دانلود و خرید کتاب محمد صلی الله علیه و آله و سلم و پیامبران: برتری رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بر سایر انبیا از زبان امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرید مسعودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب محمد صلی الله علیه و آله و سلم و  پیامبران: برتری رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بر سایر انبیا از زبان امیرالمؤمنین علیه‌السلام اثر فرید مسعودی

کتاب محمد صلی الله علیه و آله و سلم و پیامبران: برتری رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بر سایر انبیا از زبان امیرالمؤمنین علیه‌السلام

نویسنده:فرید مسعودی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۹از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب محمد صلی الله علیه و آله و سلم و پیامبران: برتری رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بر سایر انبیا از زبان امیرالمؤمنین علیه‌السلام

متن اصلی کتاب، ترجمه حدیث مفصّلی از علی علیه‌السلام در مورد برتری رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بر سایر پیامبران است که آن حضرت در پاسخ به پرسش‌های یک دانشمند یهودی، آن برتری‌ها را بیان می‌فرماید.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۹/۰۷/۲۶

کتاب ۳۱۶ از کتابخانه همگانی، کتابی جذاب و خواندنی در مورد عظمت و مقام و منزلت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم

یک شیعه امیرالمومنین(ع)
۱۳۹۹/۰۱/۲۵

عالی بود واقعااا اشهد ان لااله الا الله و اشهدان محمد رسوالله❤

نازبانو
۱۳۹۸/۰۵/۲۷

عاااالی و پر از درس....

.
۱۳۹۹/۰۹/۱۰

کتاب حجم کمی داره ولی آموزنده بود و مطالبی راجع به پیامبر در آن آمده بود که برایم تازگی داشت

mehdi-fariba
۱۴۰۲/۰۷/۲۲

👌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
یهودی مسلمان می‌شود دانشمند یهودی[ پس از شنیدن این سخنان مفصل و پاسخ‌های امیرمؤمنان علیه‌السلام ]گفت: من به یگانگی خداوند شهادت می‌دهم، و شهادت می‌دهم که محمّد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله رسول خداست، و گواهی می‌دهم که خداوند به هیچ پیامبری مقام و منزلتی عطا نفرمود، مگر آن که همه آن مقامات را به محمّد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله عطا فرمود و درجات او را بر سایر انبیا فزونی و برتری بسیار بخشید.
🍃🌷🍃
اسم فرزندش را ـ به خاطر بزرگی مقام و منزلت پیامبر نزد خدا ـ به او اطلاع داد بدین گونه که در خواب به مادرش اطلاع داده شد که آن چه در شکم داری، سید و آقای عالمیان است و وقتی او را به دنیا آوردی، نامش را محمّد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بگذار. پس خداوند اسمی از اسماء خودش را برای او مشتق فرمود، خداوند «محمود» و این «محمّد» صلی‌الله‌علیه‌و‌آله است.
🍃🌷🍃
به دستور خدای سبحان و امر و رضایت او ملائکه بر آدم سجده کردند، آیا برای محمّد این‌گونه معجزه‌ای انجام شده است؟ علی علیه‌السلام فرمود: این چنین است که گفتی. اما اگر ملائکه بر آدم سجده کردند، سجده آنان در معنای عبادت و اطاعت او نبود و اگرچه ظاهرا برای غیر خدا بود، اما در واقع اعتراف به فضیلت و رحمتی بود که در حقّ آدم علیه‌السلام اجرا شده بود. ولی خداوند سبحان به محمّد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فضیلت برتری را عطا فرمود بدین صورت که باری تعالی در عالم جبروت به همراه همه ملائکه بر محمّد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله صلوات فرستادند، و از مؤمنین نیز خواسته است که بر محمّد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله صلوات بفرستند و این مطلب را به آن‌ها دستور داده است.
🍃🌷🍃
یهودی گفت: به دستور خدای سبحان و امر و رضایت او ملائکه بر آدم سجده کردند، آیا برای محمّد این‌گونه معجزه‌ای انجام شده است؟ علی علیه‌السلام فرمود: این چنین است که گفتی. اما اگر ملائکه بر آدم سجده کردند، سجده آنان در معنای عبادت و اطاعت او نبود و اگرچه ظاهرا برای غیر خدا بود، اما در واقع اعتراف به فضیلت و رحمتی بود که در حقّ آدم علیه‌السلام اجرا شده بود. ولی خداوند سبحان به محمّد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فضیلت برتری را عطا فرمود بدین صورت که باری تعالی در عالم جبروت به همراه همه ملائکه بر محمّد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله صلوات فرستادند، و از مؤمنین نیز خواسته است که بر محمّد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله صلوات بفرستند و این مطلب را به آن‌ها دستور داده است. ای یهودی این فضیلتِ برتری است که خداوند به رسولش مرحمت فرموده است.
نازبانو
همچنین رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله در عبادات خود چنان از خوف خداوند گریه می‌کرد که جایگاه نماز او از اشک چشمش تر می‌شد، بدون این که جرمی مرتکب شده باشد.
محسن
همانا او آن‌قدر گریه می‌کرد که بیهوش می‌شد؛ به ایشان می‌گفتند: ای رسول خدا، مگر نه این است که خدا شما را مورد بخشش خود قرار داده و گناهان گذشته و آینده شما را آمرزیده است؟ و حضرت می‌فرمود: بلی این چنین است، ولی آیا بنده شکرگزار خدا نباشم؟
محسن
خداوند سبحان در قرآن کریم می‌فرماید: «ما کانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِکمْ وَ لکنْ رَسُولُ اللّه‌ِ وَ خاتَمَ النَّبِیینَ وَ کانَ اللّهُ بِکلِّ شَیءٍ عَلِیماً» محمّد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله پدر یکی از مردان شما نیست بلکه رسول خدا و خاتم پیامبران است و خدا بر همه چیز داناست.
احسان
پس از پایان مجلس ]ابن عباس به علی علیه‌السلام عرضه داشت: ای ابا الحسن شهادت می‌دهم که تو از راسخین در علم هستی.
محسن
دانشمند یهودی[ پس از شنیدن این سخنان مفصل و پاسخ‌های امیرمؤمنان علیه‌السلام ]گفت: من به یگانگی خداوند شهادت می‌دهم، و شهادت می‌دهم که محمّد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله رسول خداست، و گواهی می‌دهم که خداوند به هیچ پیامبری مقام و منزلتی عطا نفرمود، مگر آن که همه آن مقامات را به محمّد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله عطا فرمود و درجات او را بر سایر انبیا فزونی و برتری بسیار بخشید.
محسن
رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله روزی با اصحاب نماز می‌خواند، پس از نماز فرمود: کسی از بنی نجار در این جا هست؟ زیرا فردی از آنان در مدخل ورود به بهشت برای سه درهم که به فلان یهودی مقروض بوده، باز داشته شده و در زیر دِین اوست؛ حال آن که این مرد شهید هم شده بود.
محسن

حجم

۶۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۶۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان