دانلود و خرید کتاب شکوه عشق امیراسماعیل آذر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شکوه عشق اثر امیراسماعیل آذر

کتاب شکوه عشق

انتشارات:انتشارات سخن
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شکوه عشق

دکتر امیراسماعیل آذر تاریخ و شعر عاشورایی را در دوره‌های مختلف جمع‌آوری کرده و در کتابی با عنوان شکوه عشق منتشر ساخته است.


درباره کتاب شکوه عشق

دکتر امیراسماعیل آذر در کتاب شکوه عشق، اشعار تعزیه، نوحه‌ها، سینه‌زنی‌ای عاشورایی و .... را جمع آوری کرده است. آنچه این اثر را از سایر کتاب‌هایی که درخصوص عاشورا و شعر نوشته شده، متمایز می‌کند، نگاهی تاریخی مجمل و درعین حال جامعیت آن است. او اشعار عاشورایی را در سه دسته شعرهای کهن (کلاسیک)، اشعار دوران صفویه و قاجار و دسته سوم اشعار معاصر تقسیم‌بندی کرده است.

خواندن کتاب شکوه عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب شکوه عشق را به علاقمندان تاریخ عاشورایی پیشنهاد می‌کنیم. از آنجا که در کتاب پیش‌رو اشعار عاشورایی در دوره‌های مختلف جمع‌آوری شده است، تاثیر بسزایی در شناخت فرهگ عاشورایی مردم در طول تاریخ دارد.

جملاتی از کتاب شکوه عشق

از دیرزمان بیان غم و اندوه گذشتگان مضمون مورد علاقه شاعران بوده است. تقریبا تمام شعرا مرثیه‌هایی را به مناسبت زمان و موقعیت‌ها سروده‌اند. در ادبیات جهان کمتر زبانی را می‌توان یافت که به وفور زبان فارسی مرثیه داشته باشد. مرثیه نوعی شعر برانگیخته از احساس و عواطف است که می‌تواند دارای موضوع‌های متنوع باشد. موضوع هم بستگی به روحیات شاعر دارد. چنین اثری نمی‌تواند به نوع خاصی اطلاق گردد و یا صرفا مویه و نوحه محتوای آن را تشکیل دهد.

درآغاز، مرثیه صرفا اختصاص به سوگواری (مویه، نوحه) نداشت و در یونان باستان صدای فلوت، مرثیه تلقی می‌شد. وزن مرثیه هم در سروده‌های نظامی، موسیقی‌های مهیج، سروده‌هایی که به هنگام اهدای هدایا نواخته می‌شد و یا سروده‌های یادبود محسوس بود. هرچند که در آن زمان هم مویه‌ها و نوحه‌های غم‌بار ایچممبرتوس معروف بودند ولی کم کم مضمون مرثیه‌های یونانی محتوای عاشقانه پیدا کرد.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب شکوه عشق، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۶۳۲ صفحه

حجم

۸۴۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۶۳۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان