دانلود و خرید کتاب یکی به نعل، یکی به میخ نجمه زارع بنادکودکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یکی به نعل، یکی به میخ اثر نجمه زارع بنادکودکی

کتاب یکی به نعل، یکی به میخ

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یکی به نعل، یکی به میخ

«یکی به نعل، یکی به میخ» بررسی طنز گل‌آقا در ستون «دو کلمه حرف حساب» به قلم نجمه زارع بنادکوکی است. او در این کتاب سبک طنزپردازی کیومرث صابری یا همان «گل‌آقا» را از لابه‌لای ستون «دو کلمه حرف حساب» بیرون کشیده است: «در این نوشته‌ها، مردی را دیدم و شناختم که با استفاده از آزادی‌اش طنزی متعادل، اخلاقی، و سازنده ارائه کرده است و لحن صمیمی و دلسوزانهٔ او در همهٔ نوشته‌هایش احساس می‌شود.» زارع در این پژوهش و در دو فصل به سوالات زیر پاسخ داده است: ۱. ویژگی‌های خاص طنزهای «دو کلمه حرف حساب» کیومرث صابری کدام‌اند؟ ۲. صابری از کدام شگردهای طنزآفرین در نگارش طنزهایش استفاده می‌کند؟ ۳. سبک و شیوهٔ بیان صابری در طنزهای «دو کلمه حرف حساب» چگونه است؟ ۴. موضوع، مضمون، و موتیف‌های برجستهٔ طنزهای صابری کدام است؟ ۵. صابری در طنز چگونه شخصیت‌پردازی می‌کند؟ این کتاب نه‌تنها سبک «دو کلمه حرف حساب» را به‌خوبی نمایان می‌کند، بلکه می‌تواند مرجع خوبی برای شناخت شگردهای طنزآفرین در دیگر آثار طنز هم باشد. رویکرد سبک‌شناسانه به طنز و تحلیل انتقادی طنزهای گل‌آقا این پژوهش را از دیگر نوشته‌هایی که در این زمینه گردآوری شده متفاوت می‌کند.

نظرات کاربران

کاربر ۴۴۲۶۴۶۹
۱۴۰۲/۰۷/۲۵

خوبه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
سال‌شمار زندگی کیومرث صابری ۱۳۲۰: (هفتم شهریور) تولد در صومعه‌سرا، گیلان. ۱۳۲۱: فوت پدر (فومنی‌الاصل، باسواد و خوش‌خط). ۱۳۳۲: آغاز دوبارهٔ تحصیل (کلاس هفتم) بعد از ترک تحصیل به دلیل کار در مغازهٔ خیاطی و کمک به معیشت خانواده.
سپیده
طنز سیلی محکمی است که به صورت یک مسموم می‌زنند؛ تا خوابش نبرد. کیومرث صابری
سپیده
یکی به نعل، یکی به میخ بررسی طنز گل‌آقا در «دو کلمه حرف حساب» نویسنده:‌ نجمه زارع بنادکوکی انتشارات سوره مهر
سپیده
۱۳۶۴: از دست دادن یگانه پسرش در تصادف رانندگی. ۱۳۶۹: انتشار هفته‌نامهٔ گل‌آقا. ۱۳۷۰: انتشار ماهنامه و سالنامهٔ گل‌آقا. ۱۳۷۲: تعطیلی موقت «دو کلمه حرف حساب» تا اوایل سال ۱۳۷۶.
سپیده
۱۳۸۳: یازدهم اردیبهشت وفات یافت و دوازدهم اردیبهشت (روز معلم) در قطعهٔ هنرمندان بهشت‌زهرای تهران به خاک سپرده شد.
سپیده
۱۳۳۶: چاپ اولین شعر در مجلهٔ امید ایران، قبولی در دانشسرای کشاورزی ساری. ۱۳۳۸: فارغ‌التحصیلی از دانشسرای کشاورزی ساری، معلمی در مدرسهٔ روستای کسما از توابع صومعه‌سرا، نامه به ماهنامهٔ کتاب‌های ماه و جواب حیدر صلصالی که او را به طنزنویسی ترغیب کرد. ۱۳۳۹: ادارهٔ کامل مدرسهٔ روستای کوچه‌چال از توابع ماکلوان.
سپیده

حجم

۲۵۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲۵۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۹۳,۰۰۰
۶۵,۱۰۰
۳۰%
تومان