دانلود و خرید کتاب عاشورا علی صفایی حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عاشورا اثر علی صفایی حائری

کتاب عاشورا

معرفی کتاب عاشورا

کتاب عاشورا بررسی و تحلیل حرکت امام حسین (ع) به قلم استاد علی صفایی حائری (عین - صاد) است. ایشان در این کتاب ابعاد و انگیزه‌ها و هدف‌های این قیام بزرگ را تحلیل کرده‌اند.

درباره کتاب عاشورا

هر درگیری احتیاج به نیرو و نفرات و رهبر دارد و این رهبر است که باید افرادش را بسازد و نفراتش را تربیت کند و به آن‌ها نیرو برساند.

هرچقدر هدف عمیق‌تر و پخته‌تر باشد، این رهبری سنگین‌تر و دقیق‌تر خواهد شد. برای رسیدن به نان و دستیابی به قدرت، می‌توان از زدوبند و غارت هم استفاده کرد، اما هدف‌های آزادی و توحید... با پای اسارت و با دست شرک به جایی نمی‌رسند.

برای ساختن مجاهدینی در سطح پایین می‌توان از دردها و رنج‌ها و محرومیت‌ها بهره گرفت و می‌توان از خفقان‌ها و فشارها نردبانی ساخت، اما برای هدف‌های بالاتر از رفاه و آزادی و عدالت نمی‌توان با این پاها راه رفت و بر این دست‌ها تکیه داد.

هرچقدر هدف‌ها عالی‌تر و عمیق‌تر و وسیع‌تر باشند، رهبر باید در تهیهٔ نیرو و ساختن نفرات، رنج‌ها و صدمه‌های زیادتری ببیند و تمام کار را خود به عهده بگیرد و از زدوبندها و ائتلاف‌ها بپرهیزد، مگر هنگامی که در سطح برتر و پایگاه محکم‌تری قرار گرفته باشد و بتواند بهره‌برداری کند.

در تاریخ زمانی که به یکی از عظیم‌ترین قیام‌ها و یکی از بزرگ‌ترین رهبری‌ها یعنی واقعهٔ کربلا می‌رسیم باید تمام ابعاد آن را در نظر بگیریم. کتاب عاشورا سعی دارد این واقعهٔ عظیم را در ابعاد متفاوت بررسی کند و اطلاعات کاملی در اختیار خواننده قرار دهد. 

خواندن کتاب عاشورا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک واقعهٔ کربلا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عاشورا

«آن‌جا که دشمن زیرک است و حتی در لباس دوست فرو می‌رود و چهره‌های گوناگونی از خود نشان می‌دهد و هر لحظه به شکلی در می‌آید، ناچار درگیری با او هم شکل عوض می‌کند.

این درگیری گاهی در تمام جبهه‌ها و در مقابل تمام سنگرهاست، اما ریشه‌ای ندارد و برپای محکمی استوار نیست. نیازهایش را تأمین نکرده و در نتیجه مجبور است که امتیاز بدهد.

گاهی در یک جبهه و در برابر یک سنگر است، اما در همین قسمت ریشه‌ای و عمیق است.

گاهی نه وسیع و گسترده است و نه عمیق و ریشه‌دار، سطحی و یک جانبه است، همچون یورش آذرخش.

گاهی از وسعت و از عمق برخوردار است، گسترده و ریشه‌دار است. نیازها را می‌شناسد و برای تأمین همهٔ آن‌ها می‌کوشد.

فقط به داشتن هدف پاک و مقدس قانع نیست،

که راه را می‌شناسد.

و پاها و وسیله‌ها را همراه دارد،

و از نقشه و طرح کلی هم برخوردار است.

این چنین درگیری عمیق و وسیعی ناچار متحرک و پویاست. در برابر هر جبهه جبهه‌ای دارد و در برابر هر سنگر سنگری. و حتی در نقطه‌های ضعف دشمن سنگرهایی می‌سازد و از راه‌های غفلت او وارد قلعه می‌شود و دشمن را در درون خود درگیر می‌سازد و سازمانش را به هم می‌ریزد. به این قانع نیست که فقط سنگرهای او را جلوگیر باشد. به این قانع نیست که مدافع باشد، بلکه مهاجم است و ابتکار عمل را در دست دارد.

این درگیری دیگر در قالب اسم‌های فردی و اجتماعی و فرهنگی... نمی‌گنجد و با یک پا راه نمی‌رود.

اگر بخواهیم در یک کلمه برای این درگیری وسیع و عمیق و متحرک و پویا اسمی بگذاریم، از کلمهٔ وسیع و عمیق و متحرک و پویای «جهاد» نمی‌توانیم بگذریم.

این جهاد، روشنگری و فریادگری و پنهانکاری و درگیری نهایی را در خود دارد.

این روشنگری محدود نیست. در میان دوست و دشمن، بزرگ و کوچک، زن و مرد، باید راه بیابد: «لِیهْلِک مَنْ هَلَک عَنْ بَینَةٍ وَ یحْیی مَنْ حَی عَنْ بَینَةٍ۱. تا آن‌ها که نابود می‌شوند، از روشنی و آگاهی نابود شوند و آن‌ها که حیات می‌گیرند، از آگاهی و روشنی، حیات بگیرند.

و فریادگری گاهی به خاطر رسوا کردن دشمن است و متزلزل کردن او و گاهی به خاطر به دست آوردن یاور است و ایجاد زمینه برای خود.

در هر حال این فریاد باید در باد نباشد و از حلقوم ناشناس نباشد؛ که فریاد در باد و فریاد ناشناس سودی نخواهد داشت.»

نظرات کاربران

امیری حسین
۱۳۹۸/۰۷/۲۷

اگر تا به حال درباره ی عاشورا و امام حسین علیه السلام مطالعه داشتید ، این کتاب یک چیز تازه براتون داره:جملات و "تک تحلیل"های شگفتی آور و تأمل برانگیز. اما اگر مطالعه نداشتید کتابیه که ١٠٠ درصد توصیه می شود. √√√بنده

- بیشتر
مریم اژدری
۱۴۰۱/۰۵/۱۱

همواره وقتی به قیام سید الشهداء فکر می کردم تحلیلی مبتنی بر این شاخصه ها در ذهنم‌نقش می بست: ۱.امام قصد مبارزه با حکومت یزید نداشت و اهل تحمیل کردن خود بر جامعه اسلامی نبود ۲.وظیفه امامتش ایجاب می کرد که

- بیشتر
کاربر ۲۱۱۹۰۳۲
۱۴۰۰/۰۱/۰۴

لبیک یا حسین ع

🌸فطرس🌸
۱۴۰۰/۰۶/۰۱

خیلی کوتاه بود و مثل کتاب غدیر به کلیاتی پرداخته بودند که بعضی از حرف ها به یکسری از باور های غلطی می پرداخت که در ذهنمون نسبت به حرکت حضرت ساخته شده بود... به نظرم اگر چند بار هم این

- بیشتر
سپیده دم اندیشه
۱۴۰۱/۰۳/۰۲

تحلیلی عمیق و مهم برای جهاد و پس از آن حرکت امام حسین قطعا یکی از بهترین های این ژانر هست ولی در مطالعه برای بار اول قطعا خیلی چیز ها رو متوجه نشدم و نیازمند مطالعه دوباره و سه باره هست

س
۱۴۰۲/۰۴/۳۰

هنوز نخوندم ولی خیلی تعریف شنیدم بازار کتاب قائمیه رایگان عرضه کرده

mahsa
۱۴۰۱/۰۵/۲۳

اگر به دنبال توضیح، تفسیر و استدلالات بیشتری هستید دو جلد کتاب حماسه حسینی شهید مطهری می تواند انتخاب بهتری باشد

مشکات ۱۳۱۴
۱۴۰۲/۰۵/۰۲

مثل همه کتاب های خوب استاد متن این کتاب خیلی ادبیات ساده تری دارد و هر کسی با هر سطح سواد می تواند آن را بفهمد

faafmsm
۱۴۰۱/۰۸/۱۳

این کتاب همینطوری سر هم بندی نشده، معلومه نویسنده سر از ادبیات درمیاره و نثر زیبایی داره، مسئله قشنگ باز کرده و توضیح داده، به نظرم واقعا ارزش خوندن داره

hunter
۱۴۰۲/۰۵/۱۴

نوع نوشتن کتاب بسیار ناخوانا است . خیلی مطالب رو پیچ و تاب داده جوری که با اولین بار خواندن متوجه مطلب نمی‌شوید. اصلا توصیه نمی‌کنم به مطالعه کتاب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۸)
او برای امر به معروف به راه افتاد و به خاطر نهی از منکر قد برافراشت.
اِیْ اِچْ|
اکنون که ناچار مرگ ما را انتخاب می‌کند، بگذارید ما مرگی را انتخاب کنیم که آبستن زندگی باشد.
امیری حسین
دین، شکل ایده‌آل رشد انسان است.
اِیْ اِچْ|
کسانی که مرده‌ها را انتخاب کرده‌اند، مرده‌اند هر چند که نفس بکشند و آن‌ها که زندهٔ حی قیوم را خواسته‌اند، زنده‌اند و حیات دارند، گرچه نفسی نداشته باشند.
اِیْ اِچْ|
مگر نه این که عشق محبوب خدا، عشق خداست؟
هادی
بارها گفته‌ام عبد، آزاده‌ای است که مهار شده و کنترل گردیده. عبد آزاده‌ای است شکل گرفته، نه اسیری در زنجیر. و این شکل ایده‌آل، همان دین است.
امیری حسین
زندگی صحنهٔ پیکارهاست. زندگی میدان مبارزه‌هاست. با این مبارزه‌هاست که انسان بارور می‌شود و شکل می‌گیرد و استعدادهایش را بیرون می‌ریزد. و با این پیکارهاست که انسان آزادی‌اش را می‌یابد و راهش را می‌شناسد و خودش، در راه خودش و برای مقصد خودش گام بر می‌دارد.
میـمْ.سَتّـ'ارے
می‌توان با تلقین‌ها و شعارها افرادی را تحریک کرد و به راه انداخت و به پیشباز مرگ فرستاد، حتی سربازان آلمان نازی با کمربند باروت روی ریل‌های قطارِ دشمن می‌خوابیدند و واگون‌های تسلیحات او را به هوا می‌فرستادند. این‌ها سربازانی بودند که نه به خاطر آزادی و عدالت، بلکه به خاطر تبلیغات نژادپرستی و شعارهای گرم، به جوش آمده بودند و جان خود را به روی دست گرفته بودند.
niki
هر چه جز خدا در دل ما، در اجتماع ما، حاکم باشد، بت است و دشمن است و ما را محدود می‌کند و ما را راکد می‌سازد و ما را برای خودش می‌خواهد.
امیری حسین
و این علی (ع) بود که بیست و پنج سال برای تهیهٔ نفراتش کوشید تا این که از دل دشمنش فرزندها بیرون آورد. از ابوبکر، محمد را و از سعد بن عباده، قیس را.
هادی

حجم

۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان