دانلود و خرید کتاب راه منتهی به گورستان توماس مان ترجمه محمدصادق رئیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه منتهی به گورستان اثر توماس مان

کتاب راه منتهی به گورستان

نویسنده:توماس مان
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راه منتهی به گورستان

داستان «راه منتهی به گورستان» اثر توماس مان (۱۹۵۵-۱۸۷۵) از مجموعه «هزار و یک آسنی» را محمدصادق رئیسی ترجمه کرده‌است. توماس مان، نویسنده آلمانی در شهر لویک متولد شد و تا ۱۹ سالگی در همان شهر تحصیل کرد. پس از آن در مونیخ در یک شرکت بیمه مشغول شد در حالی که همزمان نخستین اثر خود «افتاده‌ها» را به پایان می‌رساند. او تا سال ۱۹۲۴ چندین اثر دیگر منتشر کرد و پس از آن کتاب «کوه جادو» وی را به شهرت رسانید. در فاصله سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۶ کتاب‌های گوته و تولستوی، گفتار و پاسخ، تلاش‌ها، یادداشت‌های پاریس را نوشت. در سال ۱۹۲۹ جایزه نوبل ادبیات به او اهدا شد. او نخستین آلمانی بود که این جایزه را به دست آورد. مان پس از هشتاد سال زندگی و دوماه پس از جشن تولد خود بر اثر عارضه قلبی در زوریخ درگذشت. بخشی از کتاب: اواخر فصل بهار بود و دیگر تابستان هم در راه بود. تمام جهان می‌خندید. آسمان آبی خدا هم پوشیده از انبوه ابرهای کوچک گرد بود، که با گلوله‌های کوچک برف در هم گره خورده بود و تقریباً مضحک به نظر می‌رسید. پرنده‌ها بر روی درخت جیک‌جیک می‌کردند و باد وحشی میان مزارع در حرکت بود. چهار چرخه‌ای از روستای مجاور به سمت شهر می‌خزید، نصف قطار بر روی جاده صاف بود و نصف دیگر آن سمت بخش خاکی بزرگراه. راننده پاهایش را به هر دو سمت آویزان کرده بود و به طرز نفرت‌انگیزی سوت می‌زد. در قسمت عقبی چهار چرخه، سگ کوچک زردرنگی، نشسته بود که پشت‌اش به او بود و از بین دماغ کوچک‌اش با زبان بی‌زبانی نگاه می‌کرد و صورت‌اش را به همان سمتی که آمده بود، چرخاند. این سگ یک جور سگ کوچکی بود که شبیه به آن هیچ جایی پیدا نمی‌شد، اهمیت‌اش در نوع رنگ طلایی‌اش بود ولی به هیچ وجه بازی نمی‌کرد. بنابراین ما باید صورت‌مان را از او بر می‌گرداندیم.
معرفی نویسنده
توماس مان

توماس مان یکی از چهره‌های ادبی و یکی از مهم‌ترین نویسندگان قرن بیستم است. او ششم ژوئن سال ۱۸۷۵ در لوبک آلمان متولد شد. تا نوزده سالگی در لوبک زندگی می‌کرد و تحصیلات مقدماتی خود را در آنجا گذراند. مان بعد از مرگ پدر، همراه با خانواده‌ی خود به مونیخ مهاجرت کرد، شهری که در آن زمان به عنوان مرکز ادبی آلمان شناخته می‌شد. توماس مان بعد از مهاجرت به مونیخ، مدتی در یک شرکت بیمه مشغول به کار شد و در همان زمان نوشتن اثری به نام «افتاده‌ها» را آغاز کرد. در همان سال‌ها، مان وارد دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ شد و در رشته‌های تاریخ و ادبیات مشغول تحصیل شد. توماس مان مدتی را همراه با برادر بزرگترش هانریش مان در ایتالیا گذراند و در همین زمان نخستین مجموعه داستان‌های کوتاهش را منتشر کرد. او در همین زمان شروع به نگارش رمان «بودنبروک‌ها» کرد که این اثر در سال ۱۹۰۱ منتشر شد، این کتاب با استقبال بسیار خوبی از مردم آلمان رو‌به‌رو شد و شهرت بسیاری برای صاحب اثر خرید. توماس مان در جوانی و پس از اتمام رمان بودنبروک، با نوشته‌های نیچه و شوپنهاور آشنا شد و بسیار از این دو فیلسوف تاثیر پذیرفت. این نویسنده همچنین ارادت خاصی نسبت به ریشارد واگنر، موسیقی‌دان بزرگ قرن نوزدهم داشته و از او نیز تاثیرات زیادی پذیرفته است.

نظرات کاربران

AS4438
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

جالب نبود، گنگ ونامفهوم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
اعتماد و خود باوری پیوند حیرت‌آور و وحشتناکی با یکدیگر دارند، آن دو از یکدیگر تغذیه می‌کنند با دست‌های یکدیگر بازی می‌کنند، به شکلی که باعث می‌شود خون آدم خنک شود
Saieh
حقیقت، گلی است که حتی در شوره زار هم می‌روید.
AS4438

حجم

۱۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۵ صفحه

حجم

۱۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۵ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان