دانلود و خرید کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید جفری ای. یانگ ترجمه ساره حسینی عطار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

جفری یانگ و جنت اس. کلونسو دو نویسنده کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید با تمرکز بر دوران کودکی ریشه‌ی اختلالات شخصیتی را مورد بررسی قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند با آمورش روش‌های ساده و کاربردی، به ما در راستای بهبود وضعیت‌مان کمک کنند.

درباره کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

نویسندگان کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید ضمن استفاده از شرح‌حال بعضی از بیماران واقعی، نشان می‌دهند که چگونه هر یک از این الگوهای نامناسب در دوران کودکی شکل‏ گرفته‌‏اند و استانداردی برای ارزیابی خودمان در بزرگسالی می‌شوند. آن‌ها که از صاحب‏نظران حوزه شناخت‌درمانی هستند، به شناسایی، نشانه‌شناسی، سبب‌شناسی و درمان ۱۱ الگوی رفتاری مخرب و تکراری پرداخته‌‏اند که به خودانگاره منفی ربط دارند. جفری یانگ و جنت اس. کلونسو کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را ابزار قدرت‌مندی برای درمان مشکلات مراجعان براساس رویکردهای شناخت‏‌درمانی و طرح‏واره ‏درمانی می‌دانند.

معمولا با شنیدن نام کتاب “زندگی خود را دوباره بیافرینید”، همه حدس می‌زنند که این کتاب مجموعه‌ای از مطالب بی‌اعتبار است که فقط قصد دارد جملات شعاری را در ذهن ما جاگذاری کند. مطالب مفید این کتاب و متن روان آن، باعث می‌شود تنها با مطالعه چند فصل ابتدایی آن احساس رغبت برای ادامه دادن آن‌ داشته باشیم.

درست است که گاهی اوقات از مسئولیت‌ها فرار می‌کنیم و پرخاشگر می‌شویم و تاحدودی از زندگی نا‌امید می‌شویم، اما اگر بتوانیم گودالی عمیق به گذشته خودمان حفر کنیم و کودک ترسیده درونمان را در آغوش بگیریم متوجه می‌شویم این‌ها نتیجه تله‌های رفتاری کودک درون ماست.

نکته‌ای قابل توجه درباره کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید این است که نویسنده‌ی آن ‌یک روانشناس و روان‌درمانگر است و این کتاب را با رویکرد طرحواره درمانی و بر طبق شناخت‌درمانی نوشته است. در این کتاب، جفری یانگ به معرفی ۱۱ تله پرداخته است و سپس برای مشخص شدن میزان فعال بودن هر تله در زندگی افراد، تست‌هایی را قرار داده است. پس از آنکه تله‌ها به ما معرفی شد و تست‌ها را انجام دادیم، یانگ به ما روش‌هایی برای کنترل این تله‌ها می‌آموزد. کنترل آن‌ها باعث می‌شود که‌ کمتر در دام آن‌ها بیفتیم و سعی کنیم بیشتر به مدیریت زندگی خودمان بپردازیم، به‌طوری که واقعا به کمک این کتاب بتوانیم زندگی خودمان را بازآفرینی کنیم.

جفری یانگ، نویسنده کتاب زندگی خود را بیافرینید، مدارک تحصیلی خودش را از دانشگاه ییل و پنسیلوانیا دریافت کرد. او که به طور کلی اساس شهرتش بر روی طرحواره‌ درمانی پایه ریزه شده، دوران تحصیل فوق دکترای خود را زیر نظر آرون بک گذرانده است.

چرا باید کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را مطالعه کنیم؟

زندگی خود را دوباره بیافرینید با آموزش خودشناسی به شما کمک می‌کند تا الگوهای نادرست رفتاری را شکست داده و از چرخه مداوم تکرار رنج‌ها بیرون بیایید. این کتاب می‌تواند به ما کمک کند از سد مشکلاتی که در کودکی برایمان پیش آمده و نتوانسته‌ایم با آن‌ها کنار بیاییم رد شویم. این مسئله باعث می‌شود بسیاری از مشکلات بزرگ‌سالیمان نیز به صورت خودکار برطرف شود.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

همه انسان‌ها نیاز دارند که با طرحواره‌های خود آشنا شوند. این کار باعث می‌شود که انسان‌ها به حل و مدیریت این احساس‌ها و تله‌ها در زندگی خود بپردازند. بنابراین در هر جایگاه و شرایطی هستید، می‌توانید از مطالب مفید این کتاب استفاده مفید داشته باشید.

درباره جفری یانگ

جفری یانگ روانشناس مطرح آمریکایی است که در سال ۱۹۵۰، متولد شد. او بنیانگذار موسسه‌ی شناخت‌درمانی نیویورک و موسسه طرحواره درمانی است. جفری یانگ خودش طرحواره درمانی را بنیان‌گذاری کرده و توسعه داده است. او چندین کتاب مهم در زمینه نظریه شناختی رفتاری و طرحواره درمانی نوشته است. او همین‌طور به عنوان مدرس در دانشکده روانشناسی کالج دانشگاه کلمبیا نیز فعالیت می‌کند. دکتر یانگ با جست‌وجو در ریشه‌های مشکلات ذهنی مبتنی بر احساسات و روابط افراد، اقدام به درمان آن‌ها می‌کند.

دکتر یانگ تحصیلات ابتدایی خود را در دانشگاه ییل آمریکا به پایان رساند و پس از آن مدرک دکترای خود را از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد. مدرک پسا دکترای خود را نیز در مرکز شناخت درمانی دانشگاه پنسیلوانیا به همراه دکتر بک تکمیل کرد و پس از آن به عنوان مدیر بخش آموزش و پژوهش شروع به فعالیت کرد. دکتر یانگ بیش از ۲۴ سال سابقه سخنرانی‌های بین‌المللی در زمینه‌های شناخت‌درمانی و طرحواره درمانی دارد. او مقالات بسیار زیادی در شاخه‌های شناخت و طرحواره‌ درمانی دارد. همچنین دو کتاب مطرح «طرحواره درمانی، راهنمای تمرین برای متخصصین سلامت روان» و «زندگی خود را دوباره باز بیافرینید» که کتابی مطرح در زمینه خودشناسی مبتنی بر طرحواره درمانی است، را منتشر کرده است.

جفری یانگ علاوه‌بر نویسنده بودن به عنوان راهنما و مشاور در بسیاری از موسسات و پژوهشکده‌های طرحواره و شناخت درمانی فعالیت می‌کند. همچنین دکتر یانگ در نوشتن کتاب «مقایسه اثر بخشی شناخت درمانی در مقایسه با داروهای ضد افسردگی» نیز همکاری کرده است.

فهرست کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

قدردانی 1. مقدمه‌ای از آرون بِک 2. پیشگفتار 3. تله‌های زندگی 4. شما گرفتار کدام تلۀ زندگی شده‌‌اید؟ 5. درک تله‌های زندگی 6. تسلیم، فرار و ضد حمله 7. تله‌های زندگی چگونه تغییر می‌کنند؟ 8. لطفاً مرا تنها نگذار 9. نمی‌توانم به تو اعتماد کنم 10. هرگز به محبتی که می‌خواهم نمی‌رسم 11. من با دیگران سازگار نمی‌شوم 12. به تنهایی از عهدۀ این کار برنمی آیم 13. به زودی فاجعه رخ می‌دهد 14. من بی ارزش هستم 15. احساس شکست می‌کنم 16. همیشه کارها را به شیوه‌ای که تو می‌خواهی انجام می‌دهم 17. تلۀ زندگی: تعیین معیارهای پرتوقعانه 18. می‌توانم هرآنچه می‌خواهم داشته باشم 19.فلسفۀ تغییر

بخش‌هایی از کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

این تله‌های زندگی هستند که مشخص می‌کنند ما چطور فکر کنیم، احساس کنیم، عمل کنیم و آن‌ها را به دیگران نیز منتقل کنیم. آن‌ها موجب بروز احساسات قدرتمندی همچون خشم، ناراحتی و اضطراب می‌شوند. حتی زمانی که «ظاهرا» همه چیز داریم (موقعیت اجتماعی، یک ازدواج ایده‌آل، احترام افرادی که با ما صمیمی هستند، موفقیت شغلی)، اغلب طعم شیرین زندگی را نمی‌چشیم و یا نسبت به موفقیت‌هایمان باور نداریم.

معرفی نویسنده
عکس جفری ای. یانگ
جفری ای. یانگ

جفری یانگ روانشناس و روان‌درمانگر صاحب‌نام آمریکایی است. او روش طرحواره‌درمانی را ابداع کرد و علاوه‌بر نگارش آثاری در رابطه با این روش درمانی، تالیفاتی در زمینه‌ی نظریه‌ی شناختی رفتاری ارائه داد.

نظرات کاربران

Elizee
۱۳۹۹/۰۷/۳۰

کتاب خیلی خوبی برای شناخت تله های ذهنمونه... لطفا در قسمت بینهایت قرار بدین

afrz
۱۳۹۹/۰۵/۲۱

اولا که کتاب اصلی بسیار کاربردی و مفیده که متاسفانه انتشارات ارجمند خودداری میکنه از گذاشتن کتابهاش توی فیدیبو و طاقچه و ما هم نمیدونیم چرا. دوما با اینکه این ترجمه اصلا مثل ترجمه اصلی کتاب نیست اما از خوبیهای

- بیشتر
کاربر ۲۰۰۴۹۱۷
۱۳۹۹/۰۸/۰۴

در مورد شناخت اختلال ها بسیاااااااار مفید هست . دست اون دوستی رو که این کتاب رو به من معرفی کرد میبوسم و توصیه میکنم که حتما بخونید و استفاده کنید. من نسخه چاپی اش رو از انتشارات ارجمند با

- بیشتر
یک نفر
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

ممنون عالی، اونقدری که با این کتاب گریه کردم با هیچ کتابی تا این حد گریه نکردم، آدم چی فکر میکنه و چی میشه! اصلا حقیقت های دیده نشده آشکار میشه... خیلی بالغ تر شدم خیلی، بهترین آرزوها برای همه

- بیشتر
احسان
۱۳۹۹/۰۷/۲۳

این کتاب، برای شناخت درمانی عالیه و شما رو به دوران کودکی میبره تا بدونید چه خاطرات و اتفاقاتی منجر به ایجاد تله‌های زندگی برای شما شدن. پنج فصل اولش رو بخونید و بعد از اون، بهتره فصلی رو مطالعه

- بیشتر
maryam radmehr
۱۳۹۹/۰۷/۲۷

سلام بتظرم حتما باید این کتاب رو تو بی نهایت بگذارید؟ تا مردم با خوندنش با کتابهای خوب بیشتر آشنابشوند

شاپرک
۱۳۹۸/۰۸/۲۵

در حقیقت منم میخواستم نظر پری خانوم رو بگم که خودشون گفتن. در روانشناسی یه سری کتابا تخصصین و یه سری خودیاری...لطفا کتابهایی که برای اهل فن نوشته میشن رو خودتون نخونین چون تجربه شخصی میگه اگه مشکل حادی باشه

- بیشتر
رضوانه
۱۳۹۹/۰۹/۰۸

سلام این کتاب رو پیشنهاد میشه خودتون تنهایی نخونید معمولا در جلسات درمان به همراه روانشناس خونده میشه چون وقتی بدون کمک مشاور میخونیدش حس می کنید همه تله هارو دارید این کتابو روانشناسم به من معرفی کرد و فقط اون تله هایی که

- بیشتر
ذاکر
۱۳۹۹/۰۵/۱۱

من داشتم این کتابو مطالعه می کردم که دیگه برام باز نشد بعد فهمیدم از طاقچه ی بی نهایت حذف شده! به نظرم اصلا درست نیست که کتابای بی نهایتو یهو حذف و پولی کنید

آروشا
۱۳۹۹/۰۵/۱۹

کتاب بسیار خوبیه و بسیار کاربردی، برای کسانی که نقاط تاریکی در گذشته شون دارند. از طاقچه می‌خوام که این کتاب به بینهایت برگردونه درست نیست وسط مطالعه یه دفعه حذف کنید. دیگه نمی تونم اعتماد کنم به بینهایت.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۵۸)
در هنگام آسیب‌پذیری، همیشه در این ترس زندگی خواهید کرد که بلایی در کمین است و هر لحظه رخ می‌دهد؛ حال این بلا، بلای طبیعی باشد یا وقوع یک جرم، بروز یک بیماری و یا مشکلی مالی. در زندگی احساس «امنیت» نخواهید داشت. اگر گرفتار این تله هستید، در کودکی به گونه‌ای پرورش یافته‌اید که دنیا محیطی پرخطر است. احتمالاً والدینتان بیش از حد مراقب شما و بیش از اندازه نگران امنیت شما بوده‌اند. نگرانی‌های شما افراطی و غیرواقع‌بینانه هستند و با این وجود شما باز هم اجازه می‌دهید تا کنترل زندگی شما را بر عهده بگیرند. این افکار انرژی شما را صرف اطمینان حاصل‌کردن از اینکه در امان هستید می‌کنند. ترس‌های شما ممکن است حول محور بیماری‌ها بچرخد: ترس از حملات قلبی، ابتلا به ایدز و یا حتی جنون. این افکار می‌توانند بر آسیب‌های مالی متمرکز شوند: ورشکستگی و کارتن‌خوابی. نگرانی‌های شما ممکن است درمورد سایر مسائل عمومی نیز باشد. مسائلی همچون ترس از پرواز، ترس از مورد سرقت قرارگرفتن و یا ترس از زلزله. دو تله‌ای که به قدرت روابط عاطفی شما با دیگران مربوط می‌شود: «کمبود عاطفی» و «جامعه‌گریزی» یا «طرد از اجتماع».
سینا
نکتهٔ خوب اینجاست که اغلب ما به سمت تجربیاتی جذب می‌شویم که احساس لذت و خرسندی را برای ما به همراه دارند. نکتهٔ بد و منفی اینجاست که ما از رویارویی با موقعیت‌هایی که منجر به رنجش ما می‌شوند اجتناب می‌کنیم، حتی اگر رویارویی با آن‌ها منجر به رشد و پیشرفت شود.
Forest ♂️
به اعتقاد ما، سه نوع کمبود در دوران کودکی وجود دارد: کمبود تربیت، کمبود همدردی و کمبود راهنمایی و هدایت. جِد از هر سه کمبود رنج می‌برد. اگر دچار مشکلات برقراری ازتباط هستید، پس دچار تنهایی نیز خواهید شد. شاید حس کنید که هیچ‌کس حقیقتاً شما را نمی‌شناسد و به شما اهمیتی نمی‌دهد (تلهٔ کمبود محبت). ممکن است احساس انزوا از تمام دنیا داشته باشید، به گونه‌ای که حس کنید به هیچ کجا تعلق ندارید (تلهٔ طردشدن اجتماعی) این حس همان حسِ پوچی است؛ احساسِ اشتیاق به داشتن یک رابطهٔ خوب.
فرجی
یک کودک، به خانواده‌ای ایمن و باثبات نیاز دارد. خانهٔ ایمن خانه‌ای است که والدین آن در دسترس هستند. چه از نظر فیزیکی و چه از نظر احساسی در خدمت کودک هستند. با هیچ‌کس بداخلاقی نمی‌شود. دعواهای لفظی، درون‌مرز واضح و معمولی رخ می‌دهد. هیچ ترسی از مرگ و یا ترک‌شدن برای مدت طولانی وجود ندارد.
فرجی
ما به روش‌های مختلفی که با ما رفتار شده و با آن‌ها بزرگ شده‌ایم، عادت می‌کنیم. اگر در خانواده‌ای بزرگ شویم که در آن با ما بدرفتاری شده، نادیده گرفته شدیم، سرمان فریاد کشیده شده، مدام مورد انتقاد واقع شده‌ایم و یا مطیع هستیم، پس همیشه نیز در چنین شرایط و موقعیتی نیز احساس راحتی می‌کنیم.
Ehsan Mohammadi
رویکرد، رویکردی فعال است که به مراجعه‌کنندگان می آموزد تا از طریق کنترل افکارشان، کنترل خلق‌وخوی خود را در اختیار بگیرند.
Variable
«طردشدن از اجتماع»، به ارتباط شما با دوستان و آشنایان مربوط می‌شود. مربوط به احساس دوری از تمام دنیا و احساسِ «متفاوت‌بودن» می‌شود. اگر دچار چنین تله‌ای هستید، در دوران کودکی توسط سایر هم‌سن و سالان خود رانده شده‌اید. در جمع گروهیِ دوستان خود جایی نداشته‌اید. احتمالاً ویژگی غیرعادی داشته‌اید که باعث شده به نوعی احساس متفاوت‌بودن داشته باشید. به‌عنوان یک بزرگسال، اساساً با کناره‌گیری از دیگران، این تله را در زندگی خود حفظ کرده‌اید. شما از بودن در جامعه و دوست یابی دوری می‌کنید. احتمالاً در کودکی ویژگی خاصی در شما وجود داشته که سایر کودکان آن را نپذیرفته‌اند و به همین دلیل شما را رد کرده‌اند و در نتیجه شما از نظر اجتماعی احساس «ناخوشایندی» داشته‌اید
سینا
احساس امنیت اساسِ هر چیزِ دیگری است. فقدان چنین احساسی هر چیز کوچکی را غیرممکن می‌سازد.
Forest ♂️
«آگاهی» سریع و «تغییر» بسیار آهسته رخ می‌دهد.
Taha Anari
سه راه متفاوت برای مقابله با تله‌های زندگی: تسلیم، فرار و ضد حمله
Ehsan Mohammadi

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۹ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۹ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان