دانلود و خرید کتاب درباره‌ تعلیم و تربیت در ایران رضا داوری اردکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درباره‌ تعلیم و تربیت در ایران اثر رضا داوری اردکانی

کتاب درباره‌ تعلیم و تربیت در ایران

معرفی کتاب درباره‌ تعلیم و تربیت در ایران

درباره‌ تعلیم و تربیت در ایران اثری از دکتر رضا داوری اردکانی درباره راه و روش‌ها و آسیب‌های تعلیم و تربیت در ایران است.

درباره کتاب درباره‌ تعلیم و تربیت در ایران

داوری اردکانی در این کتاب درباره آموزش نوین و اصلاحات در آموزش، رابطه آموزش و فرهنگ، آسیب‌شناسی تربیت دینی، فرهنگ و تعلیم و تربیت، و رابطه فلسفه و تربیت سخن گفته است. 

خواندن کتاب درباره تعلیم و تربیت در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 برنامه‌ریزان آموزشی و فرهنگی، مربیان و معلمان و همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت در ایران

بخشی از کتاب درباره تعلیم‌ و تربیت در ایران

مفاهیم و تعابیر مبهمی در زبان وجود دارند که ما تکلیف خود را با آنها به‌درستی نمی‌دانیم. بعضی از این معانی چون از ارزش و اعتبار و احترام برخوردارند ما هم رعایتشان می‌کنیم. یکی از این الفاظ و تعابیر فرهنگ است. ما به‌فرهنگ بسیار اهمیت می‌دهیم ولی اهمیت دادن ما دلیل برآگاهیمان نیست یعنی همه ما از دامنه نفوذ فرهنگ و از احاطه آن چنان که باید خبر نداریم و به‌همین جهت در بحث و نظر و پژوهش درباره چیزها معمولا به‌آن توجه نمی‌کنیم. کدام دانشمند در بحث از مسائل علمی یا در پژوهشهای خود به‌اثر و احاطه فرهنگ تذکر دارد. شاید نویسنده کتاب درسی هم (حتی اگر این کتاب درسی ادبیات و جامعه‌شناسی و تاریخ و تعلیمات دینی باشد) به‌فرهنگ توجهی نداشته باشد. از این حیث برکسی خرده هم نباید گرفت زیرا فرهنگ امری پوشیده و مضمر است و جای معین و محدودی ندارد. فرهنگ در همه جای نظام زندگی و جهان آدمی هست و با همه امور درهم آمیخته است. به‌این جهت آن را به‌دشواری می‌توان یافت و دید. معمولا فرهنگ را وقتی می‌بینند و تشخیص می‌دهند که متجسّد و ساکن شده باشد وگرنه تا زمانی که هماهنگی در عالم آدمیان وجود دارد وجود فرهنگ محسوس و ظاهر نیست چنان که ماهی در آب از آب خبر ندارد مع‌هذا گاهی در درس و بحث و آموزش و تولید و اقتصاد جلوه‌هایی از فرهنگ آشکار می‌شود.

معمولا معلم و شاگرد و اقتصاددان و سرمایه‌گذار در نظر و عمل خود به‌فرهنگ توجهی ندارند ولی وقتی از آنان بپرسند که آیا علم و تولید و آموزش و... با فرهنگ نسبتی دارند یا فرهنگ در قلمرو پژوهش و اقتصاد و تعلیم و تربیت جایگاهی دارد یا نه غالبآ پاسخ مثبت می‌دهند. این تصدیق مبتنی بریک علم مبهم و اجمالی است یعنی به‌آسانی نمی‌توان توضیح داد که عنصر فرهنگ که با آموزش و کار و رفتار توأم است چیست و چگونه شناخته می‌شود؟ راستی این فرهنگ که با همه چیز یا به‌یک معنی قبل از همه چیز وجود دارد یا باید وجود داشته باشد چیست؟

فهرست کتاب درباره تعلیم و تربیت در ایران

مقدمه

انقلاب در آموزش

آموزش و فرهنگ

آسیب‌شناسی تربیت دینی

فرهنگ و تعلیم و تربیت

مصاحبه‌ای درباره آموزش و پرورش

فلسفه و تربیت

یادداشت‌ها



نظرات کاربران

a.shahadati
۱۴۰۰/۰۲/۰۱

برای متولیان، دغدغه مندان و استادان حوزه تعلیم و تربیت (آموزش و پرورش) واجب عینی است.

حبیب
۱۴۰۲/۰۱/۰۷

چندان به کار من نیامد. در مرحله «طرح» مساله می‌ماند و به خود مساله نمی‌رسد؛ پاسخ که هیچ! ای کاش اساتید و بزرگان عادت کتاب کردن مقالاتشان را کنار می‌گذاشتند؛ چیزی از آن درنمی‌آید.. (ناگفته پیداست که نکات پراکنده و بسیار خردمندانه،

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۱۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان