دانلود و خرید کتاب هنر جنگ سان تزو ترجمه فهیمه شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر جنگ اثر سان تزو

کتاب هنر جنگ

نویسنده:سان تزو
انتشارات:ناشر مؤلف
امتیاز:
۳.۰از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هنر جنگ

کتاب هنر جنگ یک کتاب باستانی درباره جنگاوری و هنرهای رزمی و مدیریت جنگ نوشته سان تزو است. سان تزو یکی از مشهورترین فرماندهان جنگی قرن ششم میلادی در سرزمین چین بود. 

درباره کتاب هنر جنگ

سان تزو در کتاب هنر جنگ به مسائل مختلفی از جمله نقش قوی فرمانده، آرایش جنگی، راه‌هایی برای فریب دادن دشمنان، حمله‌ی مدبرانه و شناسایی نقاط قوت و ضعف می‌پردازد. نوشته‌ها و استراتژی‌های این افسر جنگی در طول سال‌ها حفظ شده است. قوانینی که او پایه ریزی کرد هنوز در طرح ریزی‌ها و استراتژی‌های جنگی استفاده می‌شود. جالب این‌جا است که استراتژی‌های سان تزو نه تنها در جنگ بلکه در مدیریت کسب‌وکار و سیاست هم کاربرد زیادی دارد. 

بسیاری از خوانندگان کتاب هنر جنگ بر این باور هستند که این کتاب برای کسب و کارشان بسیار سودمند است. افرادی که دوست دارند در زندگی شخصی  و شغل خود بر اساس نظم و استراتژی پیش بروند خلاصه کتاب هنر جنگ را بخوانند. پس از مطالعه این کتاب خواهید دید که دیدگاه شما نسبت به استراتژی و ساختن استراتژی تغییر می‌کند.

کتاب هنر جنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب هنر جنگ برای افرادی که به رزم، جنگاوری و هنر و آموزه‌های مرتبط با رزم‌ علاقه دارند، جذاب است. همچنین این کتاب برای کسانی که به روش‌های مختلف مدیریتی و برنامه‌ریزی هم علاقه‌مندند، کاربردی است.

درباره‌ی سان تزو

سا‌ن‌ تزو زاده ۵۴۴ پیش از میلاد بود. او را هم‌دوره با اندیشمند بزرگ، کنفوسیوس می‌دانند. سان تزو نویسنده و جنگاوری معروف بود و کتاب مشهورش، هنر جنگ از غنی‌ترین کتاب‌های ادبیات چین است. مائو تسه تونگ و ژوزف استالین هم در زمان جنگ، این کتاب را مطالعه کرده بودند.  سان تزو در سال ۴۹۶ پیش از میلاد درگذشت.

بخشی از کتاب هنر جنگ

جنگ بیش از هر چیز دیگر عبارت است از دگرگون کردن ادراک انسان ها از جنگ، به گونه ای که جنگ را صف آرایی حقیقی میان دو نیروی حقیقی بدانند.

به عنوان مثال، اگر دشمن شما به شما نزدیک است؛ اما اقدامی در جهت حمله به شما انجام نمی دهد، بدانید که او در مواضع خود مستقر شده است تا شما را در انتظار حمله بگذارد و شما را به این شیوه شکست دهد. اگر ارتش دشمن زمانی که از شما بسیار دور است شما را تهدید می کند و به چالش می کشد، در واقع در تلاش است که شما را وادار به پیش روی کند تا آسیب پذیرتر شوید.

محیط اطرافتان را برای یافتن و درک کردن نشانه های اقدامات دشمن کاوش کنید و تحت نظارت داشته باشید. اگر پرندگان ناگهان به پرواز درآمده اند و یا در جنگل ها تحرکی به وجود آمده است، به این معناست که دشمن در حال حرکت است. زمانی که دشمن نمایندگانی را به سوی شما ارسال کرده است که با نرمی و مودبانه با شما سخن می گویند؛ اما در عین حال در مواضعی نیز نیروهای او به سوی شما حرکت کرده اند، بر واقعیات و عینیات اعتماد کنید نه کلمات! چرا که مبارزه قریب الوقوع است. اگر مذاکره کنندگانی از سوی کشور رقیب، پیشنهاد آتش بس را در حالی مطرح کنند که نیروهای آنها در میدان جنگ موقعیت خوبی یافته اند، بدان معناست که قصد خیانت کردن به شما را دارند.

علاوه بر مدیریت سردرگمی ها در جنگ و فهم نشانه ها، باید یاد بگیرید که ظاهر دشمن را بخوانید! آیا آنها دارند درباره آنچه که قرار است رخ دهد در میان خود نجوا می کنند؟ سپس این مسئله را بررسی کنید که آیا ممکن است فرمانده دشمن کنترل اوضاع را از دست داده باشد و سربازان نیز این مسئله را متوجه شده باشند؟ اگر آنها دچار انشعاب و تفرقه شده باشند، برای شما یک فرصت محسوب می شود. آیا سپاه دشمن بیش از حد پاداش دهنده و تنبیه کننده است؟ ارائه پاداش های مفرط و تنبیه های مفرط به افسران میان رده ارتش، انگیزه و انرژی آنها را به کلی از میان خواهد برد.




نظرات کاربران

بهاره دادرس
۱۳۹۸/۱۰/۱۷

ممنونم از طاقچه که این میکروکتاب عالی را با ترجمه خوب و روان از خانم شریفی بزرگوار به اشتراک گذاشتن... به امید کارهای بعدی خانم شریفی عزیز این کتاب را به همه دوستان و دوستداران طاقچه ای توصیه میکنم

arsalan
۱۳۹۹/۰۱/۱۱

کتاب خوبی بود

کاربر ۲۳۶۳۹۵۲
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

خلاصه کتاب هست که نظر مترجم را بازتاب میده.

امیرحسین شفیعی فر
۱۴۰۱/۱۰/۰۲

حواستون باشه این نسخه خلاصه شده هستش

کاربر ۱۹۰۲۵۴۲
۱۳۹۹/۰۸/۱۹

یعنی مترجم انقدر سواد نداشته که BC(before christ ) رو درست معنی کنه که میشه پیش از میلاد نه قرن ۶ میلادی.در ضمن مترجم مثل اینکه نمی دونسته سال های پیش از میلاد کم میشن پس وقتی سن تزو متولد

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
بر واقعیات و عینیات اعتماد کنید نه کلمات!
mohadeseh
بسیاری از خوانندگان کتاب هنر جنگ بر این باور هستند که این کتاب برای کسب و کارشان بسیار سودمند بوده است. افرادی که دوست دارند در زندگی شخصی و شغل خود بر اساس نظم و استراتژی پیش بروند، خلاصه کتاب هنر جنگ را بخوانند.
کاربر ۲۶۱۳۲۲۳

حجم

۱۵٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

حجم

۱۵٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان