دانلود و خرید کتاب خواننده تنور فرانک ودکیند ترجمه ناهید قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خواننده تنور اثر ناهید قادری

کتاب خواننده تنور

انتشارات:نشر متیس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خواننده تنور

«خواننده تنور» یک تک‌پرده‌ای اثر فرانک ودکیند، نمایش‌نامه‌نویس و روزنامه‌نگار آلمانی است. او در سال ۱۸۶۴ در هانوفر آلمان به دنیا آمد. مادر او سوئدی و پدرش آلمانی بود. او یک شهروند آمریکایی بود که اغلب روزگار بزرگسالی‌اش را در مونیخ گذراند. او مدتی هنرپیشگی و خوانندگی را نیز تجربه کرد. ودکیند در سن ۳۴ سالگی به اتهام توهین به پادشاه مدت ۹ ماه زندانی شد.

اولین نمایش‌نامۀ مهم او نمایش‌نامۀ بحث‌برانگیز «بیداری در بهار» بود. جعبۀ پاندورا و سری نمایش‌نامه‌های لولو از دیگر آثار او هستند. ودکیند در سال ۱۹۱۸ از دنیا رفت.

یک خوانندۀ تنور بسیار مشهور در هتلی مشغول استراحت است، اما از میان کسانی که به سودای هنر او یا خود او مزاحمش می‌شوند، همه، باوجود ذکاوت این خواننده، برای دست‌به‌سر کردن طرفدارهایش، بی‌دردسر از میان برداشته نمی‌شوند.

بخشی از اثر:

جراردو: حالا من را ببین، دختر جان ... تو زمین تنیس داری، باشگاه اسکیت داری، کلاس اسب‌سواری داری، مهمانی رقص داری، تو تمام چیزهایی را که یک دختر آرزویش را دارد داری. آخر چه چیز باعث شده که بیایی پیش من؟

کرن: چون همۀ آن چیزهای افتضاح‌اند و تا حد مرگ من را خسته می‌کنند.

جراردو: من در این مورد بحث نمی‌کنم. من به‌شخصه، باید به‌ات بگویم که من سی‌وشش سالم است. زمانی در زندگی‌ات می‌رسد که تو هم تجربۀ بیشتری کسب می‌کنی. دو سال دیگر صبر کن و آن‌وقت یک نفر را که مناسبت باشد پیدا می‌کنی. آن‌وقت دیگر لازم نیست که ... خودت را پشت پرده، در اتاق من، در اتاق مردی که ... هرگز ازت نخواسته و تو او را بهتر ازکل قارۀ اروپا نمی‌شناسی قایم کنی، تا از دید شگفت‌انگیز او به زندگی نگاه کنی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۲۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان