دانلود و خرید کتاب سید‌محمد حسینی بهشتی؛ نگاهی به زندگی و زمانه‌ی شهید دکتر بهشتی امیر صادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سید‌محمد حسینی بهشتی؛ نگاهی به زندگی و زمانه‌ی شهید دکتر بهشتی اثر امیر صادقی

کتاب سید‌محمد حسینی بهشتی؛ نگاهی به زندگی و زمانه‌ی شهید دکتر بهشتی

معرفی کتاب سید‌محمد حسینی بهشتی؛ نگاهی به زندگی و زمانه‌ی شهید دکتر بهشتی

کتاب «سیدمحمد حسینی بهشتی» کتابی درباره زندگی و زمانهٔ شهید دکتر بهشتی به قلم امیر صادقی است.

در بخشی از کتاب چنین می‌خوانید:

«همین که پایم به شهرضای اصفهان رسید با انبوه دیوارنوشته‌هایی مواجه شدم که علیه دکتر بود. خیلی از مردم شهر «مرگ بر بهشتی» و «بهشتی بهشتی، طالقانی را تو کشتی» فریاد می‌زدند. به همین دلیل در خلال سخنرانی‌ام به گوشه‌ای از جنبه‌های شخصیتی ایشان اشاره کردم. بعد از جلسه بیش از ۲۲ نامه به دستم رسید که تماماً حرف‌های رکیک و فحش و ناسزا بود. مرا متهم کرده بودند که از یک امریکایی حمایت کرده‌ام و با او همدست هستم. نوشته بودند خانه ۱۵ طبقه دارد، زن اروپایی دارد و...

یک‌روز به دکتر گفتم شما چرا در مقابل این همه توهین از خودتان دفاع نمی‌کنید؟ در جواب، آیه‌ای خواند و گفت:‌ «فلانی من نباید از خودم دفاع کنم، بلکه باید آن‌قدر ایمان خودم را قوی کنم که خداوند از من دفاع کند و جواب این‌ها را بدهد. و چون وعدهٔ خدا حق است؛ من به این وعده اعتقاد دارم» بعد هم محکم گفت: «دفاع خدا را که نمی‌شود با دفاع ما مقایسه کرد.»

نظرات کاربران

حسین
۱۳۹۸/۰۳/۱۶

عجبا از ملتی که پی زندگینامه میروند ، ولی به دنبال شناخت اندیشه ها نیستند ... از طاقچه میخوام کتاب های خود استاد بهشتی رو هم منتشر کنه ...

عبدالرضا
۱۳۹۷/۱۲/۰۵

کتاب بسیار مفیدیست. گوشه ای از شخصیت والا و ارزشمند شهید بهشتی را بازگو میکنه‌. نظم، دقت عمل و استواری ایشان برای من جالب بود.

melodious_78
۱۳۹۸/۰۵/۰۵

خیلی خوب بود ولی بنظرم بهتر بود سخنان شهید رو آخر کتاب میاوردن نه در پایان هر خاطره

معین
۱۳۹۹/۰۲/۰۹

با خوندن این کتاب تازه یکم با شخصیت دکتر بهشتی آشنا شدم کتاب خوبیه 👌

ms.monisa
۱۴۰۰/۰۳/۰۲

این کتاب بخشی از خاطرات دکتر بهشتی رو بیان کرده من نسخه چاپی رو تهیه کردم در کل خوبه

کربلایی
۱۴۰۲/۱۰/۲۸

قبل از انفجار و شهادت رو کرد به دوستان و گفت : بوی بهشت رو میاد ، حس میکنید ...

bolandi
۱۴۰۰/۱۲/۱۴

این کتاب بیشر از زبان دیگران گفته شده و هر صفحه مربوط به یک داستان از ایشان بوده بیشتر بخاطر خود ایشان امتیاز کامل دادم

حاج عرفان
۱۴۰۰/۰۱/۰۵

نویسنده به غیر از بیان خاطرات پراکنده اصلا کار خاصی نکرده ونتونسته بود از شخصیت ایشون بهره ببرد.در کل کار ضعیف بود

گل نرگس
۱۳۹۹/۰۶/۰۷

سلام . لطفا کتاب رو به من انتقال بده هرکی می تونه

Mamareza_aa
۱۳۹۹/۰۴/۲۱

نگارش کتاب به نحوی خاطره وارانه نوشته شده و پیوستگی لازم رو نداره. مثل اینکه که شما فقط سکانس هایی کوتاه و منفصل ، از یک سریال تلویزیونی طولانی رو ببینید . شهید بهشتی قطعا یکی از الگوهای شخصیتی و رفتاری من

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴)
یکی از مصیبت‌های عمر ما این است که اشخاص کم‌کم دارند جانشین ارزش‌ها می‌شوند. این خطرناک است. انقلاب ما، انقلاب ارزش‌هاست.
Mahdi Shojaeifar
یک‌روز به دکتر گفتم شما چرا در مقابل این همه توهین از خودتان دفاع نمی‌کنید؟ در جواب، آیه‌ای خواند و گفت:‌ «فلانی من نباید از خودم دفاع کنم، بلکه باید آن‌قدر ایمان خودم را قوی کنم که خداوند از من دفاع کند و جواب این‌ها را بدهد. و چون وعدهٔ خدا حق است؛ من به این وعده اعتقاد دارم» بعد هم محکم گفت: «دفاع خدا را که نمی‌شود با دفاع ما مقایسه کرد.»
محمد
ما شیفتگان خدمتیم، نه تشنگان قدرت.
محمد
دانشجو رسالتش در این است که در برابر دردهای جامعه برای همیشه حساس بماند. وای به روزی که تحصیل‌کرده‌های جامعه اعم از روحانی، معمّم، دانشگاهی، در شکل آموزگار، دبیر، امام جماعت، مرجع تقلید، محقق، اسلام‌شناس یا نویسنده، تبدیل بشود به گروه «بی‌درد».
محمد
معیار رشد و تعلیم و تربیت در انقلاب، «خودسازی آگاهانه» است؛ حرکتی آگاهانه و آزادانه.
کاربر ۱۵۰۹۶۱۸
ما آن روزها در وین زندگی می‌کردیم و دکتر هم آمده بود تا سری بهمان بزند. ناهار را که خوردیم از من پرسید جواد آقا، خانهٔ شما چند متر است؟ گفتم این خانهٔ کوچک که متراژ ندارد، سی‌چهل متری می‌شود. دکتر گفت نه از ۳۰ تا ۴۰ متر، ۱۰ متر اختلاف متراژ است. رو به همسرم ادامه داد «ملوک خانم پاشو متر خیاطی را بیاور.» بعد هم یک‌طرف آن را گرفت و از من هم خواست تا سر دیگر را دقیقاً گوشهٔ دیوار بگذارم تا محاسبه دقیق دربیاید. بالأخره مساحت آپارتمان را به دست آوردیم؛ سی و هفت و نیم متر بود. وقتی کارمان تمام شد دکتر گفت حالا اگر کسی در تهران از من بپرسد داماد و دخترت در چه منزلی زندگی می‌کنند؛ می‌توانم بگویم در یک آپارتمان سی و هفت و نیم متری. ولی اگر بگویم سی چهل متری، شنونده می‌تواند پیش خودش بگوید: مساحت آن را تا ۹۰ متر هم می‌شود تصور کرد!
محمد
ده دقیقه‌ای از آغاز نطق دکتر می‌گذشت و ساعت هشت و بیست دقیقه را نشان می‌داد. دکتر مکثی کرد و به مستمعین دورتادور جلسه نگاه کرد و وقتی از همراهی ایشان با بحث مطمئن شد، یک‌باره گفت «بچه‌ها بوی بهشت می‌آید. آیا شما هم این بو را استشمام می‌کنید؟» در همین لحظه انفجار مهیبی حزب جمهوری اسلامی را لرزاند و ساختمان فروریخت.
محمد
تمام حرف بر سر «تشکل‌های نیروهای مؤمن مسلمان» است، نه حزب و کانون و انجمن و نام‌های دیگر.
Mahdi Shojaeifar
در نظام اسلامی باید روزبه‌روز، نورانیت اسلام بیشتر به چشم بخورد. آن صفا، صداقت که برای فطرت هر انسان، به‌خصوص نسل جوان جاذبه نیرومند دارد، باید در رفتار و گفتمارمان بروز پیدا نماید.
Mahdi Shojaeifar
هرگز ساعتی را نگذرانده‌ام که در آن نشسته باشم و بگویم: خب! کارها الحمدالله تمام شد. تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب‌های دنیا، برای ما روشن می‌کند که دشمنان حق و عدل هیچ‌وقت آرام نخواهند گرفت.
علاقه مند کتاب

حجم

۸۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۸۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان