دانلود و خرید کتاب آمیگدالت رو رام کن! کاترین ام. پیتمن ترجمه اسماعیل ملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب آمیگدالت رو رام کن!

کتاب آمیگدالت رو رام کن!

معرفی کتاب آمیگدالت رو رام کن!

کتاب «آمیگدالت رو رام کن!» نوشتۀ کاترین ام. پیتمن و ترجمۀ اسماعیل ملکی است و انتشارات نسل روشن آن را منتشر کرده است. این کتاب راهبردهای مبتنی بر مغز برای آرام کردن ذهن مضطرب ارائه می‌دهد.

درباره کتاب آمیگدالت رو رام کن!

اضطراب یکی از شایع‌ترین حالات هیجانی است و زیرمجموعۀ اغلب اختلالات روانی محسوب می‌شود. این حالت بر تعداد زیادی از افراد تأثیر می‌گذارد و معمولاً آن را به شکل ناراحتی، استرس شدید و نگرانی تجربه می‌کنند. اضطراب قادر است زندگی فرد را به میزان قابل‌توجهی دچار مشکل کند. کتاب آمیگدالت رو رام کن! راهبردهای مبتنی بر مغز برای آرام‌کردن ذهن مضطرب، به بررسی نقش آمیگدال در بروز اضطراب و استرس می‌پردازد و روش‌هایی برای آرام‌کردن این بخش و کاهش اضطراب معرفی می‌کند. آمیگدال بخش کوچکی از مغز است که مسئولیت پردازش احساسات و واکنش‌های استرس و ترس را بر عهده دارد. آمیگدال مغز در به‌خاطر سپردن اطلاعات و ایجاد واکنش‌های هیجانی نقش مهمی از خود بر جای می‌گذارد.

کاترین پیتمن، دکترای HSPP و متخصص در زمینهٔ درمان اضطراب، در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه آمیگدال به‌عنوان یک سیستم هشدار طبیعی بدن عمل می‌کند و در موقعیت‌های استرس‌زا و ترسناک واکنش نشان می‌دهد؛ اما گاهی این سیستم بیش‌فعال می‌شود و باعث اضطراب مزمن می‌گردد.

کتاب آمیگدالت رو رام کن! به شیوه‌ای علمی و درعین‌حال ساده، اطلاعاتی دربارهٔ عملکرد مغز در هنگام اضطراب ارائه می‌دهد و سپس راهبردهای مؤثری را برای کنترل این شرایط پیشنهاد می‌کند. این راهبردها شامل تمرینات تنفسی، تمرکز بر تکنیک‌های شناختی - رفتاری و استفاده از تمرین‌های ذهن‌آگاهی برای کاهش اضطراب و مدیریت بهتر استرس‌های روزانه می‌شوند. هدف کتاب آمیگدالت رو رام کن! این است که به خوانندگان کمک کند تا با درک بهتر از نحوهٔ عملکرد مغز، بتوانند ذهن مضطرب خود را آرام کنند و بهبود قابل‌توجهی در کیفیت زندگی و سلامت روان خود تجربه کنند. این اثر برای هر کسی که با اضطراب دست‌وپنجه نرم می‌کند، می‌تواند منبعی ارزشمند باشد تا به شیوه‌ای علمی و عملی، با چالش‌های ذهنی خود روبه‌رو شود و آنها را مدیریت کند.

خواندن کتاب آمیگدالت رو رام کن!  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افراد مضطرب و علاقه‌مندان به کتاب‌های خودیاری و موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آمیگدالت رو رام کن!

«بسیاری از مردم با اصطلاح اضطراب آشنا هستند؛ اما ممکن است ندانند که اضطراب چگونه می‌تواند در زندگی افراد به شکل متفاوت ظاهر شود. برخی از افراد حالت تهوع دارند، برخی می‌لرزند، بعضی سردرد می‌گیرند و بعضی فقط احساس قرار بدان‌ها دست می‌دهد. درحالی‌که هر یک از ما روش منحصربه‌فرد خود را برای تجربۀ اضطراب داریم، علت اصلی اضطراب ما یکسان است: آمیگدال. این بخشی از مغز شما است که واکنش اضطراب یا ترس را کنترل می‌کند. اگر می‌خواهید اضطراب خود را مدیریت کنید، آمیگدال مهم‌ترین قسمت مغز است که باید درک کنید. اگرچه پاسخ‌هایی که آمیگدال ایجاد می‌کند برای محافظت از شما طراحی شده است، اما پاسخ‌ها ممکن است با شرایط و موقعیت‌ها متناسب نباشند. بیشتر این پاسخ‌ها بدن شما را برای مبارزه با فرار از دست یک شکارچی تهديد بالقوه آماده می‌کند؛ اما جنگ‌وگریز اغلب پاسخ‌های مناسبی در قرن بیست ویکم نیست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان