دانلود کتاب صوتی مردی به نام اوه با صدای سمانه شیرخانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن

دانلود و خرید کتاب صوتی مردی به نام اوه

نویسنده:فردریک بکمن
انتشارات:نشر نون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۲۴۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مردی به نام اوه

کتاب صوتی مردی به نام اوه نوشته فردریک بکمن نخستین رمان این نویسنده سوئدی است که با استقبال چشمگیری در جهان رو به رو شد. داستان سرگذشت پیرمردی به نام اوه که تنها زندگی می‌کند، از زندگی‌اش راضی نیست و در فکر خودکشی کردن است.

این کتاب به سی زبان ترجمه شد. و فیلمی نیز از روی آن با همین عنوان یعنی مردی به نام اوه ساخته شد که یکی از نامزدهای جایزه اسکار بود. نشر نون کتاب صوتی مردی به نام اوه را با ترجمه‌ی فرناز تیمورازوف و صدای مریم محبوب در اختیار شنوندگان قرار داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی مردی به نام اوه

کتاب صوتی مردی به نام اوه، اولین رمان فردریک بکمن، نویسنده‌ی سوئدی و داستانی تراژیک و طنزآلود است. نویسنده در این کتاب با دیدگاهی انتقادی به جهان مدرن و روابط میان انسان‌ها اشاره می‌کند. این کتاب با استقبال زیادی در جهان روبه‌رو شد و به سی زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. در سال ۲۰۱۵ این کتاب به عنوان یک فیلم روی پرده رفت و نامزد شش جایزه شد و فیلم انتخاب شده سوئد برای اسکار بهترین فیلم خارجی زبان بود.

داستان این کتاب زندگی انسان میانسال ۵۹ ساله‌ای است که به خاطر بالا رفتن سنش اخراج شده، چند سالی است که مدیر محله است و همه‌ی فعالیت‌ها و اتفاقات محله را زیرنظر دارد تا همه‌چیز به بهترین شکل پیش برود، همگی او را به عنوان مردی بد‌اخلاق می‌شناسند، زیرا او با تمام همسایه‌ها به خاطر رعایت نکردن نظم و یا آوردن ماشین اضافه در محل بحث و جدال می‌کند. پس از فوت همسرش، سونیا، به مردی خشن تبدیل شده و تمامی انسان‌ها و همسایه‌ها را از خود دور می‌کند، بار‌ها اقدام به خودکشی کرده، اما هر بار به دلیلی نشده، اما هیچ‌وقت فکر مرگ از ذهنش بیرون نمی‌رود. ماجرا از جایی شروع می‌شود که با ورود همسایه‌ی مهاجر ایرانی به نام پروانه او کمی تغییر می‌کند. پروانه سعی به ارتباط برقرار کردن با اوه دارد، ابتدا با بداخلاقی‌های او روبه‌رو می‌شود، ولی در طول داستان اتفاقات جالبی پیش میاید که اوه را به زندگی برمی‌گرداند و کمی امید به زندگی پیدا می‌کند و از لحظات خوب روز‌های پایانی زندگی‌اش لذت ببرد.

مجله آلمانی اشپیگل درباره مردی به نام اوه نوشته است: «کسی که از این رمان خوشش نیاید بهتر است هیچ کتابی نخواند!» چرا که این کتاب داستانی تراژیک و طنزآلود دارد که با نگاهی انتقادی به نقد جهان مدرن و روابط انسانی حاکم بر آن می‌پردازد. مردی به نام اوه که همسرش را به تازگی از دست داده و امیدی هم به زندگی ندارد، تصمیم به خودکشی گرفته است. او با همسایه‌های جدیدش آشنا می‌شود که یک خانواده‌ی ایرانی شاد هستند و همین برخوردهای هر روزه و ارتباط و دوستی که بین آن‌ها شکل می‌گیرد، کم کم نگاه اوه را به زندگی عوض می‌کند. اوه در حالی که تلاش می‌کند همان حالت تلخ، خشک و جدی خودش را حفظ کند، کم کم نگاهش به دنیا عوض می‌شود و دلیلی برای زندگی کردن پیدا می‌کند.

فیلم مردی به نام اوه در سال ۲۰۱۶ ساخته شده و به عنوان یکی از فیلم‌های پرفروش و جذاب سال از نگاه مخاطبان معرفی شده، این کتاب یکی از نامزد‌های اسکار بوده و یکی از رقیب‌های فیلم فروشنده اثر اصغر فرهادی بوده است. خیلی از انسان‌ها بعد از خواندن کتاب علاقه‌ای به دیدن فیلم آن ندارند، ولی با دیدن این فیلم دیدشان تغییر پیدا کرده، زیرا هانس هولم نویسنده و کارگردان این فیلم، کتاب را به گونه‌ای به تصویر کشیده که هیچ‌کس از دیدن آن پشیمان نمی‌شود. فردریک بکمن در ابتدای کتاب با قلمی جذاب از شخصیت اوه، او را در نگاه اول غیرقابل تحمل و خشن نشان می‌دهد و خواننده را جذب خواندن ادامه‌ی کتاب می‌کند، این کتاب ویژگی‌های زیادی دارد. یکی از ویژگی‌هایش این است که نویسنده با خلق رمانی شخصیت محور و اغراق‌های به‌موقع درمورد اوه که اصلا نمی‌خواهد تغییر کند، ما را برای خواندن ادامه‌ی داستان کنجکاو می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب صوتی مردی به نام اوه پایان‌بندی آن است، پایانی درست و غیرقابل پیش‌بینی که یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این کتاب است، اتفاقاتی که موجب می‌شود، اوه زندگی کند تا بمیرد نه خودش به زندگی‌اش پایان بدهد! پروانه در تغییرات مثبت رفتارهای اوه بسیار تاثیر داشته و مانند دختر نداشته‌ی اوه تا آخر زندگی‌اش در کنارش بود.

چرا باید کتاب صوتی مردی به نام اوه را گوش کنیم؟

رمان مردی به نام اوه پرفروش‌ترین کتاب سال سوئد معروف شده است این کتاب از پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون در سال ۲۰۱۶ نیز به حساب می‌آید و ما را با دنیای نویسندگی فردریک بکمن آشنا می‌کند.

کتاب صوتی مردی به نام اوه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب صوتی مردی به نام اوه برای طرفداران داستان‌های خارجی و رمان خواندنی است. اگر کتاب‌هایی که درونمایه‌ی طنز دارند دوست دارید، این کتاب برای شما مناسب است. همچنین این کتاب فضای خاصی دارد، و حس غم و شادی را در شما بیدار می‌‌کند. اگر کتاب‌هایی با داستان‎‌‌پردازی قوی و کتاب‌هایی با طنز پنهان را دوست دارید، کتاب صوتی مردی به نام اوه برای شما مناسب است و از آن لذت می‌برید.

درباره‌ی فردریک بکمن

کارل فردریک بکمن نویسنده و وبلاگ‌نویس سوئدی‌ست که در دوم ژانویه ۱۹۸۱ در استکهلم به دنیا آمده است. پیش‌ترها شهرت بکمن در سوئد به‌خاطر وبلاگ‌نویسی بود. او برای روزنامه‌های مختلف مقاله می‌نوشت و همکاری‌اش را با مجله مترو هم شروع کرد. کتاب‌های او مانند مردی به نام اوه، تمام آنچه پسر کوچولویم باید درباره دنیا بداند، مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است، بریت ماری اینجا بود و شهر خرس‌ها در ایران نیز با استقبال زیادی روبرو شده‌است. او با همسر ایرانی خود و دو فرزندش ساکن سوئد است.

تکه هایی از کتاب مردی به نام اوه

دوست داشتن و دل باختن یک نفر شبیه این است که آدم به یه خونه جدید اسباب کشی کنه! اولش آدم عاشق همه چیزهای جدید میشه، هر روز صبح از چیزهای جدیدی که داره شگفت‌زده میشه که یکباره مال خودش شده‌اند اما مدام میترسه یکی بیاد توی خونه و بهش بگه که یه اشتباه بزرگ کرده و اصلاً نمیتونسته پیش‌بینی کنه که یه روز خونه به این قشنگی داشته باشه، ولی بعد از چند سال نمای خونه خراب میشه، چوب هاش در هر گوشه و کناری ترک میخورن و آدم کم‌کم عاشق خرابی‌های خونه میشه. آدم از همه سوراخ سنبه‌ها و چم و خم‌هایش خبر داره. آدم میدونه وقتی هوا سرد میشه، باید چیکار کنه که کلید توی قفل گیر نکنه، کدوم قطعه‌های کف‌پوش تاب میخوره وقتی آدم پا رویشان میگذاره و چجوری باید در کمدهای لباس را باز کنه که صدا نده و همه اینا رازهای کوچکی هستن که دقیقا باعث میشن حس کنی توی خونه خودت هستی و به اونجا تعلق داری.

عشق از دست رفته هنوز هم عشق نامیده می شود، فقط کمی شکلش عوض می‌شود و رنگ سابق را ندارد. نمیتوانی لبخند او را ببینی یا برایش غذا بیاوری یا مویش را نوازش کنی نمی‌توانی او را دور زمین رقص بگردانی. ولی وقتی آن حس‌ها ضعیف می‌شود، حس دیگری قوی می‌شود. حسی به نام خاطره! خاطره شریک تو می‌شود. آن را می‌پرورانی. آن را میگیری و با آن می‌رقصی. زندگی باید تمام شود، اما عشق نه!

معرفی نویسنده
عکس فردریک بکمن
فردریک بکمن

فردریک بکمن نویسنده، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس مشهور سوئدی است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان موفق‌ترین نویسنده‌ی سوئد انتخاب شد و اغلب افراد نام او را به واسطه‌ی رمان مشهور و اثرگذارش، مردی به نام اوه شنیده‌اند. اگرچه بکمن امروزه به عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان سوئدی شناخته شده است، با این حال مسیری که او در این راستا طی کرد مسیری پرپیچ‌وخم، قابل تامل و خواندنی است.

نظرات کاربران

💚Book lover💚
۱۳۹۸/۰۱/۱۱

من اصلا کتاب رمان تا حالا نخونده بودم.کتابای تاریخی و علمی ژانر مورد علاقمه.همیشه فکر میکردم رمان خوندن یجور اتلاف وقت و تو بهترین حالت سرگرم شدن و خلاصه ی کتابی خوندی.اما از وقتی مردی بنام اووه رو بعنوان اولین

- بیشتر
زهرا جابری
۱۳۹۹/۰۲/۰۳

این کتاب صوتی در ایران صدا رایگان وجود دارد😊😉

مریم . عاشق کتابهای جدید امریکایی
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

کتاب فوق العاده است . نه یک بار بلکه چندین بار به ان گوش خواهم داد . به صورت خیلی ظریف آداب اجتماعی را به شنونده گوشزد میکند و من فکر میکنم این برای ما ایرانی ها که در مدرسه

- بیشتر
شبنم
۱۳۹۹/۰۹/۲۰

عالی بود یکی از بهترین کتابایی بود که تابحال خوندم و کلی درس زندگی ازش گرفتم

الف.پ الف.پ
۱۳۹۹/۰۱/۱۹

رمانی بسیار روان و دلنشین همراه با کشش مناسب که بدون تنش موضوعاتی مثل تقابل فرهنگ ها، تقابل نسل ها و تفاوت روحیات انسان ها رو نشون میده. و انصافا گویندگی بسیار خوبی داره. لطافت صدا مناسب کتاب هست و

- بیشتر
باران
۱۳۹۷/۰۳/۱۵

خیلی وقت بود دوست داشتم بخونمش.خیلی باحال بود.نمیتونستم درک کنم بکمن چجوری انقدخوب شخصیت ایرانیشو درآورده وچرا اصلا فک نمیکنم اینو یه خارجی نوشته؟؟!!که بعد دلیلشو فهمیدم.تونظرات خوندم همسربکمن ایرانیه.دمش گرم.جزء اون دسته کتاباییه که موقع خوندنشوحتی بعدش حالت خوبه.خوش

- بیشتر
faezeh
۱۳۹۷/۰۶/۱۲

کتاب خوب و دلنشینی بود. هرچی داستان بیشتر جلو میرفت ارتباطت با شخصیت‌هاش قوی‌تر و عمیق‌تر می‌شد. در نهایت اوه کسی بود که سالهاست میشاسیش و دوسش داری.

مهدی
۱۳۹۷/۰۱/۱۴

رمانی بسیار زیبا و جذاب. مطمئن باشید جزو بهترین انتخاباتون خواهد بود. بیان روان و جذاب شخصیت اول داستان و اتفاقات تلخ و شیرین برای اوه خواننده را همراه خود میبرد. مطمئنم در پایان داستان جملاتی از کتاب را تا پایان

- بیشتر
محمد
۱۳۹۷/۰۹/۱۸

رمان جذاب و دوست داشتنی هستش.صدای آقای سلطان زاده هم عالی

ati
۱۳۹۷/۰۹/۲۱

عالی😍

زمان

۱۱ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۶۶۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۱ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۶۶۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان