دانلود و خرید کتاب دولت عشق؛ حکمرانی یک زن صدیقه محقق حبیب آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دولت عشق؛ حکمرانی یک زن اثر صدیقه محقق حبیب آبادی

کتاب دولت عشق؛ حکمرانی یک زن

معرفی کتاب دولت عشق؛ حکمرانی یک زن

«دولت عشق» نوشته صدیقه محقق حبیب‌آبادی که ماجرای زنی به نام مادر خلیل، معروف به «درخت گوهر» و با لقب «پارسای کیش»، همسر باهوش و باتدبیر «نجم‌الدین ملک صالح ایوبی» است، از چگونگی نگاه یک زن به قدرت می‌نگرد. زنی که در رأس هرم قدرت به دنبال پیاده‌سازی الگوهای درستِ سیاسی است. اما با توجه به وجود نیروهای شرگونه که در درون انسان وجود دارد، از جمله استبداد، خودرایی، کینه و حسد، مانع این نوع الگوی عملی می‌شود.

داستان، ماجرای کنیزی است که هیچگونه هویت و اصالت اشرافی ندارد، اما تدبیر همیشه در میان خردمندان و شایستگان اشرافی نیست، گاهی تدبیر، محبت و انسان‌دوستی در دل خاندانِ خادم و باصفا، یافت می‌شود.

وی در دورانی که مسلمین، نبردهای سختی را در جنگ‌های صلیبی پشت سر می‌گذاشتند، زندگی می‌کند و طی حوادثی جذاب، حکمرانی مسلمین را بر عهده می‌گیرد و حتی فرمانده میدان جنگ می‌شود. او با فراست و شجاعت خویش در میدان جنگ، «لوئی نهم» پادشاه فرانسه را به همراه انبوهی از سپاهیانش به اسارت می‌گیرد.

داستان روایت و فرم خوانش خوبی دارد و مخاطب را به خوبی با خودش همراه می‌کند و لابه‌لای بخش‌ها یا ساتراپ‌های مختلف، نبرد دو نیروی مردسالاری و زن‌سالاری و تعیین‌کنندگی آن بر زندگی بشری، را در قالبِ نقش‌های مختلف نشان می‌دهد.

نظرات کاربران

Fateme Sh
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

متن کتاب خیلی روان نبود و تا حدود زیادی یکجانبه نگری به تاریخ داشت

یا محمد مصطفی
۱۳۹۹/۱۲/۲۱

خوب بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۶۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
۳,۵۰۰
۵۰%
تومان