دانلود و خرید کتاب جامعه‌شناسی اقتصادی؛ ساخت اجتماعی و کنش اقتصادی ریچارد سوئدبرگ ترجمه علی‌اصغر سعیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه‌شناسی اقتصادی؛ ساخت اجتماعی و کنش اقتصادی اثر ریچارد سوئدبرگ

کتاب جامعه‌شناسی اقتصادی؛ ساخت اجتماعی و کنش اقتصادی

معرفی کتاب جامعه‌شناسی اقتصادی؛ ساخت اجتماعی و کنش اقتصادی

این اثر درباره جامعه‌شناسی اقتصادی جدید است. رشته‌ای که مسایل اقتصادی بازارها، واحدهای اقتصادی و مراکز صنعتی از تولید و توزیع تا مصرف را مورد توجه قرار داده و رقیبی برای خود علم اقتصاد در شناخت ابعاد مختلف پدیده‌های اقتصادی شده‌است. تمرکز جامعه‌شناسی اقتصادی بر نقش روابط و نهادها و ساخت اجتماعی اقتصاد است. سوئدبرگ که از پیشروان این رشته نوپا در علوم اجتماعی است در این کتاب با مطالعه آثار مهم اقتصاد و جامعه‌شناسی اقتصاد، نظریه خود که ادغام نظریه منفعت در نظریه اجتماعی است را مطرح کرده‌است. این کتاب از متون شناخته‌شده و مهم درس جامعه‌شناسی اقتصادی در دانشگاه‌های معتبر جهان است.

نظرات کاربران

مهیار
۱۴۰۱/۰۸/۱۳

نمی دونم واقعا بعضی مترجم ها تلاش می کنند تا "سخت" ترجمه کنند یا به واسطه ی عوامل دیگه ای این اتفاق می افته.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
انقلاب صنعتی به گسترش تجارت بین‌المللی و تقویت تسلط اروپایی‌ها بر آن منجر شد. در دوه سال‌های ۱۸۸۰-۱۷۸۰ تجارت جهانی تا بیست برابر افزایش یافت و تا نیمه‌های قرن نوزدهم برخی شروع به صحبت درباره وجود «بازار جهانی» کردند (Marx and Engels, ۱۸۴۸ ۱۹۷۸: ۴۷۵; Kuznets, ۱۹۶۶: ۳۰۶–۷). پیشرفت در فناوری سلاح به اروپایی‌ها این فرصت را داد تا تسلط خود را بر تجارت جهانی حفظ کنند و نظام تجاری که بعد از آن با کنترل مستقیم قلمروها جایگزین شد، با وسایل جدید و برتر ارتباطاتی امکان یافت. در دهه ۱۸۳۰ پنج تا هشت ماه برای ارسال یک نامه از هندوستان به لندن طول می‌کشید. در دهه ۱۸۵۰ ارسال همین نامه تنها ۴۵ روز با ترن و کشتی‌های بخار طول می‌کشید و در دهه ۱۹۷۰ با کمک تلگراف یک پیام در همان روز فرستاده و اعلام وصول می‌شد (Curtin, ۱۹۸۴: ۲۵۲). ایدئولوژی تجارت آزاد در انگلستان در اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی شکل گرفت و به‌سرعت در سراسر اروپا پخش شد، اگرچه احساسات سیاست‌های حفاظت‌گرایی علیه آن هنوز قوی بود.
esrafil aslani
«به نظر من به طور اساسی در علم اقتصاد خرد چیزی اشتباه است و جامعه‌شناسی اقتصادی به صراحت و روشنی می‌تواند آن را بیان کند، به‌ویژه در بحث اصلی ساختار بازار، تولید، قیمت‌گذاری، توزیع و مصرف» (Granovetter, ۱۹۸۵a).
Sayyed Mortaza
جامعه‌شناسی اقتصادی که کلاسیک‌ها آغاز کردند تا دهه ۱۹۲۰ برقرار بود و یک وقفه چنددهه‌ای داشت تا اینکه در دهه ۱۹۸۰ دوباره فعالیت‌های خود را آغاز کرد. اما در همین دوران وقفه کارهای مهمی به دست شومپیتر، پارسونز و پولانی صورت گرفت. نسل جدید جامعه‌شناسان اقتصادی زیاد روی پولانی کار نکرده‌اند. او واژه مهم «حک‌شدگی» را ابداع کرد و نیز ابزارهای مفید دیگری مانند سه شکل ادغام را به کار برد. کارهای شومپیتر و پارسونز کم‌وبیش مورد غفلت واقع شده است. به‌ویژه کار شومپیتر را می‌توان از کارهای مرتبط با جامعه‌شناسی اقتصادی دانست. به‌ویژه نظریه کارآفرینی و نیز تحلیل اقتصاد در کتاب سرمایه‌داری، سوسیالیسم و دموکراسی مستحق آن است که یکی از کارهای اصلی در جامعه‌شناسی معاصر شود.
Sayyed Mortaza
جامعه‌شناسی اقتصادی نوعی تحلیل از پدیده اقتصادی ارائه می‌دهد که می‌تواند در قرن بیست‌ویکم رقیبی برای تحلیلگران مکتب نئوکلاسیک اقتصادی، نظریه بازی و اقتصاد رفتاری به شمار آید.
Sayyed Mortaza
مطالعات تجربی اقتصاد که از مفهوم فرهنگ مایه گرفته شده باشد، کار ویویانا زلیزر جایگاه محوری دارد
کاربر ۲۰۲۵۶۵۳

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۴۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۴۲ صفحه

قیمت:
۱۸,۸۰۰
تومان