دانلود و خرید کتاب پژوهشی در وجوه و نظایر عاطفه زرسازان خراسانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب پژوهشی در وجوه و نظایر

کتاب پژوهشی در وجوه و نظایر

معرفی کتاب پژوهشی در وجوه و نظایر

کتاب پژوهشی در وجوه و نظایر نوشتهٔ عاطفه زرسازان خراسانی است. انتشارات دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب پژوهشی در وجوه و نظایر

کتاب پژوهشی در وجوه و نظایر بر آرای سیوطی در معترک الاقرآن و روایات تفسیری اهل بیت (ع) در نورالثقلین تاکید دارد. 

یکی از مباحث مهم علوم قرآنی (دانش‌های خادم فهم قرآن کریم)، علم وجوه و نظائر است. وجوه دربارهٔ محتملات معانی و نظائر دربارهٔ الفاظ و تعابیر به کار می‌رود. اگر در لفظ یا عبارتی چند معنا احتمال رود این معانی را وجوه گویند و هنگامی که چند لفظ (کلمه یا جمله) یک معنای تقریبی واحد را افاده کنند، آن‌ها را برای اینکه در معنی نظیر یکدیگرند نظائر می‌گویند. 

نویسند، در فصل اول کتاب، به واژه‌شناسی وجوه و نظائر و بیان پیشینهٔ وجوه و نظائر و معرفی کتب در این زمینه از صدر اسلام تا دورهٔ معاصر پرداخته است. در فصل دوم، مبانی شناختی مشترک فریقین در زمینهٔ وجوه مفردات قرآنی مانند جاودانگی قرآن کریم و صیانت قرآن از تحریف و مبانی شناختی مختص شیعه مانند حجیت قول معصوم و مبانی شناختی مختص اهل تسنن مانند حجیت قول صحابه را توضیح داده است.  

خواندن کتاب پژوهشی در وجوه و نظایر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران قرآن و علوم قرآنی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پژوهشی در وجوه و نظایر

«گذشت زمان از عصر نزول وحی تاکنون و تطور معانی واژگان، نیاز به شرح و توضیح کلمـات دشـوار در روایت‌ها را دو چندان ساخته است. چه بسا کلماتی که در زمـان نـزول در معنـایی بکـار رفتـه کـه در زمـان حاضر از آن معانی تهی شده حتی معانی معارض بامعنای اولی یافته‌اند. ازاین رو فهـم صـحیح آیـات قـرآن مانند فهم دیگر متون، در گرو فهم تک تک مفردات است. چنان‌که از مجاهد نقل شده است: «کسی کـه بـه لغت‌های عرب آگاه نباشد تفسیر برای او جایز نیست». یکی از راه‌های پی بـردن بـه معـانی و کاربردهـاي واژگان قرآنی، بررسی موارد کاربرد آنها در قرآن کریم است؛ زیرا می‌توان دانسـت، یـک واژه در زمـان نزول در چه معنایی به کار می‌رفته اسـت، حتی در برخـی مـوارد ممکـن اسـت از کثرت کـاربرد واژه در معنایی، به حقیقت بودن آن واژه برای آن معنا پی بـرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴۵ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۴۵ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان