دانلود و خرید کتاب حقوق شهروندی و عدالت عماد افروغ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق شهروندی و عدالت اثر عماد  افروغ

کتاب حقوق شهروندی و عدالت

معرفی کتاب حقوق شهروندی و عدالت

«حقوق شهروندی و عدالت» کتابی نوشته استاد عماد افروغ است که به موضوع حقوق شهروندی، عدالت در رعایت حقوق و مفهوم جامعه مدنی می‌پردازد. چیستی حقوق شهروندی، مؤلفه‌ها، ابعاد، ملزومات فلسفی و فلسفه اجتماعی آن و چالش‌های حقوق شهروندی در این کتاب با با نیم نگاهی به حقوق شهروندی در ایران و تهدیدها و سیاست‌های مرتبط با آن بررسی شده‌اند. در بخشی از کتاب می‌خوانید: «تا سده هجدهم، جامعه مدنی کمابیش مترادف با دولت یا «جامعه سیاسی» بوده است. در آثار جان لاک، ژان ژاک روسو و امانوئل کانت، معنای فوق از جامعه مدنی کاملاً مشهود و غالب است. منظور لاک، روسو و کانت از دولت مدنی به تعابیر مختلف (Civil Society در اندیشه لاک،Civil Ethat در آثار روسو و Burgerlich Gesllschaft در افکار کانت) همان دولت است که همانند مفهوم پولیس یونانی کل قلمرو سیاست را شامل می‌شود. به علاوه از این مفهوم برای اشاره به جامعه متمدن و قانونمند که بر پایه نظامی قانونی و نه اراده خودکامانه فردی مستبد اداره می شود نیز استفاده می شد. در این بین، پیوند جان لاک با این مفهوم، به ویژه درک لیبرالی و فردگرایانه از آن، برجستگی و نمودی خاص دارد. لاک که اندیشه سیاسی خود را بر پایه قانون طبیعی و استلزام منطقی آن یعنی حقوق طبیعی افراد بنا نهاده بود، دولت مدنی را ابزاری برای حفظ حقوق و مالایملک فردی یعنی حق حیات، آزادی و مالکیت می دانست. به زعم لاک، انسان ها تماماً آزاد، برابر و مستقل آفریده شده اند و طبعاً هیچ کس را نمی توان از حقوق طبیعی خود محروم کرد و بدون رضایت او به اطاعت و فرمانبرداری دیگری واداشت. افراد در برابر قوانین هم راستا با حقوق طبیعی خود و قاعده اکثریت سر تسلیم و رضایت فرود می آورند.»

نظرات کاربران

کاربر ۲۶۱۲۵۱۳
۱۳۹۹/۰۹/۲۰

چقدر بده وقتی کد تخفیف میزنی بد دستت میخوره میره بیرون دیگه نمیاد و بد که دوباره کد تخفیف میزنی میگه استفاده کردین در صورتی که استفاده نشده 😐

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
حق اجتماعی ـ اقتصادی، همان عدالت اجتماعی و رفاه عامه است. همه باید از یک سطح قابل قبولی از زندگی رفاهی و اقتصادی بهره مند بشوند.
دهقان غذاخوار

حجم

۱۰۰۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۱۰۰۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان