دانلود و خرید کتاب سواد رسانه‌ای و خانواده معصومه نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سواد رسانه‌ای و خانواده اثر معصومه نصیری

کتاب سواد رسانه‌ای و خانواده

امتیاز:
۳.۷از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سواد رسانه‌ای و خانواده

«سواد رسانه‌ای و خانواده» نوشته معصومه نصیری (-۱۳۶۰) است و در آن درباره لزوم آمادگی و آگاهی خانواده‌ها در برابر خطرات موجود در فضای مجازی می‌پردازد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: هنگامی که گمان می‌کنید فرزند شما تنها کاری که باید برای حفظ امنیت خود انجام دهد، قبول نکردن شکلات از غریبه‌ها یا احتیاط هنگام عبور از عرض خیابان و توجه به عبور و مرور ماشین‌های سواری است به یاد داشته باشید که امروزه با گسترش کاربرد فضای مجازی در زندگی نسل جدید لازم است به کاربردهای فوق‌العاده مفید و تهدیدات بسیار خطرناک فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی هم توجه کنیم. بنابراین لازم است به فکر اِعمال سطح جدیدی از امنیت و حفاظت از کودکان خود در عصر دیجیتال باشیم تا کودکان ما به یاد داشته باشند که همچنان نباید شکلات را از غربیه‌ها بگیرند حتی در فضای مجازی! برای پرداختن به این موضوع و برقراری امنیت بیشتر کودکان خود ابتدا باید آنها را با فرصت‌ها، مزایا و استفاده‌های مفید از فضای مجازی آشنا کنیم و از طرف دیگر تهدیدات و مضرات لوازم دیجیتالی و فضای سایبر را برای آن‌ها بیان کنیم تا بتوانید فرزند عزیز خود را به نحو صحیح در راستای استفاده درست و مفید از فضای مجازی راهنمایی کنید.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
مک‌لوهان معتقد است:‌ «زمانی که دهکده جهانی تحقق یابد لازم است انسان‌ها به سواد جدیدی به نام سواد رسانه‌ای دست یابند.»
محمدرضا شهبازی
رسانه واقعی نیست، اما به‌طور واقعی بر افراد تاثیر می‌گذارد؛ چراکه ما پیام‌هایش را می‌گیریم و برای خودمان از این پیام‌ها، معنی خلق می‌کنیم.
هدی✌
«سواد رسانه‌ای» درصدد است خواندن سطرهای نانوشته رسانه‌های نوشتاری، تماشای پلان‌های به نمایش درنیامده یا شنیدن صداهای پخش نشده از رسانه‌های الکترونیک را به مخاطبان بیاموزد.
s.f.k
سواد رسانه ای دانش استفاده از رسانه‌های جمعی و فضای مجازی است تا ضمن استفاده از فرصت‌های رسانه‌های جمعی و فضای مجازی از تهدیدهای آن در امان بمانیم.
maryam mirzaei
ما در جایگاه مخاطب از آن گفته‌های محذوف، تصاویر کنار گذاشته شده و پایان‌های ناکاویده نه چیزی می‌بینیم و نه می‌شنویم. ما فقط چیزهایی را می‌بینیم و می‌شنویم که توسط آن گروه پذیرفته شده باشد!
هدی✌
متون رسانه‌ای «طبیعی» نیستند گرچه ممکن است واقعی به نظر برسند. متون رسانه‌ای مانند ساختمان‌ها و بزرگراه‌ها ساخته می‌شوند: نقشه‌ای کشیده می‌شود، اجزای تشکیل دهنده گردآوری می‌شود و آدم‌های معمولی پول می‌گیرند تا کارهای مختلفی انجام دهند.
هدی✌
دیگر دیوارهای منازل چارچوب انحصاری و شخصی شهروندان محسوب نمی‌شوند بلکه فضایی برای نفوذ امواج رسانه‌ای هستند.
هدی✌
با تجهیز به مهارت سواد رسانه‌ای یاد خواهیم گرفت هر پیامی را نبینیم، نخوانیم و نپذیریم.
هدی✌
باید از پیام‌ها و اطلاعات اطراف‌مان براساس نیازهای‌مان استفاده کنیم تا دچار سردرگمی نشویم. سواد رسانه‌ای این امکان را هم در اختیار می‌گذارد. با تجهیز به مهارت سواد رسانه‌ای یاد خواهیم گرفت هر پیامی را نبینیم، نخوانیم و نپذیریم.
هدی✌
اطلاعاتی که از طریق سواد رسانه‌ای در اختیار گذاشته می‌شود، باعث می‌شود تا مخاطبان درک عمیق‌تری از آنچه می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند داشته باشند. در حالی‌که می‌توان فاقدان سواد رسانه‌ای را طعمه‌های اصلی در فضاهای رسانه‌ای به‌شمار آورد، افراد دارای سواد رسانه‌ای نه تنها اسیر محصولات رسانه‌ای نمی‌شوند، بلکه قضاوت‌های صحیح‌تری از محیط پیرامون خود دارند.
هدی✌

حجم

۵۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۵۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان