دانلود و خرید کتاب اصول برنامه ریزی آموزشی (کارشناس ارشد علوم تربیتی) نسیم سعید
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول برنامه ریزی آموزشی (کارشناس ارشد علوم تربیتی) اثر نسیم سعید

کتاب اصول برنامه ریزی آموزشی (کارشناس ارشد علوم تربیتی)

معرفی کتاب اصول برنامه ریزی آموزشی (کارشناس ارشد علوم تربیتی)

برنامه‌ریزی آموزشی طرحی کلی برای یک فعالیت آموزشی است و فرایندی است که یاددهی- یادگیری را منظم‌تر می‌کند. هدف از برنامه‌ریزی آموزشی تلاش در جهت طراحی برنامه مناسب و دقیق برای تمامی عناصر مرتبط با نظام آموزشی است. برنامه‌ریزی موجب می‌شود فرصت‌های آینده تشخیص داده شود، مشکلات آتی پیش‌بینی‌شده و روش‌های پیشگیری از مشکلات احتمالی تعیین شود و راه‌کارهای عملی (استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها جهت رفع مشکلات) طراحی شوند.

کتاب حاضر در ۸ فصل تنظیم شده‌است و در آن تعاریف و مفاهیم برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه‌ریزی درسی، اهمیت و ضرورت برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه‌ریزی در آموزش عالی، اصول برنامه‌ریزی آموزشی، ارزشیابی آموزشی، برنامه‌ریزی یادگیری الکترونیکی مورد بحث قرار گرفته است.

در فصل اول تعاریف و مفاهیم برنامه‌ریزی آموزشی و درسی و اصول آن بررسی شده است. در فصل دوم به مبانی برنامه‌ریزی آموزشی از دیدگاه فلسفی و روان‌شناختی و فرهنگی اجتماعی پرداخته شده‌است. در فصل سوم به تفصیل انواع مدل‌های برنامه‌ریزی آموزشی و الگوهای برنامه‌ریزی آموزش عالی بررسی شده است. در فصل چهارم این کتاب مراحل برنامه‌ریزی در آموزش عالی، مراحل برنامه‌ریزی آموزشی (مؤسسه‌ای) متوسطه، اهمیت نیازسنجی در برنامه‌ریزی آموزشی، مراحل برنامه‌ریزی برای اصلاح و نواوری آموزشی، مبانی اقتصادی برنامه‌ریزی آموزشی، روش‌های برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فرایند برنامه‌ریزی آموزشی از دیدگاه پاتریک مورد توجه قرار گرفته و در فصل پنجم کتاب به مقوله ارزشیابی آموزشی و تأثیر آن در برنامه‌ریزی آموزشی پرداخته شده‌است. در فصل ششم برنامه‌ریزی آموزش عالی، سطوح برنامه‌ریزی آموزش عالی، الگوها و انواع ارزشیابی آموزشی در برنامه‌ریزی آموزش عالی بررسی شده‌اند. در فصل هفتم به رسالت آموزش عالی برای مدیریت فردا، تغییرات ساختاری در برنامه‌ریزی آموزش عالی، چگونگی بین‌المللی شدن آموزش عالی، آینده‌پژوهی در برنامه‌ریزی آموزشی، ویژگی‌های آینده‌پژوهی در برنامه‌ریزی آموزشی، آموزش عالی و توسعه پایدار پرداخته شده‌ است. در فصل هشتم برنامه‌ریزی یادگیری الکترونیکی، اصول و استانداردهای برنامه آموزشی یادگیری الکترونیکی، اصول و یکسان‌سازی تعیین هدف‌ها، سازماندهی محتوا، انتخاب راهبردهای یاددهی- یادگیری، اصول و استانداردهای ارزشیابی در برنامه‌ریزی مورد بررسی قرار گرفته است.

روش‌های ارزشیابی کتاب‌های درسی با تاکید بر تحلیل محتوای کمی و کیفی
محمد نوریان
رایانه و تعلیم و تربیت
علی عطاران
راهنمای عملی پژوهش روایی همراه با فعالیت‌ کارگاهی
محمد نوریان
۱۰۰ نکته‌ی تدریس از زبان پنی اِر
پنی ار (یور)
آن‌چه معلمان باید بدانند
استیلا اربس
روش های تدریس اثربخش با تاکید بر فناوری های نوین
علی رضا اصلاحی
تدریس‌پژوهی یا درس‌پژوهی؛ روش بهسازی فرهنگ آموزش و تدریس
ابوالفضل بختیاری
به سوی یادگیری برخط
ای دبلیو بروور
نظریه‎های یادگیری و تدریس
سوزان ام. ویلسن
روانشناسی بازی
محمدعلی احمدوند
اصول برنامه‌ریزی درسی
سعید طالبی
روش تدریس علوم تجربی و اجتماعی در مدارس ابتدایی
کریم عزت‌خواه
رو‌ش‌ها و فنون تدریس (رشته علوم تربیتی)
م‍ن‍وچ‍ه‍ر وک‍ی‍ل‍ی‍ان‌
مبانی آموزش مطالعات اجتماعی (رشته علوم تربیتی)
حسین زارع
روابط انسانی در سازمان‌های آموزشی
محمدرضا سرمدی
آشنایی با روش کیفی الفبای اقدام‌پژوهی
محمود رستمیان
آموزش هنر
مینو واثقی
روان شناسی یادگیری
حسین زارع
روش‌های تدریس پیشرفته
شراره حبیبی
تحلیل محتوای کمی و کیفی کتاب‌های درسی دوره ابتدایی
محمد نوریان

نظرات کاربران

محمد عزیزی
۱۳۹۸/۱۱/۲۸

سلام،من این کتاب رو 2ماه پیش به صورت انترنتی خریدم،اما الان که میخوام مطالعه ش کنم میگوید فایل ناقص است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
برنامه‌ریزی آموزشی، فرایندی است که یاددهی را منظم‌تر می‌سازد. در حقیقت به مجموعه فعالیت‌های منظم که از تعیین هدف شروع می‌شود و با انتخاب روش‌ها و وسایل متناسب با هدف ادامه پیدا می‌کند و سپس به اجرا در می‌آید و ارزشیابی می‌شود برنامه‌ریزی می‌گویند؛ به‌عبارت دیگر، برنامه‌ریزی عبارت است از طرح‌ریزی برای دستیابی به هدف.
کاربر ۱۹۲۰۸۱۱
به‌طورکلی در برنامه‌ریزی چند مفهوم زیر مستتر است: - جریان و مداومت. - ارشاد و هدایت. - دورنگری و هدف‌گیری. - تفکر و عقلانیت.
کاربر ۱۹۲۰۸۱۱
- برنامه‌ریزی فراگردی است مداوم، حساب شده، منطقی، جهت‌دار و دورنگر، به‌منظور ارشاد و هدایت فعالیت‌های جمعی برای رسیدن به هدف مطلوب
کاربر ۱۹۲۰۸۱۱

حجم

۴۴۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۴۴۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۱۰۱,۴۰۰
تومان