دانلود و خرید کتاب درآمدی بر هوشمندی راهبردی توئومو کوئوسا ترجمه بهنام عربیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر هوشمندی راهبردی اثر توئومو کوئوسا

کتاب درآمدی بر هوشمندی راهبردی

معرفی کتاب درآمدی بر هوشمندی راهبردی

درآمدی بر هوشمندی راهبردی یا آینده‌نگری، هوشمندی و سیاست‌گذاری نوشته توئومو کوئوس، کتاب نوزدهم از مجموعه کتاب‌های آینده‌پژوهی پژوهشگاه عالی دفاع ملی است. این پژوهشگاه (دانشگاه) از مراکز علمی کلیدی و حساس در عرصهٔ مسائل راهبردی است و عمده انتشاراتش در سه زمینه مدیریت راهبردی، دفاع ملی و امنیت ملی است.

درباره کتاب درآمدی بر هوشمندی راهبردی

کتاب درآمدی بر هوشمندی راهبردی یا آینده‌نگری، هوشمندی و سیاست‌گذاری نیز به موضوع هوشمندی و آینده‌نگری در حوزه دفاع و انیت ملی می‌پردازد. فصل اول کتاب مقدمه‌ای است که تعریفی از هوشمندی راهبردی و هدف آن می دهد.

فصل دوم به ارائه تعاریفی کارامد از مفاهیم و اصطلاحات –از روندها و پیشران گرفته تا سناریو و آینده‌پژوهی- می‌پردازد. در پایان نیز بحثی موشکافانه درباره آینده‌نگری و تمایز آن، از یک سو با پیش‌بینی و گمانه‌زنی ساده و از سوی دیگر با آینده‌پژوهی را مطرح خواهد کرد.

فصل سوم مروری بر ۳ گونه متفاوت از آینده‌نگری را ارائه خواهد کرد.

فصل چهارم با عنوان جذاب «ماهیگیری در تالاب مخاطرات و تهدیدات بیشمار» به این واقعیت اشاره دارد که تالاب آینده، یکی است، اگرچه تعداد ماهیگیران حاضر در آن -اعم از حکومت‌ها و دانشگاه‌ها تا شرکت‌ها و گروه‌های ذینفع- تعداد بالایی دارند. در این فصل، آینده به صورت دوایری هم‌مرکز به تصویر کشیده شده است که هوشمندی در مرکز آن قرار گرفته است.

فصل پایانی آشکارا به فرایندهای هوشمندی پرداخته و از این نظر می‌تواند متنی مستقل به شمار آید. فصل مذکور با شایستگی به مرور نقدهای وارده بر چرخه هوشمندی مرسوم پرداخته است که مهم‌ترین آنها تکیه این چرخه بر روندهای ایستا برای بازنمایی پروسه‌های پویا است.

خواندن کتاب درآمدی بر هوشمندی راهبردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اساتید و دانشجویان و پژوهشگران عرصه علوم راهبردی، دفاع و امنیت ملی

جملاتی از کتاب درآمدی بر هوشمندی راهبردی

رسانه‌ها در جوامع آزاد به عنوان «نگهبان اجتماع»، نقش بزرگی ایفا می‌کنند. از آنها در کنار قوای مجریه، قضائیه و مقننه به عنوان چهارمین قوه کشوری نام برده شده است. عملکرد رسانه‌ها عمدتا در ارتباط با آگاهی و ادراک عمومی از پدیده‌های اجتماعی است، اما کشف مقاصد یا مسائل مخفی و محرمانه نیز ممکن است در فهرست اهداف آنها قرار گیرد. به طور کلی، هدف رسانه‌ها ارائه موضوعات مبهم و پیچیده به مردم در قالب ادبیات عامه است تا جامعه کنترل دموکراتیک موثرتری بر اوضاع داشته باشد. به عبارت دیگر، عملکرد رسانه‌ها ارائه گزارشی صرفا بی اثر از مخاطرات و تهدیدهای بدون مرز نیست، مانند مقاصد گروه القاعده یا رهبران جدید کره شمالی. بر عکس، رسانه‌ها با مطرح کردن مطالب مختلف، مشارکتی فعال در بحث‌های عمومی دارند؛ آنها به بیان اظهارات مختلف درباره مسائل و موضوعاتی می‌پردازند که شاید قرار بر این بوده است که از مردم مخفی بماند. رسانه کانال مهمی از اطلاعات راجع به مخاطرات جهانی برای شهروندان، سیاست‌گذاران، سازمان‌های غیر دولتی و شرکت‌های خصوصی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان