دانلود و خرید کتاب نوشتار‌درمانی ژلی بولتون ترجمه مهشاد محمد‌نوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نوشتار‌درمانی اثر ژلی بولتون

کتاب نوشتار‌درمانی

معرفی کتاب نوشتار‌درمانی

«نوشتار درمانی» اثر مشترک ژیلی بولتون، استفانی هاولت، کالین لاگر و جینی کی. رایت یک کتاب راهنمای نوشتن در مشاوره و روان درمانی است. نوشتن یک روش باستانی در درمان بیماری‌های روح و روان است. نوشتن از نظر روان‌شناختی از زمان آپولو سودمند شناخته می‌شده است، آپولو هم الههٔ شاعری بود و هم الههٔ درمان. مصریان باستان، یکی از نخستین مردمانی بودند که می‌نوشتند، آنها می‌دانستند که نوشتن قدرت عظیمی دارد: فکر می‌کردند که یک الهه می‌تواند مستقیماً از درون کلمات نوشته شده ارتباط برقرار کند به طوری که شخص برای همیشه نفرین شود؛ مصریان باستان همچنین می‌اندیشیدند که حافظه‌شان می‌تواند در طی نوشتن یا حذف نوشتن، پاک شود. کتاب «نوشتار درمانی» درباره نوشتن است. نوشتنی که به منزله درمان است. درمانی که هم به شخص بیمار و هم به درمانگر کمک می‌کند و روشی است برای رشد تفکر و آگاهی. نوشتار درمانی شیوهٔ درمانی مؤثری است برای مراجعانی که احساس می‌کنند نیاز به شنیده شدن ندارند و می‌توانند احساس خود را بر روی کاغذ بیاورند و به تدریج که نگارش ادامه پیدا می‌کند در وضعیت برون‌ریزی هیجانی قرار می‌گیرند و احساس آرامش می‌کنند. یکی از مزایای اصلی نوشتار درمانی ارتباط خاصی است که شخص با خودش به وجود می‌آورد. این روش در جهت رشد تفکر و افزایش آگاهی شخص نویسنده بسیار مؤثر است. کتاب راهنمای نوشتاردرمانی در مشاوره و روان درمانی نه تنها به موضوعات نظری نوشتن به عنوان یک شیوهٔ درمانی می‌پردازد، بلکه راه پژوهش را در این شیوه باز می‌کند. نویسندگان در این کتاب درباره نظریه‌ها و تحقیقات مربوط به نوشتاردرمانی، انواع نوشتارهای درمانی اعم از نامه، شعر، گزارش نویسی روزانه و....، نوشتارهای برخط و تاثیر آنها در درمان و کاربردهای گوناگون نوشتار در انواع درمان‌های تحلیلی شناختی سخن می‌گویند.

نظرات کاربران

کاربر 2240593
۱۴۰۰/۱۱/۱۶

ترجمه خوبی نداره و بعضی جملات نامفهومه

parastoo kamali
۱۴۰۲/۰۷/۰۴

ترجمه کتاب به قدری ضعیفه که خیلی جاها اصلا نمیشه متوجه منظور نویسنده شد. به نظرم متن اصلی هم خیلی روان نبوده و چون ترجمه به وضوح واژه به واژه است میشه اینو فهمید. در هر حال یه ترجمه خوب

- بیشتر
Anahid
۱۳۹۹/۱۰/۱۹

ترجمه فوق العاده بد نتونستم کامل بخونم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
نوشتن می‌تواند به شما احساس بهتری بدهد، احساس کسی که می‌خواهید باشید.
Dexter
ما همان‌قدر که کلمه‌ها را می‌سازیم، از آنها به عنوان موجوداتی خلاق، خیال آفرین و خودآگاه ساخته می‌شویم. نیلزبور، که مانند سایر پیشگامان فیزیک کوانتوم با توصیف وصف‌ناشدنی‌ها همانقدر آشنا بوده که ما و مراجعانمان هستیم، چنین گفت «ما در زمان معلق می‌شویم»
Anahid
نوشتن واسطهٔ فرهنگی ماست، به ویژه از زمان افزایش استفاده از رایانه‌ها و درواقع رشد قارچ مانند و بسیار سریع متون چاپی ـ کتابها، نشریات، روزنامه‌ها، مجله‌ها، علامت‌ها، پوشاک و البسه. در جهان غرب نوشتن همه جا هست. تفکر در مورد محتویات کتابها یا نوشتارها بخشی از زندگی است. بنابراین عجیب به نظر می‌رسد اگر نوشتن عنصری اساسی در رابطهٔ بین درمانگر، مشاور یا روان‌شناس بالینی با مراجع یا بیمار نباشد. زمانی که فروید «درمان گفتاری ۱» خود را گسترش داد، فقط افراد خاصی در زمان‌هایی خاص نوشتن را به کار می‌بردند. در طی ۱۵۰ سال بعدی همه‌چیز تغییر کرده است.
Remci4
که فروید «درمان گفتاری ۱» خود را گسترش داد، فقط افراد خاصی در زمان‌هایی خاص نوشتن را به کار می‌بردند. در طی ۱۵۰ سال بعدی همه‌چیز تغییر کرده است. بسیاری چیزها هنوز به طور بنیادی تغییر نکرده‌اند: نوشتن از نظر روان‌شناختی از زمان آپولو سودمند شناخته می‌شده است، آپولو هم الههٔ شاعری بود و هم الههٔ درمان. مصریان باستان، یکی از نخستین مردمانی بودند که می‌نوشتند، آنها می‌دانستند که نوشتن قدرت عظیمی دارد:
zahra.n
انجام آنچه را که می‌توانی یا می‌اندیشی که می‌توانی، آغاز کن! در جسارت است که نبوغ و اقتدار و اعجاز نهفته است. «گوته»
نگار

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان