «انسان یک وقت به جایی می‌رسد که ولی خدا را در خانهٔ خدا «قربة الی الله» می‌کشد.»!
haed135
(وَ اللَّهُ یحِبُّ الصَّابِرِینَ) محبّت خداوند متعال، موهبت بی‌نظیری است که بر اساس این آیه، به بندگان صابر عطا می‌شود. البته لطف و مرحمت پروردگار متعال به صابرین، منحصر در بذل محبّت به آنان نیست، چنان‌که طبق تصریح قرآن کریم در آیات بعدی، صابران در پی جلب محبّت خداوند تعالی به خیر دنیا و آخرت دست خواهند یافت: (فَآتَاهُمُ اللَّهُ ثَوَابَ الدُّنْیا وَ حُسْنَ ثَوَابِ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ یحِبُّ الْمُحْسِنِینَ) در آیهٔ دیگر نیز می‌فرماید: ملائکه در بهشت بر صابران وارد می‌شوند، به آنان سلام می‌کنند و بشارت حسن عاقبت به آنها می‌دهند. (سَلامٌ عَلَیکمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَی الدَّارِ)
مصطفی
در روایتی آمده است که رسول خدا (ص) فرمودند: در روز قیامت، هنگامی که دفترها گشوده می‌شود و ترازوهای حساب و کتاب را می‌آورند، برای اهل بلا و گرفتاری، ترازویی نصب نمی‌گردد و دفتری برای آنان گشوده نمی‌شود، سپس آیهٔ «إِنَّما یوَفَّی الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیرِ حِسابٍ» را قرائت فرمودند.
جعفری
(یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاَةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ) در این آیه، خداوند متعال به بندگان امر می‌فرماید که از صبر و نماز کمک بگیرند. پس، از نظر قرآن کریم، انسان می‌تواند برای کسب موفقیّت در امور مادی و معنوی، از صبر یاری جوید و کمک گرفتن از صبر در این زمینه تأثیر حتمی خواهد داشت. تأکید بر همراهی خداوند با صابرین در ادامهٔ آیهٔ شریف، مؤید همین حقیقت است که استعانت از صبر، یاری خداوند را به همراه دارد و یاری خداوند تعالی، قرین پیروزی است.
مصطفی
همهٔ سعادت‌ها در طول زندگی، مرهون تحمّل فشارها، سختی‌ها، تلاش و کوشش است.
ketabkhan:)
بر اساس روایت دیگری، اگر انسان حاجت‌مند، برای رفع گرفتاری خود دعا کند و استجابت دعای او به مصلحت نباشد، خداوند در قیامت از او عذرخواهی می‌کند و می‌فرماید: اگر دعای تو مستجاب نشد، مصلحت نبود و علّت آن را برای او روشن می‌کند و به گونه‌ای برای او جبران می‌نماید که آن بنده می‌گوید ای کاش هیچ یک از دعاهایم در دنیا مستجاب نشده بود. یعنی آرزو می‌کند و می‌گوید: ای کاش بیش از این بلا و مصیبت می‌دیدم تا اکنون از پاداش بیشتری برخوردار شوم.
میمْ؛ مثلِ مَنْ

حجم

۳۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۰۷ صفحه

حجم

۳۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۰۷ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان