دانلود و خرید کتاب راهنمای خودشناسی (خلاصه کتاب) مارک منسون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای خودشناسی (خلاصه کتاب) اثر گروه گردآوری و ترجمه سبکتو

کتاب راهنمای خودشناسی (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب راهنمای خودشناسی (خلاصه کتاب)

ذهن شما، سازنده تمام اتفاقاتی است که در زندگی‌تان رخ می‌دهد. شاید این حرف به نظر مسخره باشد اما چه خوشتان بیاید چه نه، تنها حقیقت موجود در زندگی است.

هر اتفاقی که تا امروز تجربه کردید، مسئولش خودتان هستید. بله شما خواستید تا آنها اتفاق بیوفتند. در واقع شما در ذهنتان آنها را ساخته‌اید. در میکروکتاب «راهنمای خودشناسی» مارک منسون با ۳ ایده کلی، تلاش می‌کند تا شما را با ذهنتان آشنا کند. چون وقتی شما بتوانید ذهنتان را کنترل کنید و به سمتی که بخواهید ببرید، در مسیر موفقیت قرار می‌گیرید.

معرفی نویسنده
عکس مارک منسون
مارک منسون
آمریکایی | تولد ۱۹۸۴

مارک منسون (مارک منسن) وبلاگ‌نویس آمریکایی است که کتاب‌های خودیاری او در سراسر دنیا پرفروش و محبوب هستند. در ایران هم از هر کتاب او چندین ترجمه وارد بازار شده و به خاطر صمیمت و خودمانی بودن آثارش، کتاب‌هایش خیلی زود مخاطب‌های زیادی پیدا کرده‌اند. او پیش از اینکه تبدیل به نویسنده‌ی کتاب‌های خودیاری شود، یک بلاگر شناخته‌شده و تاثیرگذار بود که محتواهایی درمورد فرهنگ، پیدا کردن شریک عاطفی دلخواه، روابط انسانی، بهبود مهارت‌های ارتباطی، تصمیم‌گیری و... تولید و منتشر می‌کرد.

نظرات کاربران

محمدرضا اچاک
۱۳۹۹/۰۱/۱۶

سلام کتاب خوبی برای مدیریت ذهن ساده وراون برای من این کتاب به اندازه زندگی کردن ارزش داره چون بهم یاد داد چگونه بدون استرس زندگی کنم

مصطفی
۱۳۹۷/۱۱/۰۳

این کتاب به درستی افکار و احساسات را بیان می کند و راه حل برای کنترل ان ها می دهد من که بسیار لذت بردم

maryam
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

این کتاب اصلا در مورد خودشناسی نبود و فقط یک سری نکته درباره چگونه زیستن داشت . بهتره کتاب هنر ظریف بی خیالی رو با ترجمه ارشاد نیک خواه بخونید.کتاب کاملتر و ترجمه بهتری هست

Miral
۱۳۹۸/۱۰/۱۵

خیلی دوستش داشتم و دیدگاه و ایده های جدید وخوبی رو بهم داد

رومینا👧
۱۳۹۸/۰۶/۲۳

مقدمه رو که خوندم عالی بود..نسخه کامل رو سریع خریداری کردم خیلی خوشم اومد❤

Soran
۱۳۹۸/۱۲/۲۳

کتاب خوبیه و مخصوصا قسمت اولش خیلی مفید بود.

🙈Mohadeseh 🙉
۱۳۹۸/۰۴/۱۱

عالی

الهه67
۱۴۰۱/۰۵/۰۶

کتاب عالی ، روان که خیلی حال منو خوب کرد ولی کلا ۳۰صفحه بود!!!!!

Fereshteh Radmanesh
۱۳۹۹/۰۳/۲۰

توصیه میشه! کلا این نویسنده خیلی نویسنده ی خوبیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۲)
ما همیشه نمی‌توانیم اتفاقاتی را که برایمان رخ می‌دهد را کنترل کنیم، اما همیشه می‌توانیم شیوه تفسیر کردن اتفاقاتی که رخ می‌دهد و چگونگی پاسخ دادن به این اتفاقات را تحت کنترل داشته باشیم.
علیرضا
گفته می‌شود که یونانیان واژه "خودشناسی" را روی مجسمه‌های باستانی‌شان حک می‌کردند، آنها از مردم دعوت می‌کرده‌اند تا لحظه‌ای تامل کنند و انگیزه‌ها و اعمال‌شان را مورد بررسی قرار دهند.
معجزه ی سپاسگزاری
ذهن متفکر همواره در حال تفکر و پرحرفی است. زمانی که شما در صف ایستاده‌اید، زمانی که در تخت هستید و سعی می‌کنید بخوابید، زمانی که مکالمه‌تان را با دیگران قطع کرده‌اید یا زمانی که ذهن‌تان مشغول مطالعه است، در همه این زمان‌ها ذهن متفکر فعال است. ذهن متفکر مانند یک سگ وحشی است که طناب آن در دست ما است و ما را با خود دنبال هر چیزی که ببیند می‌کشد. به این ترتیب اگر ما عادت نداشته باشیم که از ذهن مشاهده‌گرمان استفاده کنیم، این ذهن متفکر ما را با خود به هر جایی که خودش بخواهد می‌برد.
mehran
همیشه از من می‌پرسند "چطور می‌توانم احساس حسادتم را متوقف کنم؟" یا "چطور احساس خشمم را متوقف کنم؟" یا اینکه "چطور دیگر در این موقعیت عصبی نشوم؟" پاسخ من به این افراد این است: شما نمی‌توانید ذهن متفکرتان را متوقف کنید. این احساسات به طور مداوم ظاهر می‌شوند و در آینده هم به ذهن شما هجوم خواهند آورد. تنها نکته‌ای که برای کنترل آنها وجود دارد این است که هنگام ظاهر شدن این احساسات با آنها یکی نشویم. در ذن توصیه می‌شود بجای اینکه بگویید "من عصبانی هستم" بگویید "من احساس عصبانیت می‌کنم" بجای اینکه بگویید "من نگران هستم" بگویید "من احساس نگرانی می‌کنم"، بجای اینکه بگویید "من حسود هستم" بگویید "من احساس حسادت می‌کنم".
mehran
باورها، قدرت دارند و به همین دلیل است که ما باید ذهن‌مان را آموزش دهیم تا باورهایش را تحت نظر بگیرد و آنها را زیر سوال ببرد.
mehran
ایده دو: به چیزهای مفید باور داشته باشید، نه چیزهای درست
Amir
من هم مثل همه افراد دیگر احساس ترس و نگرانی می‌کنم. تنها کاری که من برای مقابله با آنها انجام می‌دهم این است که خود را با آنها یکی نمی‌کنم. بلکه من این احساسات را می‌پذیرم و خلاف آنها عمل می‌کنم. من به ذهن متفکرم اجازه نمی‌دهم که کنترل مرا در دست بگیرد و خودم را جدا از احساساتم نگه می‌دارم.
مهدی
هنگامی که افراد سراغ من می‌آیند و می‌پرسند چگونه می‌توانند جلوی خشم‌شان یا عصبی شدن‌شان را بگیرند درواقع مشکل اصلی این است که می‌خواهند جلوی این احساسات را بگیرند. به محض اینکه تلاش کنید یک فکر یا احساس را حذف کنید، آن را بیش از پیش قدرتمند کرده‌اید. هرچه بیشتر روی یک احساس تمرکز کنید قدرت آن احساس بیشتر می‌شود
مصطفی
من هم مثل همه افراد دیگر احساس ترس و نگرانی می‌کنم. تنها کاری که من برای مقابله با آنها انجام می‌دهم این است که خود را با آنها یکی نمی‌کنم. بلکه من این احساسات را می‌پذیرم و خلاف آنها عمل می‌کنم. من به ذهن متفکرم اجازه نمی‌دهم که کنترل مرا در دست بگیرد و خودم را جدا از احساساتم نگه می‌دارم. هنگامی که احساس ترس می‌کنم به شکلی آگاهانه انتخاب می‌کنم که خلاف آن عمل کنم.
mehran
زمانی که شما چشم‌هایتان را می‌بندید و تلاش می‌کنید همه افکار و تصورات را از آن حذف کنید (و البته مانند همه افراد در انجام این کار شکست می‌خورید) واضح است که ذهن شما مشغول فکر کردن است اما اگر ذهن شما مشغول فکر کردن است پس چه کسی مشغول مشاهده کردن ذهن متفکر است؟‌
mehran

حجم

۲۳٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

حجم

۲۳٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان