دانلود و خرید کتاب مسئولیت های سرنوشت ساز کری پترسون ترجمه دردانه داوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسئولیت های سرنوشت ساز اثر کری پترسون

کتاب مسئولیت های سرنوشت ساز

معرفی کتاب مسئولیت های سرنوشت ساز

این کتاب برای آموزش مهارت اساسی و محوری زندگی انسان امروز است. آموزش برخورد فعالانه برای حل مشکلات؛ مشکلاتی که گاه بنیان خانواده‌ها، گروه‌های اجتماعی و محیط‌های کاری را در معرض نابودی و تلاشی قرار می‌دهد. در این کتاب، چه به‌درستی می‌خوانیم که چه‌گونه باید از پیله تنهایی و ترس از بیان نظر و انتقاد خود به یک وضعیت خارج شویم و مسئولیت‌پذیر باشیم و «اعتماد» و «همکاری» را در محیط زندگی فردی و جمعی خود جاری و روان سازیم. حرکتی که البته سخت و دشوار است و یک‌شبه فراهم نمی‌شود. آغاز این تحول، آن‌چنان‌که در کتاب به‌زیبایی بدان اشاره می‌شود، از «خود» ما آغاز می‌شود: «باید بر روی خودمان کار کنیم. ما نمی‌توانیم صرفاً در اصلاح دیگران مصمم باشیم و از آن‌ها نتایجی را انتظار داشته باشیم که خود به دنبال‌شان هستیم». پس از آن برای هر گفت‌وگویی باید شرایط «امن» وجود داشته باشد: «وقتی دیگران احساس ناامنی می‌کنند، شما نمی‌توانید در مورد هیچ موضوعی با آن‌ها صحبت کنید» و در ادامه آن است که باید از عقاید و افکار طرف مقابل پرسیـد و خود را مطلق و دانای کل ندانست و فرصت داد تا با مشارکت دیگری مشکلات شناسایی و راه‌حل‌هایی برای رفع آن‌ها طرح شود.

نظرات کاربران

مصطفی
۱۴۰۱/۰۴/۳۱

سلام متوجه نشدم روش خرید نسخه کاغذی چگونه است؟ لذا ممنون میشوم راهنمایی کنید نسخه فیزیکی یا کاغذی این کتاب را تهیه کنم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
قرار نیست «کوهی» جابه‌جا شود و «همه چیز را تغییر دهیم» ، بلکه «ایجاد تغییر در چند چیز، و البته ثابت قدم‌بودن کفایت می‌کند.[ ... ]کافی است در برخی جاها به طرز تفکر خود از نو شکل دهید و نحوه عملکردتان را بازنگری کنید. به هیچ وجه لازم نیست به موجود جدیدی تبدیل شوید که مثلاً می‌تواند پرواز کند»
minoo
ارزش‌مندترین کارکنان‌شان چه کسانی بودند. شکی نبود که ارزش‌مندترین کارکنان منتخب، افراد دارای انحرافات مثبت بودند که یاد گرفته بودند چه‌گونه دیگران را به پاسخ‌گویی در قبال کارهای خود سوق دهند. خلاصه آن‌که، اگر بیاموزید چه‌گونه دیگران را به پاسخ‌گویی وادارید و اگر بیاموزید چه‌گونه اعتماد و محیط قابل پیش‌بینی را برای یک سازمان به ارمغان بیاورید، تبدیل به یکی از ارزش‌مندترین دارایی‌های شرکت‌تان می‌شوید. به
Haniyeh Ghanavati
باید مشکل درست را شناسایی و حل کنید. در غیر این صورت، مشکل همواره وجود خواهد داشت و به انحای مختلف خود را نشان خواهد داد.
محمود
خود شما ممکن است چنین پدیده‌ای را تجربه کرده باشید. کسی ممکن است به نوعی و به دفعات به حریم شما تجاوز کرده باشد و شما نیز برای هفته‌های متمادی با وی با ملایمت رفتار کرده باشید؛ اما پس از مدتی ممکن است دیگر نتوانید این شرایط را تحمل کنید و با او دعوا کنید. این برخورد کلامی تنها تا زمانی به نظر تسکین‌دهنده می‌آید که متوجه نگاه تند دیگران به خود می‌شوید. در آن لحظه به نظر می‌آید مردم بیش‌تر از فرد خطاکار به کلام شما توجه می‌کنند.
محمود
وقتی مشکلات در مجموعه‌های پیچیده ظاهر می‌شوند ــ که معمولاً هم این‌گونه است ــ همیشه نمی‌توان به‌سادگی فهمید باید کدام مشکل را موضوع بحث قرار داد.
محمود
ما برای به خاطر سپردن پایتخت دیگر کشورها، نسبت به بررسی پیچیدگی‌های تعاملات انسانی، زمان بیش‌تری صرف کرده‌ایم. ما به‌ندرت به کسب مهارت در گفت‌وگو در مورد پاسخ‌گویی به عنوان یک الزام نگاه کرده‌ایم و فکر نمی‌کنیم بتوانیم این مهارت را از طریق آموزش بیاموزیم. اما این کتاب خاطر نشان می‌کند که می‌توان این مهارت‌ها را آموخت و بهبود بخشید.
کاربر ۵۶۵۲۳۳۵
بسیار متحیر‌کننده است! کلام مناسب و نحوه بیان آن کلام را برای افراد سرخورده و ناامید آماده کنید تا محاسبه ذهنی آن‌ها تغییر کند و به‌سوی نتیجه‌ای که به دنبال آن هستند، هدایت شوند! بهتر از آن، حتی رفتار آن‌ها نیز تغییر می‌کند. در چنین شرایطی، آن‌ها برای مواجهه با انتظارات برآورده‌نشده، عهدهای شکسته، و رفتارهای زننده آمادگی لازم را دارند و به نتیجه می‌رسند.
محمود

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

قیمت:
۷,۶۰۰
تومان