دانلود و خرید کتاب عبرتگاه تاریخ امیراسماعیل آذر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عبرتگاه تاریخ اثر امیراسماعیل آذر

کتاب عبرتگاه تاریخ

انتشارات:انتشارات سخن
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عبرتگاه تاریخ

کتاب عبرتگاه تاریخ(سرگذشت های خواندنی و عبرت آموز تاریخی) نوشته‌ی دکتر اسماعیل آذر برای آشنایی انسان‌ها با مصایب گوناگون و اتفاقات خوب و بدی است که در دوره‌های متفاوت تاریخی، رخ داده‌اند. نشر سخن، این کتاب را منتشر کرده است.

درباره‌ی کتاب عبرتگاه تاریخ

حتما شما هم این جمله‌ی معروف را شنیده‌اید: ملتی که تاریخ نمی‌خواند، محکوم به تکرار آن است. به راستی چه چیزی سبب می‌شود تا در دوره‌های مختلف تاریخی، ملتی در اوج سرافرازی باشند یا به بدبختی کشیده شوند؟ چه حوادثی در ترفیع یا تحلیل قومی موثر بوده یا چه وقایعی باعث شده تا اوج ها یا حضیض ها شکل بگیرد.این کاری نیست که هرکس بتواند به سادگی به آن دست یازد. تحصیل چنین نتیجه ای متضمن مطالعه و غور در متون تاریخ است.

در کتاب عبرتگاه تاریخ، با همین حوادث آشنا می‌شویم. همین مصایب و مضایقی است که در دوره های تاریخی گوناگون وجود داشته و نیز جلب توجه به رویدادهای خشن تاریخ که مولود ناهنجاریها و دست درازی ها به ساحت جوامع بشری بوده است.

کتاب عبرتگاه تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

عبرتگاه تاریخ برای تمام افرادی که مطالعه تاریخ علاقه دارند و دوست دارند با تاریخ کشور ایران آشنا شوند، خواندنی و دلچسب است. 

درباره‌ی اسماعیل آذر

دکتر اسماعیل آذر با نام کامل امیراسماعیل آذر در ۱۸ آذر ۱۳۲۳ در اصفهان متولد شد. او استاد ادبیات فارسی و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگبان است. اسماعیل آذر در تلویزیون نیز به عنوان مجری و کارشناس برنامه‌های ادبی از جمله برنامه «به تماشا سوگند و به آغاز کلام» (مشاعره) فعالیت می‌کند. او همچنین عضو کمیسیون هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیر گروه ادبیات فارسی سازمان فرهنگی اکو، عضو کمیته نامگذاری ثبت احوال، عضو کمیسیون‌های علمی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و عضو هیئت مدیره انجمن ادبیات تطبیقی است.

اسماعیل آذر آثار بسیاری ترجمه و تالیف کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به سعدی شناسی، تاثیر حافظ بر ادبیات غرب و ادبیات ایران در ادبیات جهان اشاره کرد. 

جملاتی از کتاب عبرتگاه تاریخ

با این حال، ایرانیان از ظلم‌های بنی‌امیه در امان نبودند و چه ستم‌ها کشیدند که فقط تاریخ گواه آن است. سرداران عرب، مانند علی بن عیسی، زیاد بن ابیه، مهلّب بن ابی‌صُفره، زین بن مُهَلَّب و حجّاج بن یوسف، آسیاهای خود را در گرگان و خراسان با خون ایرانیانِ بی‌گناه راه انداختند و، با گندمِ حاصل از آسیای خونین، نان پختند و خوردند. بعد از آن قیام‌های پی‌درپی و خونین به وقوع پیوست ولی فایده‌ای نداشت. قیام‌های سنباد، استاد سیس، مقنع، به‌آفرید و خرم‌دینان هم نتوانست کاری از پیش ببرد. فقط قیام ابومسلم خراسانی توانست حکومت جابر و ظالم اموی را براندازد. پس از آن بنی‌عباس روی کار آمدند. خلافت بنی‌عباس از سال ۱۳۲ هجری با ابوالعباس آغاز شد و در زمان مستعصم در سال ۶۵۶ ه ق، پس از چهارصد و سی و دو سال، و خلافت راندن سی و شش خلیفه به پایان رسید. اگرچه امویان دشمن سرسخت ایرانیان بودند، ولی فرقشان با بنی‌عباس این بود که آنها از رو شمشیر بسته بودند و آشکارا می‌کشتند ولی بنی‌عباس، با حیله و کید و سیاهکاری، شخصیت‌های بی‌گناه را از دم تیغ می‌گذراندند و آنگاه که جنازه‌شان را به قبرستان می‌بردند، همراه آنها می‌رفتند و زار می‌گریستند...



نظرات کاربران

Morteza Sedaghat
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

کتابی خوب و عالی و عبرت انگیز

a.z
۱۳۹۹/۰۶/۳۱

مطالب کتاب کاملا معمولی بدون تحلیل و بلکه بدون عبرت وبرای جوانان حس خوبی ازتاریخ گذشته نمیدهد مستندات تا آنجا که در منابع دست اول دیدم خیلی درست نبود .توصیه نمیکنم

حسین
۱۳۹۹/۰۱/۰۵

پی دی اف اش را هم بگذارید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
روزی اسکندر دیوژنِ کلبی را در راه دید که در آفتاب نشسته و گرم می‌شود. اسکندر با تبختر و کبکبه سلطنتی در مقابل وی ایستاد و گفت: «از من چیزی بخواه. هر چیز بخواهی می‌دهم.» حکیم مزبور جواب داد: «از آفتابم رد شو.» این جواب به قدری در اسکندر مؤثر افتاد که در حال فریاد زد: «اگر اسکندر نبودم، هرآینه می‌خواستم که دیوژن باشم.»
فرسا
در دهم رمضان سال ۴۸۵ که خواجه نظام‌الملک به دست فدائیان اسماعیلی نزدیک نهاوند به قتل رسید، قدرت ملک‌شاه هم رو به زوال نهاد. نظام‌الملک را می‌توان یکی از مقتدرترین وزرای تاریخ دانست.
Ahmad
سلیمان، خلیفه اموی، گفته بود که «عجبا، ایرانیان هزار سال حکومت کردند و ساعتی به ما احتیاج پیدا نکردند، ما صد سال خلافت کردیم و یک ساعت بدون کمک آنها نتوانستیم زندگی کنیم.»
Ali Ghorbani Gazar
سلجوقیان بزرگ‌ترین و متنفذترین سلسله‌ای بودند که بعد از اسلام در شرق جهان فرمانروایی کردند. اینان بیشترین ممالک اسلامی را تحت سلطه خود و یک حکومت مرکزی قرار دادند. تبار این سلسله ایرانی نبود ولی ایشان توانستند خود را با آداب و سنن و اخلاق ایرانیان وفق دهند. باعث تعجب است که چگونه حکومت غزنویان با آن عظمت به اندک روزگار فروپاشید و اقتدارشان در چهارچوب افغانستان و پاره‌ای از هندوستان خلاصه گردید. اما خواجه نظام‌الملک توانست شکوه و انسجامی را به ایران بازگرداند.
Ahmad

حجم

۵۷۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۶ صفحه

حجم

۵۷۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان