دانلود و خرید کتاب زنان دیگر چه می‌خواهند؟ الیزابت دیبولد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنان دیگر چه می‌خواهند؟ اثر الیزابت دیبولد

کتاب زنان دیگر چه می‌خواهند؟

معرفی کتاب زنان دیگر چه می‌خواهند؟

«زنان دیگر چه می‌خواهند» مجموعه مقالاتی از پروفسور الیزابت دیبولد، نویسنده کتاب پرفروش «انقلاب مادر-دختری» است. مقالات دیبولد در این کتاب، درباره آزادی زنان است. آشنایی با مقالات پروفسور الیزابت دیبولد، آشنایی با نگاه آکادمیک روان‌شناس مکتب یونگ با تخصص «توسعه زنان» به مسئله جنسیت، زنان و فمینیسم است، نگاهی فارغ از «فرشته‌آسا» بودن زنان، «دیوسیرتی» مردان و نگرش‌هایی که بسیاری از آنها به‌علت خاستگاه غربی نویسنده با دیدگاه شرقی و بالاخص اسلامی به‌کلی متفاوت است و در برخی نیز منطبق. این مقالات نشان می‌دهند با وجود همه تلاش غربی‌ها از دهه شصت قرن بیستم تاکنون، هنوز مسئله برابری زن و مرد مسئله‌ای پرچالش است و اگرچه تبلیغات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آنان مدعی برابری است اما واقعیت این است که حتی برابری‌ مسیحی در دوران شکوفایی مسیحیت هم نتوانست به بنیان مردسالاری چندان تکانی بدهد و بعد از نهضت فمینیسم هم انقلابی‌گری زنان در غرب نتوانسته است بافت ظریف و بنیادین باورهای مردسالارانه را از ذهن زنان بزداید. مقالات این کتاب از امید به آزادی زنان سخن می‌گویند که ورای بقای حرف یا حق انتخاب‌های ابتدایی است. این که اگر زنان از محدودیت‌های جسمی یا قیدوبندهای موجود بر سر انتخاب‌های خود آزاد شوند، چه کارهایی از دستشان برمی‌آید؟ چگونه فرهنگ خواهند آفرید؟ آیا می‌توانند بهترین‌ها را از میان سنت‌ها گلچین کنند، طوری که فرزندانشان به کسی که هستند، افتخار کنند و یادبگیرند چطور در هر نقطه از جهان با فرهنگی تکثرگرا زندگی کنند؟ آیا می‌توانند راه‌هایی تازه برای نسل بعد بسازند تا نیروی بالقوه انسانیت خود را کشف کنند؟ در مقدمه نویسنده بر ترجمه فارسی کتاب می‌خوانید: «در دوران شاهنشاهی هخامنشی زنانی را می‌بینیم که شاه، فرماندار، سیاستمدار، قاضی و فرمانده سپاه هستند. زنان صاحب منصبی که دستمزدی برابر با مردان دریافت می‌کردند و بابت زاییدن فرزند پاداش می‌گرفتند. هیچ‌امپراتوریِ دیگری در تاریخ چنین اعتبارهایی به زنان نبخشیده است...اسلام نیز به نوبه خود در زمینه به رسمیت شناختن حقوق زنان بسیار پیشرو بود، زیرا زن‌ها در اسلام دارای حق انتخاب همسر، طلاق، حق مالکیت اموال و جهیزیه بودند. این قدرت تاریخی در صد سال اخیر نیز دیده می‌شود. از دهه ۱۳۲۰ خورشیدی به بعد، زنان ایرانی در زمینه‌های تحصیلی گام‌های بلندی برداشتند که همچنان نقطه قوت آنان به شمار می‌رود. عطش آنان برای دانش آموختن، امروزه نیز پابرجا و قدرتمند است، ولی اکنون وضعیت امروزی زنان در ایران پیچیده است. با وجود الگوهایی قدرتمند از معروف‌ترین زنان حضرت محمد (ص)، مانند حضرت خدیجه و عایشه، اصلِ روح ترقی‌خواهانه اسلام تقریبا از نظرها پنهان شده است.»

نظرات کاربران

Dexter
۱۳۹۷/۱۱/۰۱

خلاصه و بریدها که جالب بودند به نظرن

atena
۱۴۰۰/۰۹/۲۵

کتاب پیام خیلی مهمی رو در خودش داشت ولی متاسفانه ترجمه روان نبود و یکم سخت میشد منظور نویسنده رو درک کردش ولی در کل بازم ارزشش رو داره که مطالعه بشه .(اگه با ترجمه دیگه ای تونستید پیدا کنید

- بیشتر
Agness
۱۳۹۷/۱۰/۲۲

کتابو نخوندم اما جلدش خیلی باحاله😁😅

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
در ایران باستان در دوران شاهنشاهی هخامنشی زنانی را می‌بینیم که شاه، فرماندار، سیاستمدار، قاضی و فرمانده سپاه هستند. زنان صاحب منصبی که دستمزدی برابر با مردان دریافت می‌کردند و بابت زاییدن فرزند پاداش می‌گرفتند. هیچ‌امپراتوریِ دیگری در تاریخ چنین اعتبارهایی به زنان نبخشیده است
FerFerism
آینده از بذرهایی می‌روید که ما می‌کاریم و هرچه است به ما بستگی دارد، زیرا افشاندن بذر رهایی از اجبارها و محدودیت‌هایی است که در قلب بسیاری از زنان ایرانی خانه کرده است.
FerFerism
این مقالات از اشتیاق آزادی، خصوصا اشتیاق و عطش روح بشر به آزاد بودن، ارتباط و بالندگی سخن می‌گویند. وقتی به قوانین پوشش مقید می‌شویم یا در انتخاب رشته‌های تحصیلی محدودیم یا زیر بار تحمیل خواسته‌های شوهرانمان هستیم، تمام توان و تمرکزمان صرف تمنای ساده حق فردی تصمیم‌گیری می‌شود. خواسته ما برخوردار شدن از حق و حقوق یک انسان بالغ و داشتن حق انتخاب است
FerFerism
یکی از درس‌هایی که من از تاریخ گرفته‌ام این است که تغییرات عمیقی که آگاهی و فرهنگ را به جلو رانده است، از زنانی برنخاسته است که اساسا در نقشِ اصلی بیولوژیکی خود؛ یعنی مراقبت کردن ظاهر می‌شوند. موج تغییر از زنانی برخاست که جرأت کردند رودرروی سنت بایستند تا به ندای درونی آزاد زیستن، گوش جان بسپارند.
FerFerism
کارِ ساختن و تغییر فرهنگ غالبا به عهده مردان گذاشته شده است. من مردان را به باد انتقاد نمی‌گیرم، صرفا به زنان اشاره می‌کنم که تقریبا هرگز در موقعیتی نبوده‌اند که در سطح اجتماعی و ملی تصمیم بگیرند. چقدر سیاست و نظام اجتماعی ما می‌توانست متفاوت باشد اگر زنان هم در آنها دخیل بودند؟
FerFerism
او می‌گوید: «تا زمانی که زن زندگی پیشینیانش را تکرار می‌کند، نمی‌تواند تاریخ را پشت سر بگذارد، اما اگر هرچه زودتر و هرچند به‌آرامی، خود را وادار به انحراف از روال فرهنگی‌ای نکند که گذشته را بر او تحمیل کرده است، باید بار همه فترت‌های تاریخ را به دوش بکشد».
FerFerism
روح بشر نمی‌تواند تا ابد در انحصار باشد، این با ژرفای سرشت ما نیز مغایر است. با وجود تمام چیزهایی که ممکن است درگیرشان شویم، قلب و روحمان می‌تواند همچنان آزاد بماند و از دامان این آزادی می‌توانیم با نگاهی گسترده‌تر به این موضوع بیاندیشیم که چه کسی هستیم، چه کسی می‌خواهیم باشیم و در دامان فرهنگ خود به کجا می‌توانیم برویم. کانون آثار من همین آزادی عمیق‌تر است.
FerFerism
مقالات من از امیدی برای آزادی زنان سخن می‌گوید که ورای بقای صرف یا حق انتخاب‌های ابتدایی است. اینکه اگر زنان از محدودیت‌های جسمی یا الزام کسب اجازه برای انتخاب‌های خود آزاد شوند، چه کارهایی‌ها از دستشان برمی‌آید؟
FerFerism
اغلب در شگفتم که شخص حضرت محمد (ص) چگونه می‌اندیشید اگر از برخی تفسیرهای دینی امروزی که از وحی خداوند به ایشان برخاسته است، آگاه می‌شد. اکنون زنان ایرانی (...) (ناگزیرند برای کسب این آزادی‌ها که اسلام آنها را منع نکرده است جدال کنند.)
FerFerism
بسیاری از ما آموخته‌ایم که اگر خواهان موفقیتیم، دلربا و جسور باشیم، از احساسات بدیهی خود (مانند خشم و آسیب‌پذیری)، از رویارویی مستقیم با تمایلات جنسی و از دیدگاه‌های حقیقی خود دست بشوییم. آموخته‌ایم چگونه در فرهنگ مردانه از خود کالا بسازیم. تناقض اینجا است که کانون فعالیت‌های ما نوعی خود- انفعالی بوده است تا اینکه بازتاب ابدی تصویری (تصاویر) باشد که ما را به جایی خواهد برد که می‌خواهیم. و برای اینکه گذر دختران به‌این دالان تنگ نیافتد و به زنانی در نظام مردسالار تبدیل نشوند، ما زن‌ها هم باید از تمامی این گسستگی‌ها بازگردیم و هم باید به خودی جدید و تمام‌معنی دست بیابیم.
FerFerism

حجم

۱۵۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۵۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان