دانلود و خرید کتاب خرد خاص و جذاب‌بودن ژان شینودا بولن ترجمه حمید رطبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خرد خاص و جذاب‌بودن اثر ژان شینودا بولن

کتاب خرد خاص و جذاب‌بودن

معرفی کتاب خرد خاص و جذاب‌بودن

خرد خاص و جذاب بودن برای زنان در نیمه دوم عمر کتابی نوشته ژان شینودا بولن برای زنان است. بولن در این کتاب بر اساس اصول روان‌شناسی یونگ و استفاده از کهن الگوهای زنانه به جنس خود کمک می کند تا شناخت بهتری از روحات و خواسته‌هایشان د دوران میانسالی داشته باشند.

درباره کتاب خرد خاص و جذاب بودن

بولن کتاب خود را با صحبت درباره یائسگی شروع می‌کند و سپس وارد این موضوع می‌شود که چگونه می توان یک زن میانسال کامل بود. پس از ان با مطرح کردن بحث کهن الگوهای زنانه به خوانندگانش کمک می کند تا از راز‌ و رمزهای زنانگی خود پرده بردارند. و بعد از این موضوع شروع می کند به ررسی ویژگی‌های زنان در میانسالی و چگونگی روبه‌رو شدن با حالات روحی مختلفی همچون خشم، خوشحالی، شفقت و خرودورزی در این دوران. او با کمک کهن الگوهای زنانه و ویژگی‌های آنان در این کتاب به زنان در شناخت بهتر خودشان در سنین میانسالی یاری می‌دهد.

او کهن الگوها را به مثابه دانه‌هایی می‌داندکه از روز اول درون انسان وجود داشته‌اند و بنا بر موقعیت و زمینه خود در دوره‌های مختلف زندگی فعال می‌شوند، آرام می‌گیرند و طغیان می‌کنند. آنها توان‌هایی هستند که در روان ما وجود دارند.

خواندن کتاب خرد خاص و جذاب بودن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

بانوان، به ویژه زنانی که به دوران میان‌سالی نزدیک می‌شوند.

جملاتی از کتاب خرد خاص و جذاب بودن

هستیا یکی از مهم‌ترین الهه‌های یونان باستان بود. او تنها الهه‌ای بود که هیچ‌گونه نقاب، یا ویژگی جسمانی نداشت که بتواند شخصیت او را نمودار کند. در نتیجه پیکرتراشان و نقاشان، نتوانستند اثری از هستیا به‌جای بگذارند. او الهه معبد و آتشدان و یکی از دوازده بزرگ اصلی المپ، و درعین حال مسن‌ترین آنها نیز بود. هستیا خواهر بزرگ زئوس، دیمیتر، هرا، پوزیدون و هادس بود. او عمه آرتیمیس، آپولو، هرمس، آرس، آفرودیت و آتنا بود. هر چند که او جسمآ قابل‌رویت نبود ولی از نماد او (آتش)، در آتشدان‌های معابد و خانه‌ها تجلیل می‌شد. آتش او در این آتشدان‌ها، همیشه برافروخته نگاه داشته می‌شد.

الهه هستیا را به‌عنوان یک منبع گرمابخش و نور مقدس در شعله‌های آتش و زغال‌های داغ می‌توان احساس کرد. به‌عنوان یک کهن‌الگو، هستیا در نقطه ساکن درونی روان، جایی دارد که خویش یا خود۱۴۸ نامیده می‌شود.

آرزوی خلوت با خود، آرزوی در کنار هستیا بودن است. زمانی که تنهایی جایگاهی مقدس می‌شود و روح شما در مرکز وجود شما جایگزین می‌گردد شما با هستیا هستید. اگر شما بتوانید نماد آتش هستیا را به‌عنوان مرکز روح و وجود درونی خود که روان شما را گرم و روشن می‌کند احساس کنید، با خودتان بسیار راحت هستید و در جهانی بسر خواهید برد که همه چیز ساده و مقدس است.

فهرست کتاب خرد خاص و جذاب بودن

پیشگفتار نویسنده برای نسخه های فارسی کتاب

مقدمه: جامعه ایرانی

دیباچه

بخش اول: نام او فرزانه است

بخش دوم: او بیش از... فرزانگی است

بخش سوم: او یک الهه است، که میانسال می‌شود

بخش چهارم: او یک حلقه است

جمع‌بندی: پرده سوم نمایش

نظرات کاربران

Lily
۱۳۹۸/۱۲/۱۱

این کتاب را میتوان ادامه کتاب "انواع زنان" یا Goddesses in Everywoman دانست که به کهن الگوهای زنانه در دوران میانسالی ( ٥٠ سالگی) به بالا میپردازد. محتوای کتاب برای کسانی که به مبحث کهن الگوها علاقه دارند میتواند جالب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
زمانی که کهن‌الگوی سوفیا فعال شود، اندیشه‌های ما به‌طرف مرگ، الوهیت، فناپذیری و ابدیت، و یا باورهای دینی و اعتقادات خودمان کشیده شده و موجب بازنگری اعتقادات در ما می‌شود.
سوفیا
"قدرت‌های درونی‌ام در حال جذب انرژی‌های تازه‌ای هستند".
elham mohamadi
در مرحله یائسگی، گاهی زن گرمای شدیدی در خود احساس می‌کند که موجب قرمز شدن صورت او می‌شود. بیشتر زنان خجالت می‌کشند بگویند "گُرگرفته‌ام" به‌جای آن می‌گویند "فشارم بالا رفته" است. به‌جای بیان این جمله چقدر زیباتر، اصولی‌تر و به حقیقت نزدیک‌تر بود، اگر همین زنان در زمان گُرگرفتن می‌توانستند بگویند "قدرت‌های درونی‌ام در حال جذب انرژی‌های تازه‌ای هستند".
فرهنگ
در دوران سوم است که اسطوره ایزدبانو ــ زن میانسال دانا و عاقل ــ به‌طور طبیعی خود را آشکار می‌کند. وقتی کهن‌الگوها به دلیل آغاز مرحله‌ای جدید در زندگی فعال می‌شوند، شادابی و انرژی حیات با آنها همراه است. هرقدر خودشناسی شما در این مرحله بیشتر باشد، فعال شدن کهن‌الگوها به همان نسبت در شما آسان‌تر می‌شود. می‌توانید پیش از این دوران، از کلاس‌های اسطوره‌شناسی و خودشناسی استفاده کنید و با یادگیری اسطوره‌های مختلف و آشنایی با قدرت‌ها، روایات، اسم‌ها و درک آنها در وجود خود، از آنها بهره‌مند شوید. هر چه بیشتر به این مطالب که در فصل‌های بعدی آنها را شرح خواهم داد، علاقه‌مند باشید و هر چه بیشتر هدف و اندیشه مستقل شما برای رشد و تکامل به‌سوی آنها گرایش داشته باشد، حضور آنها در شما قوی‌تر خواهد بود. زیرا دانش آن موجب زنده شدن این قدرت و جایگزین شدن آنها در تخیلات شما می‌شود و در نتیجه شما معنای چیزی را که در حال تجربه آن هستید، به‌خوبی درک خواهید کرد.
فرهنگ
فکر کنید که آخرین بار در کجا و چطور مناجات کرده‌اید. به تجربه‌های مناجاتی خود در گذشته باز گردید، تا به زمانی برسید که در مناجات، الوهیت را لمس کرده یا احساس کرده‌اید که ارتباطی با الوهیت برقرار کرده‌اید. الوهیت شما می‌تواند خدا، آن وجود اسرارآمیز بزرگ، اسطوره مادر، الهه‌ها، "تائو"، یک چیز مقدس بی‌نام و یا یک حس مرحمت باشد. در هر زمان و یا هر مکانی که شما آن را احساس کرده باشید "آن لحظه، لحظه‌ای مقدس بوده است".
پرنیان
اگر ما زنان خواهان مساوات باشیم با دیدن یک زن در جایگاه وعظ، احساس می‌کنیم که او از ما و ما نیز از او هستیم و این احساس موجب گرمای درونی در ما و تأیید او می‌شود، مگر آن‌که آنقدر تنفر درونی از خود داشته باشیم که این پیوستگی را انکار کنیم.
پرنیان
کوان یین موجب می‌شود که ما مهربان‌تر شویم و زندگی را به خود و دیگران سخت نگیریم
الهام
برخی با صدای بلند دعا می‌کنند، تعدادی از افراد در سکوت. بعضی هم به هر دو طریق. بعضی در خانه خود دعا می‌کنند، بعضی در طبیعت. برخی آیین مناجات جوانی خود را حفظ می‌کنند و به آن شیوه مناجات می‌کنند و بعضی دیگر برای خود یک آیین مناجات جدید ساخته و از آن پیروی می‌کنند. بعضی به طریق آوازی و بعضی مناجات خود را ترسیم می‌کنند، یا به‌صورت تعزیه در آورده و یا حتی به‌صورت شنا کردن انجام می‌دهند. شما چطور مناجات
پرنیان
رابطه و اتحاد با الوهیت، یک تجربه خصوصی و معنی‌دار است که به‌راحتی موجب سوءتفاهم در دیگران می‌شود و توضیح آن اگر ناممکن نباشد، بسیار دشوار است. بسیاری از زنانی که سعی کردند بینش عرفانی خود را توصیف کنند، متوجه شدند که مجبور به دفاع از خود یا توجیه تجربه خود هستند. به همین دلیل سکوت کرده و به این نتیجه رسیدند که زندگی کردن با این بینش تازه برای آنها کافی است؛ به‌ویژه وقتی عمل‌کرد آنها در زندگی، براساس مسیر فردیت و خرد ذهنی خود آنهاست.
پرنیان

حجم

۳۳۳٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۷۹ صفحه

حجم

۳۳۳٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۷۹ صفحه

قیمت:
۹۳,۰۰۰
تومان