دانلود و خرید کتاب تیغ و سنت؛ بررسی عوامل اجتماعی - فرهنگی مرتبط با ختنه‌ی زنان رایحه مظفریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تیغ و سنت؛ بررسی عوامل اجتماعی - فرهنگی مرتبط با ختنه‌ی زنان اثر رایحه مظفریان

کتاب تیغ و سنت؛ بررسی عوامل اجتماعی - فرهنگی مرتبط با ختنه‌ی زنان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تیغ و سنت؛ بررسی عوامل اجتماعی - فرهنگی مرتبط با ختنه‌ی زنان

«تیغ و سنت» نوشته رایحه مظفریان، کتابی در بررسی عوامل اجتماعی - فرهنگی مرتبط با ختنه‌ زنان در برخی فرهنگ‌ها است. این جنایت هولناک در برخی از کشورهای جهان، همچون آفریقا و مصر و متاسفانه بعضی نقاط ایران اتفاق می‌افتد و از عواقب آن از بین رفتن میل جنسی و فعالیت جنسی طبیعی زن برای همیشه است. مظفریان این معضل اجتماعی-فرهنگی را در جزیره قشم و میان زنان ۱۵ تا ۴۵ ساله آنجا بررسی کرده است. هدف کلی این پژوهش بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با «ختنه دختران و زنان» است. - اهداف جزیی این پژوهش عبارت‌اند از: - بررسی متغیرهای اجتماعی مرتبط با "ختنه زنان": شغل زنان، میزان آگاهی آن‌ها از خطرات "ختنه زنان"، شیوع "ختنه"، میزان سواد زنان، میزان استفاده زنان از وسایل ارتباط جمعی. - بررسی متغیرهای فرهنگی مرتبط با "ختنه زنان": مذهب، پایبندی به اعتقادات مذهبی، اعتقاد زنان به کلیشه‌های جنسیتی، محل سکونت، اعتقادات و خرافات برای انجام عمل "ختنه زنان"، سنی که دختران در آن "ختنه" می‌شوند. - بررسی متغیرهای جمعیتی مرتبط با "ختنه زنان": جنسیت فرزندان، سن زن، تعداد فرزندان. - بررسی مشکلات ناشی از "ختنه" برای زنان: مقاربت، زایمان، قاعدگی. - تعیین میزان انواع "ختنه زنان" که شامل "ختنه" از نوع ۱ تا ۴ است.

نظرات کاربران

کاربر ۲۲۹۱۹۵۸
۱۳۹۹/۰۷/۰۵

رایگان‌نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
تجاوز جنسی عملی سیاسی است که اختیار بدن زن را از او سلب می‌کند؛ عملی پرخاش گرانه است که تهدید به مرگ را به همراه دارد. انتخاب قربانی تجاوز بی‌هیچ تبعیضی صورت می‌گیرد، یعنی هیچ زنی از تجاوز در امان نیست. تجاوز به همه زنان می‌آموزد که در انقیاد مردان‌اند و ایشان را در هراس دایم نگه می‌دارد. به این ترتیب، تجاوز اهرم موثری برای مهار زنان و محدود کردن آزادی عمل ایشان است. "مردان که زنان را تحت سیطره خویش داشتند، خود را نسبت به هر آن چه که بر آنان منع کرده بودند آزاد گذاردند. این چنین بود که عفت و بکارت صفات اساسی زنان قلمداد شد و حال آنکه بی‌قیدی و حتی شهوترانی، در زمره صفات طبیعی مردان قرار گرفت.""
misbeliever
این ممکن نمی‌شود مگر این که کسانی که شاهد آزار، آسیب، خشونت، تجاوز و انواع دیگری از سوء استفاده بر زنان هستند، سکوت خود را بشکنند و با تلاش و عمل، تغییراتی را ایجاد کنند. این تحولات حتی اگر کند صورت گیرد، می‌تواند قدمی موثر باشد و دری را برای آرامش زنان باز کند.
misbeliever
بی‌سوادان قرن ۲۱ آن‌هایی نیستند که نمی‌توانند بخوانند و بنویسند، بلکه آن‌هایی هستند که نمی‌توانند آموخته‌های کهنه را دور بریزند و دوباره بیاموزند.
چشم قشنگ

حجم

۱۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

حجم

۱۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

قیمت:
۸۱,۵۰۰
تومان