دانلود و خرید کتاب از ایده‌های قدیمی می‌ترسم جان کیج ترجمه علی قنبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از ایده‌های قدیمی می‌ترسم اثر جان کیج

کتاب از ایده‌های قدیمی می‌ترسم

نویسنده:جان کیج
انتشارات:انتشارات ورا
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از ایده‌های قدیمی می‌ترسم

کتاب از ایده‌های قدیمی می‌ترسم پر است از حرف – ایده‌های جان کیج در باب عشق، زندگی و هنر که علی قنبری آنها را گردآوری کرده است.

کتاب حاضر شامل حرف ایده‌ها، نقل قول‌های پراکنده و مصاحبه‌‌های جان کیج است.

درباره جان کیج

جان میلتون کیج آهنگساز، نظریه پرداز موسیقی و فیلسوف آمریکایی و از پیشروان «عدم قطعیت در موسیقی»، موسیقی الکتروآکوستیک و استفاده غیراستاندارد از سازهای موسیقایی و از چهره‌های آوانگارد پس از جنگ بود.

منتقدین او را به عنوان یکی از موثرترین آهنگسازان قرن بیستم تحسین کرده‌اند. او همچنین یکی از توسعه‌دهندگان رقص مدرن بواسطه همکاری‌هایش با «مرس کانینگهام» بوده است.

خواندن کتاب از ایده‌های قدیمی می‌ترسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب‌ها نه تنها برای علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات، بلکه برای همه کسانی که به دنبال شناخت تجربه‌ای متفاوت از زندگی و درک کردن هستند مفید و موثر است.

جملاتی از کتاب از ایده‌های قدیمی می‌ترسم

خانهٔ سالمندان را با مهدکودک‌ها ترکیب کن. بسیار پیر را با بسیار جوان با هم بیاور: آنها به یکدیگر علاقمندند.

*

گای نیرینگ به ما گفت که این ایدهٔ خوبی است که وقتی قارچ می‌چینیم هدف و مقصدی هم داشته باشیم، برای مثال یک آبشار، و به آنجا که رسیدیم، راه را دوباره برگردیم. به هر حال، وقتی که ما مجبور شدیم برویم و همان راه را برگردیم، موقع برگشت متوجه شدیم که قارچ‌هایی هستند که ما به آنها توجه نکرده‌ایم.

*

با توجه به مدارس امروزی، بهتر است که اصلا مدرسه‌ای نداشته باشیم. تشویق، بجای ترساندن، بچه‌ها می‌توانند قبل از چهارسالگی چند زبان یاد بگیرند، و در آن سن سرگرم خلاقیت در زبان خودشان بشوند.

*

چرا بچه‌ها نام ماه‌ها را یادگرفته‌اند و این که دوازده ماه وجود دارد، نپرسید چرا نهمین، هفتمین نامیده می‌شود (سپتامبر)، دهمین، هشتمین نامیده می‌شود (اکتبر)، یازدهمین، نهمین نامیده می‌شود (نوامبر)، دوازدهمین، دهمین (دسامبر)؟

*

خواب آن چیزی است که ما به آن نیاز داریم. خواب موجد یک فضای تهی در ماست که دیر یا زود بواسطه آن انرژی‌ها جاری می‌شوند.

*

در جنگل‌های ما

قطعه الهی است

و قلب او را به تپش وا می‌دارد

وحشی و اهلی یکی هستند.

چه صدای خوشمزه‌ای.

*

نحو، مثل حکومت، فقط می تواند مطیع سازد. بنابراین مورد استفاده نیست بجز وقتی که چیز مشخصی برای امر کردن دارید نظیر: برو برای من یک دسته هویج بخر.

*

من لباس‌هایی را که برای چیدن قارچ می‌پوشم به ندرت به خشکشویی می‌دهم. آنها مجموعه‌ای از بوها را شکل می‌دهند که من هنگام گردش در جنگل تولید و گرد آورده‌ام. من متوجه هستم نه فقط سگ‌ها بلکه گربه‌ها هم حظ می‌کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
چیزی به مثابه یک فضای خالی یا زمان خالی وجود ندارد. همیشه چیزی برای دیدن وجود دارد، چیزی برای شنیدن. در واقع، اینکه ما سعی کنیم یک سکوت ایجاد شود، نمی‌توانیم.
bfs
ساتی گفت: وقتی جوان بودم، مردم به من گفتند؛ وقتی پنجاه ساله شوی می‌بینی. حالا من پنجاه ساله‌ام، چیزی ندیده‌ام.
bfs
هدف هنر برای هشیاری و آرامش ذهن است بنابراین مطابق است با هر آنچه اتفاق می‌افتد.
bfs
هدف هنر برای هشیاری و آرامش ذهن است بنابراین مطابق است با هر آنچه اتفاق می‌افتد.
bfs
بعد از دو سال که محصل او بودم، شوئنبرگ گفت: «برای نوشتن موسیقی، تو باید حسی از هارمونی داشته باشی.» من به او توضیح دادم که من حسی نسبت به هارمونی ندارم. و بعد او گفت که من همیشه با یک مانع روبرو خواهم شد، که این طور خواهد بود گرچه من به دیواری برخوردم که نتوانستم از آن بگذرم. من گفتم: «در آن صورت من زندگی‌ام را صرف کوبیدن سرم به آن دیوار خواهم کرد.
bfs
هنرمندان دربارهٔ آزادی زیاد حرف می‌زنند، و عبارت «آزاد همچون یک پرنده» را به کار می‌برند. یک روز مورتون فلدمن به یک پارک رفت و زمانی را صرف تماشای این دوستان بالدار کرد. وقتی برگشت، گفت: «می‌دونی، اون‌ها آزاد نبودند: اون‌ها بخاطر یه تیکه غذا می‌جنگیدند.»
bfs

حجم

۵۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۵۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۶۰۰
تومان