دانلود و خرید کتاب ریاضت اقتصادی یانیس واروفاکیس ترجمه صبا راستگار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ریاضت اقتصادی اثر یانیس واروفاکیس

کتاب ریاضت اقتصادی

معرفی کتاب ریاضت اقتصادی

ریاضت اقتصادی اثر یانیس واروفاکیس یکی از کتاب‌های مجموعه تکه‌های نیک است. واروفاکیس استاد اقتصاد یونانی در این کتاب درباره ریاضت اقتصادی و پی‌آمدهای آن صحبت می‌کند. او مخالف ریاضت اقتصادی است و می‌گوید «اقتصاد واقعاً ساده است. من ده پوند در جیبم دارم. اگر بیرون بروم و در کمبریج سه لیوان آبجو بخرم، به احتمال زیاد باید پول قرض بگیرم. اگر به این کار ادامه بدهم، پولم تمام می‌شود و ورشکست می‌شوم. (اقتصاد) سخت نیست».

کتاب حاضر منتخب و مختصری است از دو کتاب ضعیفان از چیزی که باید رنج می‌کشند و بزرگان در اتاق که هر دو به ترتیب در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ جزء پرفروش‌ترین‌ها بودند.

درباره مجموعه تکه‌های نیک

مجموعه تکه‌های نیک منتخب و ترجمه‌ای از مجموعه وینتیج مینی انتشارات پنگوؤن است که نوشته‌های بزرگترین نویسندگان را درباره زندگی و تجارب انسان‌ساز آن گردآورده است.

هر کدام از این کتاب‌های کوچک گزیده‌ای است از اثر یا آثاری از نویسندهٔ نام‌دارش، حول محور موضوعی که روی جلد کتاب آمده است.

بی‌شک متن اصلی این نویسندگان نامدار که همگی صاحب جوایز معتبر ادبی از جمله نوبل و پولیتزر هستند، تلخیص نشده، بلکه عین جملات نویسنده پیرامون موضوع اصلی از اثر یا آثار مختلف او گلچین شده است.

در مجموعهٔ تکه‌های نیک که ترجمهٔ بخش عمده‌ای از مجموعه وینتیج مینی است، سعی شده است تا با حفظ ریتم و لحن نویسندگان مختلف، تنوع فُرمی این رنگین‌کمان ادبی به خوانندهٔ فارسی هم منتقل شود.

درباره یانیس واروفاکیس

یانیس واروفاکیس در ۱۹۶۱ درآتن به دنیا آمد و سال‌ها در بریتانیا، استرالیا و ایالات متحده استاد اقتصاد بود. در ۲۰۱۵ او شناخته‌شده‌ترین مخالف ریاضت اقتصادی بود، یعنی زمانی که در مقام وزیر اقتصاد یونان از قبول شرایط توافق وامی که از جانب رهبران حوزهٔ یورو به کشور ورشکسته‌اش دیکته شده بود، سر باز زد.

یانیس واروفاکیس از وقتی که سمتش در وزرات اقتصاد را ترک کرد چندین کتاب پرفروش دربارهٔ زمان همکاری‌اش با حوزهٔ یورو چاپ کرده است.

آخرین کتاب او صحبت با دخترم دربارهٔ اقتصاد بر این پایه است تا به این سؤال گمراه‌کننده و سادهٔ کسینیا جواب دهد: «چرا این‌قدر نابرابری وجود دارد؟»

یانیس واروفاکیس در حال حاضر استاد اقتصاد دانشگاه آتن است و در مقام بنیانگذار دموکراسی در حرکت اروپایی (DiEM۲۵) با هزاران مخاطب از سراسر جهان صحبت می‌کند.

فهرست کتاب ریاضت اقتصادی

یادداشت سرپرست مجموعه

قهرمان ریاضت اقتصادی

کیمیاگران وارونه

خساست در مقابل ریاضت

بازگشت به آینده

پی‌نوشت‌ها

دربارهٔ نویسنده

یادداشت‌ها

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۴۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان