دانلود و خرید کتاب پدران غایب گای کورنو ترجمه فرشید قهرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پدران غایب اثر گای  کورنو

کتاب پدران غایب

نویسنده:گای کورنو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پدران غایب

«در این کتاب قصد ندارم از پدرها و مادرها انتقاد کنم. روی سخن من با سکوتی است که همه‌ی ما را فرا گرفته. نقش فرزندان پسر در دنیای امروز شکستن این سکوت است. هر جا مشکلی و بی‌نظمی‌ای وجود دارد، روح حقیقت پنهان شده است؛ این روح پنهان مایه‌ی عذاب و ناراحتی مردان در دنیای امروز است. ما امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تغییر هستیم.» «پدر غایب» نوشته گای کارنو(۲۰۱۷-۱۹۵۱) روانکاو یونگی اهل کانادا است. او متخصص روان‌شناسی مردان است. پدر غایب ، پدری است که کمتر حضور دارد و یا اگر حضور دارد رابطه ای با فرزندش ندارد یا خود نیز آسیب خورده و بی رمق است. پدر ستو فقرات روان پسر است. اعتماد به نفس، هدفمندی در زندگی، توانایی روبرو شدن با مشکلات و بحران ها، ایستادن و در نرفتن هنگام حمله ور شدن مسائل همه و همه از پدر آموخته می شود. و پدر غایب مساله آفرین است. مردان زیادی در عصر حاضر احساس مرد بودن با خود ندارند و این امر ناشی از مساله پدر غایب است . حالا برای آن که اگر گرفتار پدر غایب بوده ایم یا می خواهیم اثر بدی روی فرزندان مان نگذاریم چه باید بکنیم؟ این موضوعی است که کتاب به آن می پردازد. مردان بزرگسال اختلالات شخصیتی زیادی از جمله پارانویا، وسواس و رفتارهای ضداجتماعی از خود نشان می‌دهند. همچنین تعداد مردانی که مشکلات و انحرافات جنسی دارند به مراتب از تعداد زنانی که با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، بیشتر است. این نکته دلالت بر این دارد که مردان با وجود طبیعت مستقل ظاهری، در جست‌وجوی پدران‌شان هستند و بسیاریشان به کمک نیاز دارند. مواد اولیه‌ی این کتاب از مشاهدات بالینی مراجعان نویسنده به‌عنوان تحلیلگری روانی به‌دست آمده است. این کتاب حاصل دیده‌ها، شنیده‌ها و احساساتی است که نویسنده به عنوان یک مرد داشته است.

نظرات کاربران

El Santo
۱۳۹۸/۱۰/۰۷

گای کورنو،رواندرمانگر یونگی و فوقالعاده تیزبینی است،و یکی از بزرگترین مشکلات پسرها رو روش کار کرده، برای پسر وجود پدر از ۴یا۵ سالگی به بعد تا اخر عمر ضروری است،حتی با مرگ پدر ، روان پسر خالی از پدر نمیشه،

- بیشتر
mhzm
۱۳۹۷/۱۲/۱۸

کتابی درباره پسرانی که پدران انها غایب بوده و تاثیر بسیاری در روان ان ها در بزگسالی میذاره و اونها بیشتر با تربیت مادرشان بزرگ میشن و مردانگی کم رنگ تری رو دارن

Bookworm
۱۳۹۶/۰۴/۱۳

مثل نمایشنامه حصارها که شخصیت اصلی پدر خوبی نداشته ولی خودش همه ی تلاششو میکنه تا با پسرش خوب باشه اما خیلی موفق نمیشه چون با شرایط روزگار پیش نمیره و خودش رو با زمانه وفق نمیده.

Sajjad
۱۴۰۱/۰۱/۲۰

کتاب کتاب بسیار خوبیست اما با توجه به نسخه ی انگلیسی کمی بد ترجمه شده . برای مثال از موسسه ای که این کتاب رو ترجمه کرده انتظار نمیرود که ego رو ترجمه کند "خود" تفاوت گذاشتن بین self و

- بیشتر
کاربر ۴۱۱۵۵۲۶
۱۴۰۰/۱۲/۱۹

کتابی خواندنی برای کشف حفره های درونمان که بر اثر نبود پدر و دانش پایین تربیتی پدران ومادرانمان در ما ایجاد شده است و از پس فصل های کتاب میابیم که با چه چیزی این حفره هارا پرکرده ایم حفره

- بیشتر
کاربر 2486781
۱۴۰۱/۰۸/۲۲

دریچه جدیدی از نقش پدران در تربیت پسران برای من باز کرد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۸)
آن‌ها ممكن است به سادگی احساس كنند كه برای دريافت توجه و محبت پدر يا مادرشان به اندازه‌ی كافی خوب يا مهم نيستند. اين كودك است كه هميشه هزينه‌ی مشكلاتی را پرداخت می‌كند كه پدر و مادرش نمی‌خواهند درباره‌اش صحبت كنند.
_amir818_
هر مردی سه بار در زندگی به‌دنيا می‌آيد. او از مادرش به‌دنيا می‌آيد، از پدرش به‌دنيا می‌آيد و در پايان از درون خودش به‌دنيا می‌آيد. آخرين تولد او تولد فرديت است. هنگامی كه مسيح اعلام كرد كه پدر و مادرش را نمی‌شناسد، اگرچه آنها در همان جمعيتی بودند كه او برای‌شان سخنرانی می‌كرد، درباره‌ی اين تولد حرف می‌زد. سوگواری مردان برای انتظارات غيرواقعی كه از پدران‌شان داشتند و تنهايی‌ای كه اين سوگواری به آنها تحميل می‌كند، تجربياتی است كه باعث رهايی آنها می‌شود. اين رنج در واقع نوعی قطع عضو در مراسم تشرف است. اين رنج باعث می‌شود مردان با واقعيت دنيای بيرونی روبه‌رو شوند. به اين شكل كل هستی به خانه‌ی آنها تبديل می‌شود.
بهرام
امروزه در فرهنگ ما معنای رنج بردن گم شده است. پدران در دنيای امروز خود به دنبال راحتی‌اند و از هر وسيله‌ای استفاده می‌كنند تا با اين رنج روبه‌رو نشوند (ترك زن و فرزند از جمله‌ی اين موارد برای دوری از رنج به‌شمار می‌آيد). هنگامی كه ديگر نقش رنج كشيدن درك نمی‌شود و پدران اين درس را به پسران خود نمی‌دهند، با گروهی از جوانانی روبه‌رو می‌شويم كه از مشكلات اين جهان فرار می‌كنند و به خودكشی پناه می‌برند. خودكشی افراطی‌ترين كاری است كه انسان می‌تواند برای فرار از درد زندگی و فاتح شدن بر پوچی انجام دهد.
mohadese
هنری بيلر همچنين روی اين واقعيت تأكيد دارد كه رابطه‌ی محبت‌آميز و گرم ميان پدر و پسر باعث شناخت و رشد بهتر هويت مردانه در پسران می‌شود. او اضافه می‌كند نظمی كه توسط پدر به پسر تحميل می‌شود هنگامی اثرگذار خواهد بود كه در قالب رفتاری محبت‌آميز قرار بگيرد. در موارد و حالت‌های ديگر اين تحميل باعث دوری پسر از پدر خواهد شد.
مسعود
حقيقت غم‌انگيز اين است كه اگرچه ما خواهان تغيير هستيم، اما در عمل برای تغيير نكردن می‌جنگيم و تمام نيروی‌مان را هم در اين جنگ به‌كار می‌گيريم.
Golnaz Javaheri
باب قهرمان هميشه دوست دارد نفر اول باشد و به اين شكل خيلی وقت‌ها برای ديگران منبع انگيزه است. در كودكی او به دنبال تأييد مادرش بود و حالا به دنبال تأييد ديگران است. اين چيزی است كه به او انگيزه می‌دهد. اين‌كه همه او را دوست داشته باشند و تحسين كنند. باب سخت‌ترين كارها را به همين دليل انجام می‌دهد. او از تحسين‌های ديگران خوراك روحی می‌گيرد. به شكل نمادين می‌خواهد شخصی قوی باشد تا حسادت مردان ديگر را برانگيزد.
مسعود
عقده، الگويی مكانيكی از واكنش‌هاست كه به‌محض اين‌كه فرد، خود را در موقعيتی مشابه با گذشته می‌يابد، به‌صورت خودكار در او تحريك و تكرار می‌شود.
Golnaz Javaheri
اين كودك است كه هميشه هزينه‌ی مشكلاتی را پرداخت می‌كند كه پدر و مادرش نمی‌خواهند درباره‌اش صحبت كنند.
مسعود
۱. خشونت به درون می‌رود و به نفرت از خود تبديل می‌شود. نفرت از خود به شكل احساس گناه، نظرات همراه با بدبينی و طعنه‌های تلخ و ناراحت‌كننده نشان داده می‌شود. نفرت از خود همچنين به شكل رفتارهای غيرارادی و ناخودآگاه مثل پرخوری، جويدن ناخن‌ها، وسواس در تميزی و نظم يا آسيب رساندن به خود، بروز می‌كنند. نفرت از خود می‌تواند در طولانی مدت به افسردگی منجر شود.
mhzm
راهی كه به احساس مسئوليت ختم می‌شود راهی است كه به آزادی می‌انجامد. هنگامی كه فردی ديگران را مسئول مشكلاتش نمی‌داند، دنيايی جديد به رويش گشوده می‌شود. درك و پذيرش خود، او را برای پذيرفتن نتايج كارهايش آماده می‌سازد. او ديگر نيازی ندارد كه از ديگران خواهش كند تا دركش كنند.
Golnaz Javaheri

حجم

۶۲۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۶۲۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۵۳,۲۰۰
۳۱,۹۲۰
۴۰%
تومان