دانلود و خرید کتاب هنر آگاهانه زیستن ناتانیل براندن ترجمه علی خوروش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر آگاهانه زیستن اثر ناتانیل براندن

کتاب هنر آگاهانه زیستن

معرفی کتاب هنر آگاهانه زیستن

ناتانیل براندن در کتاب هنر آگاهانه زیستن از یک سبک زندگی تازه سخن می‌گوید، سبکی که شما را از دامن روزمرگی بیرون می‌کشد و وادارتان می‌کند اندکی با تأمل بیشتر به زندگی بنگرید و نسبت به آن آگاهانه تر رفتار کنید.

شاید بگویید آگاهانه زیستن در زندگی چه نفعی برای انسان دارد؟ جز تحمل درد و رنج و دغدغه بیشتر؟ می‌توان آگاهانه زندگی نکرد و دغدغه‌های چندانی غیر از خواب و خوراک و تامین معاش نداشت اما چرا چشمان خود را به روی واقعیت بسته‌ایم؟ آگاهی وجود دارد چه کم و چه زیاد. آگاهی مثل نور لامپی است که گاهی کم و گاهی زیاد است و در واقع براندن از زیستن آگاهانه‌تر یا ناآگاهانه‌تر صحبت می‌کند نه از عدم وجود آگاهی.

براندن به شما نشان می‌دهد که اگرچه شما با انتخاب سبک زندگی آگاهانه هزینه‌هایی را متحمل می‌شوید اما دستاوردهای این سبک زندگی بسیار بیشتر از هزینه‌های آن است. آگاهانه زیستن یکی از سرچشمه‌های توانمندی و آزادی است که نه تنها باری روی دوش ما نمی‌گذارد بلکه موجب ارتقای سطح زندگی‌مان می‌شود.

درباره کتاب هنر آگاهانه زیستن

ناتانیل براندن در این کتاب بر تمام جنبه‌های زندگی اگاهانه تمرکز می‌کند. آگاهانه عشق ورزیدن، آگاهانه احساس کردن، آگاهانه تربیت کردن، آگاهانه کار کردن، آگاهانه مبارزه کردن،‌ آگاهانه رأی دادن، آگاهانه قانون‌گذاری کردن و آگاهانه امور زندگی را به پیش بردن. براندن در این کتاب به ما می‌آموزد که آگاهانه زیستن یک نیاز ذاتی و طبیعی است. ولی این نیاز در دوران جدید، ضرورتی تازه یافته است. هر اندازه سرعت تغییرات افزایش بیشتری پیدا کند، روزمره‌گی و زندگی به دور از هوشیاری و آگاهی خطرناک‌تر می‌شود.

اصول اولیه آگاهانه زیستن، انتخاب و مسئولیت در آگاهانه زیستن، خودآگاهی، آگاهی نسبت به احساس و افکار خود، ارتباط آگاهانه، تربیت فزند اگاهانه، لذت هوشیاری و بسیاری نکات دیگر درباره آگاهانه زیستن را در کتاب براندن فرامی‌گیرید.

خواندن 

درباره ناتانیل براندن

دکتر ناتانیل براندن روان‌درمانگر و نویسنده‌ای کانادایی _ آمریکایی بود که شهرت زیادی به دلیل کار بر روی روان‌شناسی حرمت نفس داشت. ناتانیل براندن بیش از هرکس دیگر در هوشیار کردن جامعه آمریکا بر روی اهمیت خودباوری تلاش کرده و کتاب‌های زیادی در مورد بحث خودباوری به رشته تحریر درآورده است.

جملاتی از کتاب هنر آگاهانه زیستن

درجهٔ آگاهی‌ای که صرف دیگران می‌کنیم، اغلب به طبیعت ارتباط ما با آن‌ها برمی‌گردد. به‌عنوان مثال معمولاً در حالت عادی درجهٔ آگاهی‌ای که در ارتباط با گارسونی که شام را سر میز می‌آورد به خرج می‌دهیم، با میزان آگاهی موجود در ارتباط ما با کسی که شام را با وی صرف می‌کنیم، تفاوت دارد. درواقع ما هنگام برقراری ارتباط با گارسون فقط به اندازهٔ مورد نیاز آگاهی و توجه صرف می‌کنیم، مگر این‌که بخواهیم بیش از حد محترمانه رفتار کنیم و یا چیز خاصی در وجود گارسون توجهمان را جلب کرده باشد. بدیهی است که هرچقدر یک رابطه برای ما مهم‌تر باشد، آگاهی و توجه شدیدتری صرف آن می‌کنیم. بنابراین اگر آگاهانه عاشق کسی باشیم (برخلاف هوس‌های کورکورانه) طرف مقابل را بهتر از هرکسی درک می‌کنیم.


نظرات کاربران

younes
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

از همه نظر خوب و مفید بود

Mhs1993
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

عالی و کاربردی

کاربر ۲۲۹۱۳۵۲
۱۴۰۱/۰۳/۰۸

سلام چرا از نمیشه از کارت بانک صادرات استفاده کرد در خرید مستقیم میگم لطفا خواهشا درست کنید که من کتاب خیلی لازمم مرسی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
در میان همهٔ جنایت‌هایی که امروزه در حق نسل جوان صورت می‌گیرد، یکی از بدترین آن‌ها این است که تقریباً هیچ‌چیز در رابطه با رفتار عقلانی و منطقی و ارزش تفکر در موقعیت‌های بحرانی، به آنان آموخته نمی‌شود.
samane
تنها معلمی که اکثر ما از او حرف‌شنوی داریم رنج است.
Daniel Dabiri Rad
اگر بخواهیم سازگاری خود را حفظ کنیم، باید به یادگیری پایدار، به‌عنوان راهی برای زندگی ادامه دهیم.
ست
کسی که پذیرفتن بعضی از خواسته‌های درونی خویش سر باز می‌زند، ممکن است مرتکب فرافکنی شده و آن‌ها را به دیگران نسبت دهد؛ مانند وقتی که حاضر نیستیم وجود حسادت در خودمان را به رسمیت بشناسیم و این ویژگی‌ها را اشتباهاً به دیگران نسبت می‌دهیم.
ست
هزینهٔ موفقیت یکی است: آگاهی؛ تفکر؛ یادگیری
ست
اگر ما رابطه‌مان را با اصل خویش قطع کنیم، دیگر نمی‌توانیم در حوزهٔ امور شخصی‌مان منطقی رفتار کنیم. در چنین صورتی باید گفت ما دانش خود را نسبت به معنی پدیده‌ها برای خودمان از دست داده‌ایم.
ست
وقتی کسی تصمیم می‌گیرد برای عملکرد مؤثرتر در برابر واقعیت‌های بیرونی، کلاً رابطه‌اش را با احساسات درونی‌اش قطع کند، قدرت تفکر خود را در زمینه‌های کلیدی از کار می‌اندازد
ست
در میان همهٔ جنایت‌هایی که امروزه در حق نسل جوان صورت می‌گیرد، یکی از بدترین آن‌ها این است که تقریباً هیچ‌چیز در رابطه با رفتار عقلانی و منطقی و ارزش تفکر در موقعیت‌های بحرانی، به آنان آموخته نمی‌شود.
فاطمه
در اقتصادی که دانش، خلاقیت و تلفیق این دو ــ در قالب نوآوری ــ در آن منابع اصلی ثروت به شمار می‌روند، مهم‌ترین نیاز انسان نیروی ذهن است و افرادی کارآیی خود را حفظ می‌کنند که با انگیزه بوده و قادر به تفکر باشند.
rghanbari

حجم

۱۸۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

حجم

۱۸۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان