دانلود و خرید کتاب زنان پیشرو؛ داستان‌هایی برای دختران ایران الهام نظری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنان پیشرو؛ داستان‌هایی برای دختران ایران اثر الهام نظری

کتاب زنان پیشرو؛ داستان‌هایی برای دختران ایران

معرفی کتاب زنان پیشرو؛ داستان‌هایی برای دختران ایران

در کتاب مصور زنان پیشرو؛ داستان‌هایی برای دختران ایران، اثر مشترک الهام نظری، گلچهره سهراب و سحر سلیمانی متین به دنیای زنان می‌رویم و قصه‌ی زندگی زنان پیشرو ایرانی را می‌خوانیم تا ببینیم که هرچه‌قدر که روزگار سخت بگیرد، هستند کسانی که می‌خواهند و می‌توانند راهی بسازند.

درباره کتاب زنان پیشرو؛ داستان‌هایی برای دختران ایران

در تاریخ ایران همواره زنانی بوده‌اند که کارهای بزرگی کرده‌اند تا زندگی را برای ما زیباتر کنند، اگرچه کمتر از آن‌ها حرفی به میان آمده است. در این کتاب با پنجاه تن از آن‌ها آشنا می‌شویم. پنجاه زن از میان زنان بی‌شماری که افتخار ایرانیان‌اند.

سیمین بهبهانی، سیمین دانشور، سوسن تسلیمی، شیرین بیانی و رخشان بنی‌اعتماد از جمله زنانی هستند که داستان زندگی‌شان را در این کتاب می‌خوانید.

خواندن کتاب زنان پیشرو؛ داستان‌هایی برای دختران ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به سرگذشت‌نامه‌خوانی و کتاب‌های انگیزشی از خواندن این کتاب و خاطرات این ۵۰ زن موفق ایرانی لذت خواهند برد.

جملاتی از کتاب زنان پیشرو؛ داستان‌هایی برای دختران ایران

مسافرها به هم نگاه می‌کنند. بعضی‌هایشان تعجب کرده‌اند. یك‌دفعه مادر فهیمه از خوشحالی به گریه می‌افتد و همه می‌ایستند و دست می‌زنند. حتی خانمی بعد از نشستن هواپیما صبر می‌کند تا او از کابین بیرون بیاید و به او بگوید از اینکه یك زن خلبان پرواز بوده خوشحال شده و انرژی گرفته است.

فهیمه از بچگی عاشق پروازکردن بود. تابستان‌ها با خواهر و برادرهایش، با چسب سریش و کاغذ بادبادک می‌ساخت و از پشت‌بام پروازش می‌داد.

دبیرستانش که تمام شد، کنکور داد، دوست داشت مهندسی پزشکی بخواند اما نشد. بعد متوجه شد که مرکز آموزشِ فنون خدمات هوایی تهران، امتحان ورودی گذاشته و دانشجو می‌گیرد. چون دوست داشت درس بخواند، امتحان داد و با نمره‌های خوبی قبول شد و در دور‌ه‌های خلبانی شرکت کرد. استادانش به او گفتند اگر بخواهد همین روند را ادامه بدهد و پرواز کند، زمانِ زیادی می‌برد تا خلبان شود و بهتر است به سراغ رشته‌های دیگر برود. او پذیرفت و تصمیم گرفت مهندسی پرواز بخواند. مهندس پرواز باید حواسش به سیستم‌های هواپیما، بخشِ سوخت، برق و مسیریابی باشد که اگر مشکلی پیش آمد، حل کند. همه از این انتخاب او تعجب کرده بودند، چون پیش از او هیچ زنِ ایرانی، مهندس پرواز نبود. این برخوردها به جای اینکه جلوی او را بگیرد، بیشتر به او انگیزه داد که رویایش را جدی‌تر دنبال کند. چند سال بعد فهیمه اولین زن مهندس پرواز در ایران شد.

نظرات کاربران

Hanieh Ka
۱۳۹۸/۰۷/۰۵

عالیه این کتاب به جای اینکه برای بچه هاتون کتابهای پرنسس های دیزنی رو بخونید که فکر کنن یکی باید بیاد که نجاتشون بده این کتاب رو بخونید تا بدونن خودشون کلید موفقیت خودشونن گرچه که من خودم برای خودم

- بیشتر
عبدی
۱۳۹۸/۰۸/۱۲

جای چنین کتابی در میان قفسه های کتابفروشی ها خالی بود خانم ها نیمی از جمعیت کشور را تشکیل میدهند ،تشویق و آموزش به ایشان باعث افزایش شعور و پیشرفت در جامعه میشود.

وصال
۱۴۰۰/۰۱/۲۱

عالیه . من برای پسرم گرفتم که براش بخونم هم خودم لذت بردم هم پسرم. با یک تیر دونشون زدم. خواستم ارزش واقعی زن در ذهنش شکل بگیره.

FATEME
۱۳۹۹/۰۱/۲۵

من شنیده ام که کتاب جذاب و قشنگی است و یکی از داستان هایش را شنیده‌ام واقعا زیبا بود👌🏻 لطفاً این کتاب را در بی نهایت ها بگذارید تا همه از این کتاب استفاده کنند. با تشکر 🙏🏻⚘🌸

𝘼𝙂𝘿`𝘚𝘶𝘨𝘢
۱۳۹۹/۰۸/۱۸

جالب بود👌🏻🌺💖 حتما بخونید💖🏵

کرم کتاب
۱۳۹۹/۰۴/۰۷

عالیهههه خیلی اطلاعات عمومی رو بالا می بره و لذت بخش است

HAROKO
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

کتاب خیلی خوبیه واقعا خوشحالم که چنین زنانی توی کشورم زندگی میکنن و بهشون افتخار میکنم به نظرم همه چیزش خوب بود. از این کتاب میشه یاد گرفت که ادم نباید متنتظر این باشه مثل سیندرلا و سفید برفی و...یه شاهزاده غرق پول

- بیشتر
ارغوان
۱۳۹۹/۰۳/۰۵

من از این کتاب خیلی شنیدم و میخوام بخونمش😊

کاربر ۲۵۱۷۳۳۹
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

از نظر من عالیه بخصوص داستان سرکار خانم مریم میرزاخانی 😘

........
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

من خودم این کتاب رو دارم شما هم حتماً بخوانید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰)
از بچگی دیده بودم که همه می‌گفتند دخترها نمی‌توانند هر کاری را انجام دهند. مثلاً نمی‌توانند ریاضی بخوانند. این حرف‌ها همیشه ناراحتم می‌کرد و می‌خواستم ثابت کنم که دختر یا پسربودن فرقی ندارد و اگر انسان استعداد و پشتکار کافی داشته باشد، از عهدهٔ هر کاری برمی‌آید و ثابت هم کردم.»
suzume
لاله می‌گوید: «من فکر می‌کنم هر کسی می‌تواند ایده‌هایش را اجرا کند، فقط باید خودش را باور کند، تا دیگران هم او را باور کنند.»
جو مارچ
«ما تا زمانی زنده هستیم که تلاش می‌کنیم! بدون آن همه‌چیز راکد و بی‌معنی است.»
varaan
بدرالزمان تیمورتاش ۱۲۸۷ - ۱۳۷۴ / نردین سمنان اولین دندان‌پزشک زن ایران بدری سه‌ساله بود که با خانواده‌اش که از ملاکان بزرگ خراسان بودند، به تهران رفت. آن زمان اواخر دورهٔ قاجار بود و خیلی رسم نبود که دخترها برای ادامهٔ تحصیل به خارج از کشور بروند، اما بدری که دختر بااستعدادی بود با حمایت پدرش به فرانسه و سپس بلژیک رفت و دندان‌پزشکی خواند. برادر بدری، عبدالحسین، در سرنگونی قاجار نقش عمده‌ای داشت، اما بعد در حکومت پهلوی به‌خاطر اختلاف با رضاخان به زندان افتاد. در همین زمان بدری دوست داشت به آفریقا برود و در آنجا به مردم کمک کند، اما با اصرار مادر و پدرش به ایران برگشت. کمی بعد، خانوادهٔ بدری به کاشمر تبعید شدند و او پنج سال را با آن‌ها در تبعید سپری کرد. بعد از تمام‌شدن دورهٔ تبعید، بدری با مادرش به مشهد رفت و در آنجا مطب دندان‌پزشکی باز کرد.
parnian
«من اعتقاد داشتم بایستی کار کنیم، تلاش کنیم، باید که به نتیجه برسیم، در خودمان تحول ایجاد کنیم و در محیط زندگی‌مان اثرگذار باشیم.»
جو مارچ
تفاوتی برای زن و مرد وجود ندارد و هرکس بخواهد با آگاهی، تلاش و ایمان به هدفش می‌تواند موفق شود.
:)
مه‌لقا دربارهٔ تأسیس جمعیت زنان می‌گوید: «باور داشتم که زنان مربیان فطری در جوامع بشری هستند و کارهای بسیاری از آن‌ها ساخته است.»
فاطمه_م
«روزبه‌خیر، احمدی هستم، خلبان دوم پرواز.»
جودی‌آبــوت
بدری زحمت بسیاری می‌کشید و درحالی‌که تدریس می‌کرد، باید هفته‌ای دوبار هم به تهران می‌رفت و با هیئت‌امنا صحبت می‌کرد. برای او خیلی مهم بود که شرایط برای دانشجویان فقیر و غنی برابر باشد و استعدادی تلف نشود. به همین دلیل سرویس رایگانی برای کسانی که نمی‌توانستند به‌خاطر دوری به دانشکده بروند، راه‌اندازی کرده بود و به دانشجویانی که توانایی مالی نداشتند و از شهرهای کوچک برای زندگی و تحصیل به مشهد آمده بودند، کمک می‌کرد. دانشجویان او را مثل مادر خود می‌دانستند و بعداً او به مادر دندان‌پزشکی ایران معروف شد و در دنیا اولین زنی بود که به ریاست یک دانشکدهٔ دندان‌پزشکی رسید.
parnian
موفقیت در هر زمینه‌ای به مطالعه و هدف و تلاش‌های مداوم احتیاج دارد.
varaan

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان