دانلود و خرید کتاب ۱۰ اصل اساسی زوج درمانی اثر بخش جولی شوارتز گاتمن ترجمه کیانوش زهراکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ۱۰ اصل اساسی زوج درمانی اثر بخش

۱۰ اصل اساسی زوج‌درمانی اثربخش اثری مشترک در زمینه روانشناسی ازدواج از دکتر جولی شوارتز گاتمن و دکتر جان مردخای گاتمن است.

کتاب ۱۰ اصل اساسی زوج‌درمانی اثربخش، نمونه‌ای قابل‌تحسین از چگونگی ترکیب اندیشه‌های علمی و یافته‌های پژوهش‌های گوناگون و کاربرد آن‌ها برای استفادهٔ روزمره در کاربست روان‌درمانی است. این یک کار بالینی مبتنی بر علم در بهترین شکل آن است. این کتابِ عملی و روشنگر توسط رهبران حوزهٔ علم رابطه و کاربرد بالینی آن، راهنمای مستقیمی در این زمینه است که چگونه کاربست بالینی خودتان را غنی سازید.

خلاصه کتاب ۱۰ اصل اساسی زوج درمانی اثربخش

کتاب به برای درمانگران حوزه زوج درمانی نوشته شده تا کتاب راهنمایی برای آنان باشد. با کمک این کتاب درمانگران می‌آموزند در مقایسه با مراجع فردی، یک رابطه، ماهیت تماماً متفاوتی دارد. نخست چه کاری باید انجام دهند؟ دنبال چه چیزی باید بگردند؟ چه سؤالاتی باید بپرسند؟ اگر پاسخ‌های متفاوتی بدهند، باید کدام یک را باور کنند؟ اگر جلوی درمانگر دلیل بیاورند، حق با کدام است؟ کدام یک مقصر، و کدام یک بی‌گناه است؟ با کدام یک باید همدلی کرد؟ اگر دیدگاه‌های متضادی داشته باشند، چطور با هر دو همدلی کنند؟ و اگر بعدها از هم جدا شوند، آیا بدان معنا است که درمانگران شکست خورده‌اند؟ آیا درمانگران فقط زمانی موفق هستند که کاری کنند زوج‌ها با هم بمانند؟ این کتاب موضوع زوج‌درمانی را از ابتدایی‌ترین مرحله آغاز می‌کند و سپس با ذکر نمونه و مطالعه موردی طرح ریزی برای درمان را تشریح می‌کند.

کتاب ۱۰ اصل اساسی زوج درمانی اثر بخش برای چه کسانی مناسب است

مخاطبان این کتاب چنانکه ذکر شد روان درمانگران شاغل در حوزه زوج‌درمانی هستند.

بخشی از کتاب ۱۰ اسل زوج‌درمانی اثربخش

اجازه دهید دربارهٔ زن و شوهرهایی صحبت کنیم که ماه‌ها یکسره بحث و جدل دارند. بدترین نوع آن‌ها افرادی هستند که مثل جنگلی آتش گرفته، خارج از کنترل خشمگین می‌شوند. در این هنگام، جنگ و دعواهای آن‌ها تهدیدی برای به آتش کشیدن بنیان خانهٔ روابط استوار آن‌ها محسوب می‌شود.

در طی چهار دههٔ گذشته، جان نزدیک به هزار زوج از این دست را مورد مطالعه قرار داده است. بحث‌های آن‌ها پیرامون تعارضی که دارند، مملو از ایراد است. پیوسته در جنگ، آن‌ها تقریباً برای بردن دست به هرکاری خواهند زد. برخی مواقع در حالی که با هم مبارزه می‌کنند، سلاح‌های بزرگ را رو می‌کنند، چهار سوارکار شوم: انتقادگری، تحقیر، حالت دفاعی، و پاسخ ندادن. از دوتای نخست برای حمله استفاده می‌کنند و از دوتای بعدی برای دفاع کردن. در اینجا یک نمونهٔ بارز از نحوه‌ای که بکار گرفته شوند، آورده شده است:

- شوهر: امروز صورت‌حساب‌ها رو پرداخت می‌کنی؟

- زن: چطور یک مرتبه این کار جزء وظایف من شد؟

- شوهر: چون تو همون کسی هستی که کل پولای ما رو خرج می‌کنی. فقط می‌خوام ببینی که چطور ما رو زیر قرض فرو بردی. عملاً، تک نفری اعتباراتمون رو نابود کردی... پرداخت نمی‌کنی، درسته؟

فهرست کتاب ۱۰ اصل اساسی در زوج درمانی اثربخش

۱. اصل اول: روش‌های پژوهش بنیان را برای درمان زوج‌ها بکار ببرید؛

۲. اصل دوم: نخست سنجش کنید، بعد دربارهٔ درمان تصمیم‌گیری کنید؛

۳. اصل سوم: دنیای درونی هر یک از زن و شوهر را درک کنید؛

۴. اصل چهارم: مسیر درمان خود را ترسیم کنید؛

۵. اصل پنجم: خودتان را آرام کنید، سپس به مداخله بپردازید؛

۶. اصل ششم: رویدادهای تأسف‌بار گذشته را پردازش کنید؛

۷. اصل هفتم: چهار سوارکار را با مهارت‌های حل تعارض ملایم جایگزین کنید؛

۸. اصل هشتم: دوستی و صمیمیت را نیرومند سازید؛

۹. اصل نهم: جلوگیری از قضاوت اخلاقی هنگام درمان روابط فرازناشویی؛

۱۰. اصل دهم: برای آفرینش معنای مشترک، اعماق را کاوش کنید؛

۱۱. امیدوار باشید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۲۹۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان