دانلود و خرید کتاب روان‌شناسی شخصیت با تاکید بر تحلیل عوامل موثر بر رشد شخصیت الیزابت بی. هارلوک ترجمه پرویز شریفی‌درآمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان‌شناسی شخصیت با تاکید بر تحلیل عوامل موثر بر رشد شخصیت اثر الیزابت بی. هارلوک

کتاب روان‌شناسی شخصیت با تاکید بر تحلیل عوامل موثر بر رشد شخصیت

معرفی کتاب روان‌شناسی شخصیت با تاکید بر تحلیل عوامل موثر بر رشد شخصیت

از مقدمه کتاب: کتابی که پیش رو دارید شامل ۹ فصل‌از کتاب «Personality development» نوشته Elizabeth B. Hurlock از هشتمین چاپ آن در سال ۲۰۰۲ می‌باشد. فصول نه‌گانه این کتاب عبارتند از: شخصیت چیست، الگوی شخصیت، تعیین کننده‌های فیزیکی، تعیین کننده‌های شناختی، تعیین کننده‌های هیجانی، تعیین کننده‌های خانوادگی، تحلیل کننده‌های اجتماعی، تحلیل کننده‌های جنسیتی، تعیین کننده‌های آموزشی و تحصیلی و تعیین کننده‌های خانواده. اگرچه مطلب اصلی این کتاب «تحلیل عوامل مؤثر در رشد شخصیت است» اما می‌توان آن را به عنوان اثری در زمینه «روانشانسی شخصیت» دانست.

نظرات کاربران

Hemmat
۱۳۹۵/۰۱/۰۸

عرض ادب کتاب حاضر ترجمه ۹ فصل از کتاب( تحول شخصیت) الیزابت هارلوک است که توسط جناب دکتر پرویز شریفی ترجمه و با عنوان( روانشناسی شخصیت ) به چاپ رسیده است. ضمن تشکر بیکران از استاد شریفی بخاطر تقبل

- بیشتر
سامیار
۱۳۹۵/۱۱/۱۱

یک کتاب جالب و جذاب

حزین
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

برای یک پژوهش درسی ازش استفاده کردم، هم به دردم خورد و هم کلی از مطالعه ش لذت بردم.

Hokmabady
۱۳۹۵/۰۵/۱۶

کتاب علمی و جالبی هست، با یکبار مطالعه جواب کامل نمیگیرید باید چند بار خوند این کتاب رو

Roghayeh
۱۴۰۰/۰۸/۲۶

من الان مشغول مطالعه این کتاب هستم ولی اشکالات نگارشی و جمله بندی اشتباه تو کتاب وجود داره.

erfanyar
۱۳۹۴/۱۱/۱۶

گذشته از گاها تضادهایی که در کتاب وجود اارد( از نظر من) این کتاب کاملا ارزش خواندن دارد و بخصوص شش فصل اول آن جذاب خواهد بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
مشاهده شده است احتمال رسیدن فارغ التحصیلان دبیرستان یا دانشگاهها به موفقیتهای چشمگیر مالی و تجاری کمتر از آنهایی ست که در فعالیتهای اجتماعی یا ورزشی اشتغال دارند
سید مهدی موسوی
اغلب پسرها و دخترها تا قبل از رسیدن به نوجوانی تحت تاثیر کلیشه‌های سطحی، گمراه کننده و زرق و برق دار دنیای کاری قرار می‌گیرند که از سوی فیلمها، تلویزیون و سایر رسانه‌ها معرفی می‌شوند؛ در نتیجه بسیاری از کارکنان جوان پس از مدت کوتاهی دچار سرخوردگی خواهند شد.
M.T
برخی افراد آنقدر به پوشاندن انگیزه‌های واقعی خود در لفافه تطابق با انتظارات اجتماعی عادت کرده‌اند، که حتی خودشان هم نمی‌دانند شخصیت واقعی شان چیست؟
M.T
فردی که احساس عدم کفایت می‌کند، ممکن است موفق شود تا با لباس پوشیدن طبق آخرین مد، لاف زدن در مورد موفقیتهایش، کوچک شمردن دیگران، پرخاشگرانه یا به ظاهر جرأتمندانه رفتار کردن بر خودباوری و اعتماد به نفس دیگران تاثیر بگذارد. در شخصیت آشکار شده چنین فردی نمی‌توان نشانه‌ای از احساس بی کفایتی یافت.
M.T
هوش بر خلاف شخصیت به دلیل ماهیت با ثباتی که دارد می‌تواند به شکلی دقیق مورد سنجش قرار گیرد
سید مهدی موسوی
لفظ شخصیت از واژه لاتین "پرسونا" به معنای «ماسک» گرفته شده است. در یونان قدیم، هنرپیشه‌ها برای مخفی کردن هویت خود از ماسک استفاده می‌کردند. این روش هنری بعدها از سوی رومیها پذیرفته شد. معنایی که آنها از آن برداشت کردند «نحوه ی دیده شدن فرد توسط دیگران بود که هیچ ربطی به معنای واقعی آن نداشت.
zohreh
کولمن بیان کرده است که بزرگسالان غالباً فراموش می‌کنند که نوجوانان تا چه حد شخصیت محورند
zohreh
گروس (۱۹۹۰) می‌نویسد «هوش، توانمندی، خرد و استعداد، همه از جمله ملزومات اساسی برای نشان دادن جایگاه واقعی شما از طریق شخصیتتان می‌باشد» .
zohreh
حتی هنگامی که فرد در می‌یابد تعصب با جوانمردی و آموخته‌های مذهبی‌اش مغایرت دارد، اغلب از عقاید تعصب آمیزش که بار عاطفی دارد پیروی می‌کند. این موضوع تا حدی به این خاطر است که تعصب یک نیاز فردی نهفته را پر می‌کند و تا حدی هم به این خاطر است که انگار ((کاری است که باید انجام داد)). همان گونه که آلپورت (۱۹۴۰) بیان می‌دارد «تعصب ممکن است "تکیه گاه روانی "باشد برای افراد نابالغ و افرادی که "از لحاظ ذهنی معلول "هستند تا از آن استفاده کنند و یا از این انگیزه سرچشمه می‌گیرد تا خود را با انتظارات گروه منطبق سازند» .
کاربر ۵۶۸۴۰۴۰

حجم

۸۹۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

حجم

۸۹۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان