دانلود و خرید کتاب دختر گمشده گیلین فلین ترجمه آرش خیروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر گمشده اثر آرش خیروی

کتاب دختر گمشده

معرفی کتاب دختر گمشده

کتاب دختر گمشده نوشته‌ی گیلین فلین و داستان زندگی زن و شوهری است که هرکدام به سبکی متفاوت با زندگی مشترکشان که مدت‌هاست به روزمرگی دچار شده، درگیرند؛ یکی با خیانت کردن و دیگری با انتقام. این کتاب در گروه پرفروش‎ترین‌ها قرار دارد.

هر فصل این کتاب از نگاه یکی از شخصیت‌های اصلی کتاب دختر گمشده، روایت می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود شما تا زمانی که حقایق فاش شود نتوانید کتاب را زمین بگذارید. این کتاب سال 2013 و 2014 جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها بوده است و هم‌چنین برنده جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز نیز بوده است.

درباره کتاب دختر گمشده

داستان کتاب دختر گمشده از روزی شروع می‌شود که قرار است جشن پنجمین سالگرد ازدواج نیک و ایمی برگزار شود. همه درحال تدارک دیدن و آماده کردن هدایا هستند که همسر زیبای نیک یعنی ایمی، ناگهان ناپدید می‌شود. اما نیک که در ظاهر و در نگاه بقیه افراد، بهترین همسر دنیاست، کار خاصی برای یافتن همسرش انجام نمی‌دهد.

نیک که از سمت پلیس، رسانه‌ها و پدر و مادر ایمی تحت‌فشار شدید است، مجبور به دروغگویی، ریاکاری و رفتارهای نامناسب می‌شود. او به طرز دلهره‌آوری از همه فرار می‌کند و حال خوبی ندارد. پلیس در دفتر خاطرات ایمی، نوشته‌هایی پیدا می‌کند امکان خطرناک بودن این زن برای اطرافیانش را نشان می‌دهد.

معجزه گیلین فلین در نوشتن کتاب دختر گمشده تنها نوشتن یک رمان نیست؛ بلکه کشف سبک جدیدی در رمان‌های پلیسی است. او در این رمان برخلاف سایر داستان‌های ژانر جنایی که معمولا مردان ایفاگر چنین نقش‌هایی بودند، روی پای زنی ایستاده و با او داستان را پیش می‌برد.

گیلین فلین در این کتاب سعی دارد مسائلی را نشان دهد که در دنیای مدرن با آن‌ها سروکار داریم و ما را آرام آرام وارد جامعه‌ای می‌کند که زنان سعی دارند از پوسته‌ خجالتی خود خارج شوند. او در این توانسته زنان را به بطن داستان وارد کند و علاوه‌بر آن نقش و تأثیر رسانه‌ها بر جامعه را نیز به ما نشان داده است.

کتاب دختر گمشده داستان رنجی است که از عشق نمود پیدا می‌کند، اما همه‌ی شخصیت‌های آن برای رها شدن از این رنج، نه تنها انزوا و تنهایی را انتخاب نمی‌کنند، بلکه سعی می‌کنند وارد اجتماع شوند و ما را با ترس و امید خودشان همراه می‌کنند. جذابیت داستانی که فلین نوشته بود آنقدر بالا بود که کمتر از دو سال با اقتباس از کتاب دخترگمشده فیلمی به کارگردانی دیوید فینچر با همین نام در سال 2014 ساخته شد. در این فیلم بن افلک و رزموند پایک نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.

چرا باید کتاب دختر گمشده را مطالعه کنیم؟

گیلین فلین مهارت خاصی در وارد شدن به تاریک‌ترین پستوهای روح و روان انسان‌ها دارد و درمورد آنها نیز می‌نویسد. دو کتاب قبلی او، باوجود اینکه دارای خصوصیات روانشناختی و زمینه‌های جنایی هستند، و هر دو نیز تبدیل به فیلم سینمایی یا تلویزیونی شدند اما موفق نشدند جایگاهی مثل دختر گمشده به‌دست بیاورند.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

اگر شما جزو کسانی هستید که با خواندن رمان های آگاتا کریستی شگفت‌زده نمی‌شوید، و حتی حوصله خواندن یک رمان پلیسی بلند را ندارید این کتاب را بخوانید! کتاب دختر گمشده برای هر سن و سال و برای هر شخصی مناسب است.

درباره گیلین فلین

گیلین فلین در 1971 کانزاس سیتی، میزوری در ایالات متحده آمریکا متولد شد. او در محله کولمن هایلندز بزرگ شد. مادرش، جودیت ان استاد درک مطلب و پدرش، ادوین متیو فلین استاد فیلم بود.

گیلین فلین نویسنده کتاب دختر گمشده

فلین در کودکی بسیار خجالتی بوده و از خواندن و نوشتن هم گریزان بوده ‌است. او نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس است. او تا امروز سه رمان در سبک مهیج به نام‌های دختر گمشده، چیزهای تیز و جاهای تاریک نوشته است. فلین برای نوشتن فیلم‌نامه‌ی کتاب دختر گمشده چندین جایزه برده است و برای گلدن گلوب نامزد شده‌است.

گیلین فلین در سال ۱۹۸۹ تحصیلاتش را در دبیرستان بیشاپ میچ به اتمام رساند. او در دوران نوجوانی شغل‌های عجیبی را امتحان کرده است. او برای ادامه تحصیل در رشته انگلیسی و روزنامه‌نگاری به دانشگاه کانزاس رفت و در آن‌جا لیسانس گرفت. او دو سال در کالیفرنیا در یک مجله تخصصی تجارت و در بخش نیروی انسانی مطلب می‌نوشت. او در سال ۱۹۹۷ فوق‌لیسانس خود را گرفت.

فلین در ابتدا قصد داشت گزارشگر پلیس شود ولی متوجه شد که هیچ استعدادی در این زمینه ندارد و بنابراین تصمیم گرفت بر نوشته‌هایش تمرکز کند. از آثار او می‌توان به چیزهای تیز، جاهای تاریک، دختر گمشده و بزرگ شدن اشاره کرد.

گیلین فلین در سال ۲۰۰۷ با یک وکیل به نام برت نولان ازدواج کرد. پسرش در سال 2010 و دخترش در سال 2014 متولد شدند. فلین در اواسط ۳۰ سالگیش، از نیویورک سیتی به شیکاگو برگشت. تقریباً از سال ۲۰۱۳، این زوج در شیکاگو زندگی می‌کنند.

فهرست کتاب دختر گمشده

یادداشت مترجم

بخش اول: پسر دختر را گم می‌کند

بخش دوم: پسر دختر را ملاقات می‌کند

بخش سوم: پسر دختر را بازمی‌گرداند (یا برعکس)

بخش‌هایی از کتاب دختر گمشده

برایم غیرمنتظره بود. به پلیس گفتم که ایمی هیچ‌وقت با وجود کتری روی اجاق روشن خانه را ترک نمی‌کند. و یا در را باز نمی‌گذارد. و یا میز اتوی آماده‌ای که لباس روی آن باشد. او از آن زن‌های شلخته‌ای نبود که شوهرشان را خانه‌خراب می‌کنند. حتا اگر خودش می‌خواست هم نمی‌توانست این‌گونه باشد. او در مدت ماه عسل دوهفته‌ای‌مان در ساحل فیجی، دمار از روزگار من درآورده بود. با خواندن کتاب سرگذشت پرنده‌ی کوکی با سخت‌گیری‌هایش مبارزه می‌کردم و او درحالی‌که داستان مرموز کتاب مرا به هیجان آورده بود سرزنشگر و عصبانی نگاهم می‌کرد. از زمانی‌که به میسوری نقل‌مکان کرده بودیم، چون بیکار بود و در خانه می‌ماند، زندگی‌اش معطوف به انجام درست و دقیق کارهای کوچک و کم‌اهمیت شده بود. لباس‌ها باید همه اتو می‌شدند.

شواهد اتاق نشیمن نشان می‌داد درگیری رخ داده است. دیگر می‌دانستم ایمی تماس نخواهد گرفت. می‌خواستم هرچه زودتر مرحله‌ی بعدی را شروع کنم.

بهترین زمان روز بود. آسمان آبی بدون ابر ماه جولای و نور خورشید که به‌آرامی به‌سوی شرق می‌تابید همه‌چیز را مثل نقاشی‌های فلاندری طلایی و درخشان کرده بود. پلیس رسید.

نظرات کاربران

هدیل
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

خیلی جالب بود ولی پایانش نسبت به معمایی های دیگه متفاوت بود. فقط خواهشم از دوستان اینه که توی نوشتن نظرات درمورد کتابهای معمایی اسپویل نکنن. وقتی میخواین یه نظری بدین کلی باشه و شخصیت افراد رو نسبت به پایان

- بیشتر
Nino
۱۳۹۸/۱۱/۲۸

فیلمش خیلی خوب بود،باید به ذهن خلاق نویسنده اش آفرین گفت!

عابدی
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

اگر تو این ژانر کتاب دوست دارید کتاب دختری در قطار خیلی کتاب خوب و غافلگیر کننده ای بود👍

zahrajafarian
۱۳۹۹/۰۳/۰۹

نسبت به حجم زیادش خیلی نمیشه گفت جذابه؛ برای طرفداران کتابای معمایی یه رمان خوب هست ولی عالی نیست.

Hanieh
۱۳۹۹/۰۹/۰۶

خیلی جالب بود و موضوعش برای من خیلی نو و تازه بود و اینکه چجوری شخصیت ها کم کم خود واقعیشونو که خیلی غیر قابل پیش بینی بود نشون دادن برام خیلی جالب بود پایانشم بامزه بود😂 توصیه میشه✅

مامان زیبا
۱۳۹۸/۱۱/۱۶

کتاب خوبی بود.نمی تونم بگم بهترین کتابی بود که تو ژانر معمایی خوندم.ولی کتاب متوسط رو به بالایی بود.اینکه یه آدم انقدر به همه چیز فکر کنه روال معمول این ژانر هست،ولی خب چون اینجا در مورد یک زن حرف

- بیشتر
sarar-'
۱۳۹۹/۰۳/۱۰

دوستان من عاشق کتاب های معمایی و ماجراجویانه هستم ولی هرچقدر توی طاقچه میگردم هیچ کتابی مورد نظرم پیدا نمیکنم خواهشا اگه کتاب خوبی سراغ داشتید به من معرفی کنید ممنون میشم☝👍💜

Farid
۱۳۹۷/۰۳/۲۲

اولش برای من کسل کننده بود بعدش به نظرم جون گرفت و کشش بیشتری پیدا کرد. قشنگه پیشنهاد میکنم بخونید و اگه قصد خوندنش رو دارید اصلا به نظرهای اینجا نگاه نکنید چون شدیدا و به طرز عجیبی کلی نظر

- بیشتر
booklover
۱۳۹۹/۰۲/۰۹

کتاب بدی نبود...اما به نظرم اخرش خیلی مالیخولیایی بود...اخرش هم نه تکان دهنده بود و نه عالی...برخلاف نظر برخی از دوستان

نسیم
۱۳۹۸/۰۸/۲۷

اول فیلم اش رو دیده بودم...میشه گفت ازاون دسته آثاریه که هرگزفراموش نخواهید کرو

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶۷)
خیلی از مردم از داشتن این موهبت محروم هستند: این‌که بدانند چه زمانی دهان‌شان را ببندند.
shirin
من در بی‌هدف‌بودن به‌طور غیرقابل‌انتظاری خوب هستم.
Hanika
مردم این شهر از فرط بیچارگی بیش‌ازحد، همه‌چیز را به شوخی گرفته‌اند.
Marie Rostami
جهان تاریک است و بعد زمان نمایش فرا می‌رسد.
آسمان
همیشه وقتی خاطره‌ای گرم را به خاطر می‌آورید ولی در خود احساس سردی دارید آزاردهنده است.
SaraKu
ماهایی که مثل هم با تلویزیون و سینما و حالا با اینترنت بزرگ شده‌ایم. وقتی به ما خیانت می‌شود، می‌دانیم که چه باید بگوییم. وقتی عشق‌مان در ما می‌میرد، می‌دانیم چه باید بگوییم. همه‌ی ما مثل یک فیلم‌نامه‌ی از قبل تعیین‌شده درحال بازی هستیم. زمانه‌ی سختی است برای انسان‌بودن. تنها یک انسان حقیقی و واقعی‌بودن.
Fateme
زمانه‌ی سختی است برای انسان‌بودن. تنها یک انسان حقیقی و واقعی‌بودن. نه مجموعه‌ای از ویژگی‌های اخلاقی بی‌شماری که از دیگران به عاریت گرفته‌ایم.
farzane
فکر می‌کنم یک زوج بعد از سال‌ها با هم بودن فراموش می‌کنند در نظر یکدیگر چه شگفت‌انگیز بوده‌اند.
SaraKu
(مادرم یک بار به من گفت به‌نظرم یک زن نباید قبل از سی‌وپنج‌سالگی ازدواج کنه و این درحالی بود که خودش زمان ازدواج با پدر ۲۳ سالش بوده) .
..
زمانه‌ی سختی است برای انسان‌بودن. تنها یک انسان حقیقی و واقعی‌بودن. نه مجموعه‌ای از ویژگی‌های اخلاقی بی‌شماری که از دیگران به عاریت گرفته‌ایم.
SaraKu

حجم

۴۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۵۰ صفحه

حجم

۴۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۵۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان