دانلود و خرید کتاب علوم شناختی: مقدمه‌ای بر ذهن و مغز پیت مندیک ترجمه شهره صادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علوم شناختی: مقدمه‌ای بر ذهن و مغز اثر پیت مندیک

کتاب علوم شناختی: مقدمه‌ای بر ذهن و مغز

معرفی کتاب علوم شناختی: مقدمه‌ای بر ذهن و مغز

ماهیت انسان چیست؟ ذهن چگونه کار می‌کند؟ آگاهی چیست؟

کتاب «علوم شناختی: مقدمه‌ای بر ذهن و مغز»، نوشته دنیل کالک و دیگران، درس‌نامه‌ای معتبر در حوزه علوم شناختی است که در مورد نظریه‌ها و مسائل اصلی در مطالعه ذهن و مغز مطالب ارزنده‌ای را ارائه کرده‌است. نویسندگان این کتاب به روشنی تصریح می‌کنند که چرا و چگونه هدف علوم شناختی درک مغز به عنوان نظامی محاسباتی (computational system) است که به مدیریت بازنمایی‌ها (representations) می‌پردازد. آنها ریشه علوم شناختی را به دکارت مرتبط ‌می‌دانند- که استدلال ‌کرد تمام دانش جهان خارج؛ از طریق نوعی بازنمایی فیلتر می‌شود- و به بررسی نقش امروزی هوش مصنوعی، محاسبات، روان‌شناسی، زبان‌شناسی و علوم اعصاب می‌پردازند.

در سراسر کتاب، بخش‌های اصلی تشکیل‌دهنده علوم شناختی همچون «ادراک»، «حافظه»، «توجه»، «هیجان»، «زبان»، «کنترل حرکت»، «یادگیری»، «فهم» و دیگر پدیده‌های مهم ذهنی با شفافیت معرفی شده‌اند.

گروه‌های آموزشی «علوم شناختی»، «روان‌شناسی»، «زبان‌شناسی»، «زیست‌شناسی»، «انسان‌شناسی»، «فلسفه» و «علوم رایانه» از مخاطبان اصلی این کتاب به شمار می‌آیند.

نظرات کاربران

سوم شخص
۱۳۹۹/۰۴/۲۶

به‌دلیل سخت‌فهمی و ناویراسته بودن متن، موضوع بکر و پرداخت خوب نویسنده به یغما رفته. کاش دوباره ویرایش بشه تا جمله‌بندی‌های پیچیده و نامفهوم، اصلاح بشن.

m.yoosef
۱۴۰۰/۰۷/۰۹

موضوع کتاب خوبه ولی ترجمه فارسی خیلی گنگه البته من بخش خیلی کمی رو خوندم اما ناامید شدم.

Khosro Jalalmanesh
۱۴۰۲/۱۱/۱۸

من هم توصیه میکنم. بسیار به روز ومفید مسایل فلسفی را باز میکند . عالی است.

کاربر 1056116
۱۳۹۸/۰۳/۱۷

خیلی عالی

کاربر 824384
۱۳۹۷/۱۱/۳۰

واقعا عالیییی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴)
کلمات نوشتاری "big" و "small" را در نظر بگیرید. کلمه "small" بزرگتر از کلمه "big" است.
hamed.mirzaei3
اتفاق مشابهی رخ می‌دهد.
ریزوریوس
تفکرات ما تنها محدود به امور عینی نمی‌شوند. اذهان ما فراتر از این جهان متناهی و متغیر پدیده‌ها به قلمرو چیزها در فضای انتزاعی و فناناپذیر آنها پرواز می‌نمایند.
چڪاوڪ
شما در حال بازیابی و به نوعی در حال بیدار کردن دوباره تجارب گذشته خود هستید. به نظر می‌رسد که برای بیدار کردن دوباره این تجارب، اطلاعات مربوطه بایستی تا هنگامی که چیزی باعث شود دوباره بر روی خط قرار گیرند یا بتوانند بار دیگر در صحنه هوشیاری آگاهانه عمل کنند، در جایی ذخیره شده باشند
ریزوریوس
از چشم‌انداز کنونی ما، آشکار است که مغز چیزی است که فکر می‌کند. در واقع، بر اساس بهترین نظریه ما، نه تنها تفکر توسط مغز انجام می‌شود، بلکه استدلال کردن، درک کردن، حس کردن، آرزو کردن، حرکت کردن، توجه کردن، به یاد آوردن، ارتباط برقرار کردن، فهمیدن و انتخاب کردن نیز توسط مغز صورت می‌گیرند. و این یک نظریه است. مردم گاهی می‌گویند، "این تنها یک نظریه است"، گویی نظریه‌ها، بر خلاف چیزهای اثبات شده، فرضیات محض هستند.
Havisht
در گوشه کوچک ما از این گرداب فیزیکی، موجوداتی با آگاهی تکامل یافته‌اند- موجوداتی که در مورد وجود خود متحیر هستند. روشن کردن آسمان نیازمند ستاره‌های عظیمی است، یعنی موتورهای عظیم‌الجثه‌ای از نور که جهان هستی را تحریک و تشجیع می‌نمایند. اما ما مخلوقات از گرد و غبار ستاره‌هایی تشکیل شدیم که در آنها جرقه‌های کوچک آگاهی مشتعل شده‌اند. این ما هستیم که می‌پرسیم: "من چیستم؟ من کیستم؟ از کجا آمده‌ام؟ چگونه می‌توانم چیزی باشم که هستم؟" از همه چیزهای شگفت‌انگیز در جهان– از کهکشان‌ها، اخترنماها، ستاره‌ها و سیاه‌چاله‌ها تا یک سیاره که می‌دانیم با همه موجودات بی‌شمارش زندگی می‌بخشد- تا جایی که می‌دانیم، ما تنها موجوداتی هستیم که قادر به پرسیدن چنین پرسش‌هایی می‌باشیم.
Havisht
گیتی هیاهوی گسترده‌ای از سکوت وجودی است.
چڪاوڪ
به نظر می‌رسد مغز چیزی است که ما، به عنوان خودهای آگاه، یا خودها، در آن هستیم، و نه چیزی که ما مالک آن هستیم.
فرشته
علوم شناختی، همان‌گونه که از نام آن برمی‌آید، به صورت گسترده به عنوان علم شناخت تعریف می‌شود.
Havisht
یک بخش اطلاعاتی (مثلاً، صدق یک عطف) بر دوش یک سلول عصبی واحد باشد. در عوض، یک بخش اطلاعاتی می‌تواند در تعداد زیادی از واحدها رمزگذاری گردد.
sky

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان