دانلود کتاب صوتی عقاید یک دلقک با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل

دانلود و خرید کتاب صوتی عقاید یک دلقک

معرفی کتاب صوتی عقاید یک دلقک

کتاب صوتی عقاید یک دلقک رمانی از هاینریش بل نویسنده‌ی آلمانی برنده‌ی نوبل ادبیات است. داستان دلقکی به‌نام «هانس شنیر» و واگویه‌های شخصی او که در آلمان پس از جنگ با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند. در این کتاب روایت تلخ اما دل‌نشین هانس را از اکنون و گذشته‌اش، در کنار عقاید و انتقاداتش نسبت به جامعه‌ی کاتولیک و فرهنگ آن‌روز آلمان می‌شنویم. نسخه صوتی این کتاب صدای بی‌نظیر آرمان سلطان زاده و ترجمه‌ی سارنگ ملکوتی توسط آوانامه منتشر شده و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی عقاید یک دلقک

کتاب صوتی عقاید یک دلقک اثری از هانریش بل نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آلمانی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات است. عقاید یک دلقک محبوب‌ترین کتاب اوست که در سال ۱۹۶۳ به انتشار رسید و استقبالی گسترده برانگیخت. داستان «هانش شنیر»، جوانی ۲۷‌ساله که در تنگنای مالی و مغبون از عشقی شکست‌خورده با مشکلات پرشمار زندگی‌اش سر می‌کند و با خانواده‌اش هم رابطه‌ای چندان نیکو ندارد و تقریبا مطرود آن‌هاست. هانریش بل از زبان هانس به نقد دو جریان کاتولیک و محافظه‌کار آلمان پرداخته است. معشوقه‌ی هانس که کاتولیک بوده هانسِ بی‌ایمان را رها کرده و هانس نمی‌تواند به کسی جز او فکر کند. ازدیگرسو خواهرش را سال‌ها پیش به‌دلیل حماقت والدینش که از محافظه‌کاران سنتی پروتستان و فاشیست آلمان‌اند، از دست داده است. مرور خاطرات و آن‌چه بر هانس رفته، با آن‌چه امروز بر هانس می‌گذرد شالوده‌ی رمان عقاید یک دلقک را برساخته است. هانریش بل که مهارتی کم‌نظیر در به‌ تصویر کشیدن شخصیت‌ها و فضاهای بعد جنگ دارد، اوج هنر خود را در خلق این رمان ماندگار نشان داده است.

کتاب صوتی عقاید یک دلقک

شنیدن و دانلود کتاب صوتی عقاید یک دلقک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب را به دوست‌داران رمان‌های عمیق پیشنهاد می‌دهیم، به‌کسانی که بیشتر به‌دنبال جهن‌بینی و تامل هستند تا داستان به‌شکل کلاسیک. با کمی صبوری و همراهی با راوی، از این رمان لذتی دوچندان و عمیق خواهیم برد.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

کتاب صوتی عقاید یک دلقک مهم‌ترین اثر هانریش بل، نویسنده‌ی کم‌نظیر آلمانی است و خوانش آرمان سلطان‌زاده زیبایی‌ و ارزش آن را بیشتر کرده است.

درباره هانریش بل

هانریش تئودر بُل، نویسنده‌ی شهیر آلمانی در سوم دسامبر سال ۱۹۱۷ در کلن زاده شد. او در خانواده‌ای کاتولیک و مخالف نازیسم متولد شد و بالید. بل تحصیلات عالیه‌ی خود را در دانشگاه کلن و در رشته‌ی مطالعات آلمانی و کلاسیک گذراند. پس از آغاز جنگ‌ جهانی دوم به ورماخت فراخوانده شد تا پایش به مر‌گبارترین نبرد تاریخ کشیده شود. بل شرایط دهشتناکی را در جنگ تجربه کرد، چهاربار مجروح و به تیفوس مبتلا شد و سرآخر به اسارت نیروهای آمریکایی درآمد.

او در میانه‌ی جنگ و در سال ۱۹۴۲ با آن‌ماری ازدواج کرد. حاصل ازدواجشان سه پسر بود و بعدها همکاری در ترجمه‌ی چند اثر از انگلیسی به آلمانی. پس از جنگ همراه با آن‌ماری به کلن نیمه‌ویران بازگشت و زندگی را از سر گرفت و مشغول به کار در مغازه‌ی نجاری خانوادگی شد. در سال ۱۹۵۰ به استخدام اداره‌ی آمار درآمد و مسئول سرشماری آپارتمان‌ها و ساختمان‌ها شد. از لحظه‌ای به بعد اما تصمیم گرفت از کارهایی که رضایتش را جلب نمی‌کند دست بکشد و تمام‌وقت بنویسد. اولین رمانش با عنوان «قطار به‌موقع رسید» در سال ۱۹۴۹ منتشر شد. در همین‌سال به جلسه‌ی گروه ۴۷ که متشکل از گروه نویسندگان آلمانی بود‌، دعوت شد.

تصویر هاینریش بل

بل مهم‌ترین کتابش «عقاید یک دلقک» را در سال ۱۹۶۳ منتشر کرد. «نان سال‌های جوانی»، «بیلیارد در ساعت نه‌ونیم»، «سیمای زنی در میان جمع»، «آبروی ازدست‌رفته‌ی کاترینا بلوم»، «فرشته سکوت کرد» و «یک ساعت انتظار» عنوان برخی دیگر از کتاب‌های منتشرشده از هانریش بل است. بل مهم‌ترین جایزه‌اش «نوبل ادبیات» را در سال ۱۹۷۲ دریافت کرد. هانریش بل سرانجام در شانزدهم ژوئیه‌ی ۱۹۸۵ در اثر بیماری مزمن عروقی درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

اقتباس‌‌ها از این رمان

در سال ۱۹۷۶ فیلمی محصول آلمانی غربی با اقتباس از کتاب عقاید یک دلقک به نویسندگی و کارگردانی «وویچیخ یاسنی» ساخته شد.

ژانر کتاب صوتی عقاید یک دلقک چیست؟

کتاب صوتی عقاید یک دلقک را می‌توان یک داستان غم‌انگیز واقع‌گرایانه خواند که گاهی به جریان سیال ذهن نزدیک می‌شود.

رمان عقاید یک دلقک برای کدام رده سنی مناسب است؟

کتاب صوتی عقاید یک دلقک برای رده‌ی سنی بزرگسال و نوجوانان است.

بهترین ترجمه فارسی کتاب

کتاب عقاید یک دلقک را اولین‌بار شریف لنکرانی در سال ۱۳۴۹ ترجمه کرد. این ترجمه بارها و توسط ناشران مختلف، قبل و بعد از انقلاب منتشر شد؛ ابتدا شرکت سهامی کتاب‌های جیبی و پس از انقلاب انتشارات امیرکبیر و برخی دیگر این برگردان را منتشر کردند. از دیگر مترجمان رمان، سارنگ ملکوتی است که انتشارات نگاه برگردانش را به انتشار رسانده و محمد اسماعیل‌زاده است که نشر چشمه ترجمه‌اش را منتشر کرده و سپاس ریوندی که ترجمه‌اش را نشر ماهی به چاپ رسانده است.

نقد کوتاه بر رمان عقاید یک دلقک

نگاه هانریش بل به مسائل، نقادانه است. او بر شکاف‌های عمیق اجتماعی نور می‌اندازد و مخاطبانش را به دیدن وامی‌دارد و به چاره جستن فرامی‌خواند. داستان کتاب صوتی عقاید یک دلقک در آلمان پس از جنگ می‌گذرد، آلمانی که ظاهرا خود را از سایه‌ی فاشیسم نازی بیرون کشیده، اما هنوز رگه‌هایی قوی از آن را در زیر پوست خود دارد. در کنار آن، نقدهای مذهبی هانریش بل است که به چشم می‌آید. نقدهایی که منصفانه و زیرکانه است و بیش از نسخه پیچیدن و قضاوت کردن، دعوت به رواداری است. این نقدها به‌خصوص به جامعه‌ی کاتولیک بر خورد و هزینه‌هایی نیز برایش دربرداشت.

هانسِ داستان در عذاب دوری معشوقه، همچون شمعی آرام آرام می‌سوزد. معشوقه‌ای بی‌جانشین در قلبش که به جرم کاتولیک نبودن ترکش کرده است. «هانس» چیزی بیشتر از حق عاشق بودن و به عقیده و علاقه‌ی خود زیستن نمی‌خواهد؛ و آیا «انسان» موجود و مفهومی فرای همه‌ی ایده‌ها و عقیده‌ها نیست تا بتواند مثل خودی را دوست بدارد و در شکاف مکتب‌ها و مسلک‌ها گیر نیفتد؟ حرف «هانس» همین است. همین‌قدر ساده و انسانی. آشفتگی او دلیلی به‌جز محرومیت از همین حقوق ساده و انسانی ندارد. وجه دیگر رمان، نقد وضعیتی است که نهاد خانواده در آن روزگار دارد. خانواده‌ی هانس چندپاره است. خودش مطرود، برادر کاتولیک‌شده‌اش مطرود، خواهرش قربانی حماقت والدین و پدر و مادرش هم به‌ظاهر با هم و در واقع دور از هم‌اند. و در کنار تمامی جوانب محتوایی، این قلم درخشان بل است که اثری جان‌دار و نغز برآورده است.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره این رمان

پس از انتشار رمان عقاید یک دلقک دو گروه عمده در مجلات و رسانه‌ها به آن تاختند. یکی کلیسای کاتولیک و دیگری حزب دموکرات مسیحی آلمان. این درگیری در سال‌های بعد نیز ادامه داشت و پس از اهدای جایزه‌ی نوبل به هانریش بل، به اوج رسید. مطبوعات محافظه‌کار آلمان بنیاد نوبل را نیز زیر سوال بردند و برندگان جایزه‌ی نوبل را منحصر به چپ‌ها و لیبرال‌ها دانستند. برخلاف این گروها، بسیاری افراد و مجلات مهم اثر بل را ستوده‌اند؛ ازجمله نیویورک‌تایمز که بل را اولین نویسنده‌ای خواند که در دل «معجزه‌ی اقتصادی» آلمان با صدایی سرد، کنایه‌آمیز و به‌دور از سانتی‌مانتالیسم با ما سخن می‌گوید.

معرفی نویسنده
عکس هاینریش بل
هاینریش بل

هاینریش بل با نام کامل هاینریش تئودور بل (زاده‌ی ۲۱ دسامبر ۱۹۱۷، کلن، آلمان - درگذشته در ۱۶ جولای ۱۹۸۵، بورنهایم-مرتن، نزدیکی کلن، آلمان غربی)، نویسنده‌ی آلمانی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۷۲ است. رمان‌های کنایه‌آمیز بل در باب رنج‌های زندگی آلمانی‌ها در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن، روان‌شناسی ملت در حال تغییر آلمان را به تصویر می‌کشد.

نظرات کاربران

ع...ادلــ
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

دوستانی که دنبال فیلم و دانلود هستن تو این شرایط نت داخلی از سایت زیر استفاده کنن( بین خودمون بمونه! ) www.my-filmm.pro وبسایت ترجمه و زیرنویس www.subkade.ir

بهار قربانی
۱۳۹۸/۱۲/۱۶

عنوان کتاب هیچ جذبم نمیکرد،به توصیه یکی از دوستان گوش دادم خیلی خوشم اومد. هانس دلقکیه که برخلاف جامعه میخواد خود واقعیش باشه، نه میخواد مذهبی بشه که در آخر بشه ماری یه متحجر که رفتاراش گاهی خلاف عقایدشه و دقیقا نمیدونه

- بیشتر
amirreza🎭
۱۳۹۹/۰۱/۰۵

کتاب بدی نبود از نظر من ،درواقع یک دلقک درباره خاطراتش با اطرافیانش که اکثرا کاتولیک بودن صحبت میکنه. این کتاب ضربه هایی که عقاید اون افراد به زندگی این دلقک زدن نشون میده که بزرگ ترینش خیانت معشوقه کاتولیکش

- بیشتر
احسان
۱۳۹۸/۰۷/۰۸

از مسخره شدن نترس. همه ی ما دلقکیم

فاطمه
۱۳۹۹/۰۱/۲۰

بهم گفته شده بود این کتاب به درک بالایی نیاز داره.ولی فکرمیکنم یه رمان زیبا وقابل فهم بود.

رخشان
۱۳۹۸/۰۸/۱۷

دیشب تمومش کردم و هنوز دلم پیش هانسه تو اون ایستگاه قطار... چقد خوب شخصیت های اطرافشو به باد مسخره و استهزا گرفته بود. انقد خوشم اومد از کتاب که صوتیشو به دوستم هدیه دادم. صدای اقای سلطان زاده، هانسو برای

- بیشتر
ݥحَّدٽہ
۱۳۹۹/۰۳/۲۶

دلقک ها مضحک نیستند این عقاید ماست،محزون بودن را می توان از اعماق چشم هایشان خواند 👌😊

Raha
۱۳۹۷/۱۰/۰۱

من خیلی خوشم اومد، نمیتونم تخصصی بگم چرا، اما هرچی بود منو جذب میکرد که بخونم، یجورایی شاید بخاطر شباهتی که طرز تفکرهای متعصابه تو یه مذهب دیگه مثل خودمون و ادم های اطرافمون رو نشون میداد که چقدر آدم

- بیشتر
حمید
۱۳۹۸/۱۰/۰۳

کدهای تخفیف 30 درصدی تقدیم به دوستان Y98RVXXBMPTUC Y98G8GY8RM6MN Y986N4M3UPB4T Y98V89SCM4CE7 Y9851V2QEJEJD Y98NEW13GNPHC Y98USVBAD3T65 Y98QX9M5A1ECA Y985NXZZ33DVC Y98ZJ3WGNWNT2

Nafiseh R
۱۳۹۸/۱۲/۰۵

من قبل از این کتابش رو خونده بودم و خیلی متوجه کتاب نشدم ولی الان که صوتی رو گوش دادم متوجه شدم که چقدر کتاب قشنگی بود،چقدر دلقک منطقی بود عقایدش خیلی خیلی معنولی بود و عالی آدم فوق العاده

- بیشتر

زمان

۹ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۵۲۷٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۵۲۷٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۲,۰۰۰
۶۴,۴۰۰
۳۰%
تومان