دانلود و خرید کتاب فیلسوفان بدکردار نایجل راجرز ترجمه احسان شاه‌قاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فیلسوفان بدکردار اثر نایجل راجرز

کتاب فیلسوفان بدکردار

معرفی کتاب فیلسوفان بدکردار

فیلسوفان بدکردار اثری از نایجل راجرز و مل تامپسون است. 

این کتاب را احسان شاه‌قاسمی به فارسی برگردانده و انتشارات امیرکبیر منتشر کرده است.

درباره‌ی کتاب فیلسوفان بدکردار

فیلسوفان بدکردار به زندگی هشت نفر از فیلسوفات اروپایی می‌پردازد. اما نگاهی که این کتاب بر این هشت فیلسوف دارد و روند کاری آن‌ها، صرفا یک بازنمایی از زندگی آن‌ها نیست. علاوه بر این گریزهایی که به زندگی دیگر فیلسوفان می‌زند، شاید برایتان سوال برانگیز باشد. در حقیقت نایجل راجرز و مل تامپسون در پی این هستند که به سوالاتی پاسخ بدهند که شاید در متون فلسفی نتوان پاسخی برای آن‌ها پیدا کرد. مثلا اینکه چرا افلاطون در کتاب جمهوری خود این‌قدر بر عدالت تأکید کرده است؟ چه چیزی باعث شده نیچه این‌طور بی‌محابا به فلسفه حمله کند؟ چرا هستی‌گرایی سارتر آن‌قدر در پاریس پس از جنگ طرفدار پیدا کرد؟ چرا فوکو در انتهای زندگی خود به کلبیون یونان باستان علاقه پیدا کرد؟

برای پیدا کردن پاسخ این سوالات باید زمینه‌ای از اطلاعات و به خصوص درمورد زندگی‌نامه‌های آن‌ها داشته باشیم.

کتاب فیلسوفان بدکردار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

فیلسوفان بدکردار برای افرادی که دوست دارند در کنار مطالعات فلسفی، از زندگی فیلسوفان هم بدانند و دنیا را از دید آن‌ها ببینند، کتاب مناسب و جذابی است. 

درباره‌ی نایجل راجرز و مل تامپسون

نایجل راجرز در ۱۹۵۲ در ناتینگهام، انگلستان به دنیا آمد. او نویسنده، منتقد و محیط‌زیست گرا است و تحصیلاتش را در زمینه‌ی فلسفه در دانشگاه کمبریج به پایان رسانده است. راجرز کتاب‌های بسیاری در مورد اخلاق، تاریخ هنر، و جامعه‌شناسی نوشته است.

مل تامپسون در ۱۹۴۶ در انگلستان متولد شد. او یک فیلسوف، استاد دانشگاه، نویسنده، معلم، منتقد و فعال اجتماعی بریتانیایی است. او که در بریتانیا به دنیا آمد و تحصیل کرد در سال ۱۹۷۹ دکترای فلسفه گرفت و از آن زمان تا کنون به تدریس و تألیف اشتغال داشته است. تامپسون کتاب‌های زیادی در مورد فلسفه و اخلاق نوشته و کتاب‌های او به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌اند.

جملاتی از کتاب فیلسوفان بدکردار

فیلسوفانی که در این اثر معرفی نشده‌اند به هیچ عنوان به این معنا نیست که آنها را می‌توان آدم‌های خوبی دانست.

علاوه بر این، ما در برابر وسوسهٔ تمایزگذاری میان کردار بد، حماقت و بی‌عرضگی اجتماعی مقاومت کرده‌ایم. چنین تمایزگذاری‌هایی تنها زمانی به درد می‌خورند که بخواهیم ارزیابی اخلاقی از رفتار آنها داشته باشیم، حال آنکه در این اثر ما می‌خواهیم حماقت‌های خردمندان را آشکار کنیم و بدین‌وسیله خاطرهٔ آنها را در برابر تقدیس‌های نابجا حفظ کنیم.

البته می‌دانیم که انسجام و ثبات یک ویژگی مهم زندگی خوب و اخلاقی است. بنابراین، لازم است که هم خدمات علمی و هم زندگی شخصی این فیلسوفان به‌خوبی معرفی شوند تا معلوم شود یک فیلسوف برخلاف آنچه فضل و عدالت نامیده می‌شده رفتار می‌کرده است. به همین دلیل، ما مقدمه‌ای در مورد هشت اندیشمند عصر مدرن ارائه می‌کنیم که در آن افکار این فیلسوفان در زمینهٔ زندگی شخصی آنها قرار داده می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۳ صفحه