دانلود و خرید کتاب مریخی‌ها خود ما هستیم جووانی بینیامی ترجمه هدا عربشاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مریخی‌ها خود ما هستیم اثر جووانی بینیامی

کتاب مریخی‌ها خود ما هستیم

امتیاز:
۴.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مریخی‌ها خود ما هستیم

مریخی‌ها خود ما هستیم کتابی علمی برای علاقه‌مندان به نجوم و کیهان‌شناسی و اخترفیزیک است که با زبان ساده و قابل درک و بر پایه نظریه «مهبانگ» به بررسی ساختار شکل‌گیری شیمی و بیولوژی جهان از ۱۳،۷ میلیارد سال قبل تا کنون می‌پردازد و در نهایت با طرح این سوال که آیا ما تنها جانداران کیهان هستیم یا ارگانیسم‌های دیگری نیز خارج از از زمین ما زندگی می‌کنند یا خیر، به این نکته تاکید می‌کند که یافتن پاسخی شایسته برای این پرسش، امروزه به یکی از چالش‌های مهم بشر معاصر تبدیل شده‌است.

جووانی فابیریتزیو بینیامی نویسنده کتاب، یکی از دانشمندان صاحب‌نام در عرصه اخترفیزیک است و از سال ۲۰۱۱ ریاست موسسه ملی فیزیک نجوم ایتالیا را برعهده دارد. بینیامی علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی، آکادمیک و مدیریتی در حوزه نجوم، سال‌ها است که با برگزاری برنامه‌های تلویزیونی، کنفرانس‌ها و سمینارها در سراسر اروپا و تالیف کتاب‌ها و مقالات متنوع، نقش مهمی در تشویق و جذب اذهان عمومی به این حوزه علمی ایفا کرده است.

جایزه «برونو روسی» انجمن نجوم آمریکا، نشان لژیون دونور فرانسه و مدال نقره آژانس فصایی روسیه از جوایز و افتخارات این دانشمند است.

این کتاب با زبانی ساده‌ و شیرین و به دور از اصطلاحات تخصصی و پیچیده نوشته شده. برای کسانی که پدیده‌های نجومی را با علاقه شخصی دنبال می‌کنند و دانش‌آموزانی که جوینده این راهند، کتابی بسیار جذاب و خواندنی است.

نظرات کاربران

totoro
۱۳۹۹/۰۷/۲۷

این کتاب درباره فرضیه های مربوط به پیدایش حیات روی کره زمین و تحقیقات انجام شده درباره احتمال وجود حیات در اجرام آسمانی دیگه صحبت میکنه. نکته خیلی جالب درباره این کتاب اینه که نویسنده سعی کرده از لحن طنز

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
اگر از یک فرد معتقد بپرسید که قبل از خدا چه بوده است به درستی پاسخ خواهد داد: " اما خدا ازلی است و همیشه بوده است." و بنابراین، شما بگویید، حتی جهان نیز می‌توانسته همیشه بوده باشد.
.
هر نقطه از هریک از ما با هر نقطه از هر یک از دیگران در نقطه واحدی که همه ما در آن بودیم منطبق بود.
Ali
در اولین صد میلیارد زمان پلانک، یا تا سن محترم ۳۲-۱۰ ثانیه، فضایی که محتوی جهان بود گسترش یافت و حتی سریع‌تر از سرعت نور منبسط شد (توجه کنید: این وسعت فضا است نه ماده...). اینگونه، کیهان به ابعاد آبرومند یک گریپ فروت می‌رسد. بله، این همان لحظه‌ای است که در آن تمام جهان به حجم یک گریپ فروت بود: کم به نظر می‌رسد، اما ده سانتیمتر نسبت به طول پلانک گسترش خوبی است.
Ali

حجم

۹۶۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۹۶۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان