دانلود و خرید کتاب بازتاب های ناب موسسه لین اینترپرایز ترجمه کاظم موتابیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازتاب های ناب اثر موسسه لین اینترپرایز

کتاب بازتاب های ناب

معرفی کتاب بازتاب های ناب

کتاب بازتاب های ناب اثر موسسه لین اینترپرایز و موسسه ناب ایران و ترجمهٔ کاظم موتابیان است و انتشارات ناب اندیشان آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما می‌گوید چگونه تفکر ناب، کار و زندگی شما را بهبود داده است؟

درباره کتاب بازتاب های ناب

کتاب بازتاب های ناب شامل تجربهٔ کسانی است که ناب را در کار و زندگی خود پیاده کرده‌اند، افرادی از شرکت‌های مختلف در کشورهای مختلف که خواسته‌اند تأثیر تفکر ناب را بر کار و زندگی خود با دیگران به مشارکت بگذارند. مطالعهٔ این نوشته‌ها ایمان و اراده لازم برای آغاز یا تداوم تغییرات ناب را در شما ایجاد می‌کند؛ تغییراتی که باعث خواهند شد هر کسی زندگی و احساسی به مراتب بهتر از قبل داشته باشد و جهان را نیز به جایی بس بهتر برای زندگی همه ما مبدل کند.

خواندن کتاب بازتاب های ناب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در زمینهٔ کسب‌وکار خود تغییراتی به وجود آورند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازتاب های ناب

«ناب، یعنی تولید بیش‌ترین با کم‌ترین. اما کم‌ترین از چه چیزی؟ کم‌ترین از نیروی انسانی، تجهیزات، مواد و فضا. و بیش‌ترین از چه چیزی؟ آن چیزی که مشتری می‌خواهد.

هر کسی همواره در حال تولید چیزی (اعم از کالا یا خدمتی) برای کسی است: یک اپراتور در خط مونتاژ خودرو، یک صندوق‌دار در یک باجه بانک، یک فروشنده در یک خرده‌فروشی محلی، یک آشپز در آشپزخانه، یک معلم در یک دبستان ابتدایی، یک متخصص طراح یک موبایل جدید و حتی یک فرد در حال خواب (او دارد فرصت بازسازی جسم و روان خود را تولید می‌کند).

و در هر تولیدی، همواره اتلافی وجود دارد، فعالیت‌هایی که واقعاً ارزشی به محصول اضافه نمی‌کنند: موجودی‌ خودروهایی که در حال حاضر، مشتری ندارند (اتلاف تولید اضافی)، صندوق‌دار بانکی که منتظر است تا مشتری فرم‌هایی را پر کند (اتلاف انتظار نیروی کار)، حمل و نقل مواد از انبار به قفسه‌های خرده‌فروشی (اتلاف حمل و نقل)، مواد اضافی که در کابینت‌های آشپزخانه، مدت‌ها می‌مانند (اتلاف ذخائر)، تکالیف شب اضافی که باعث یادگیری بیش‌تر یا بهتر نمی‌شوند (اتلاف پردازش اضافه)، جستجو برای یافتن اطلاعات در کامپیوتر برای طراحی محصول (اتلاف حرکت اضافی) و احساس خستگی مفرط بعد از خوابیدن در محیطی نامناسب یا به شکلی نامناسب (اتلاف عیوب).

موفقیت واقعی و پایدار برای هر کسی فقط وقتی به دست می‌آید که بتواند دقیقاً محصولی را تولید کند که مشتری می‌خواهد، دقیقاً به میزانی که مشتری می‌خواهد و دقیقاً در زمانی که مشتری می‌خواهد، آن هم به قیمتی غیرقابل رقابت، آن هم در حالی که همه خشنود باشند، یعنی مشتریان، مالکان، کارکنان، تأمین‌کنندگان و جامعه. برای دستیابی به چنین موفقیتی، فقط یک راه وجود دارد: شناسایی و حذف مستمر اتلاف‌ها (به نحوی که دیگر به جای خود بازنگردند) از تمام فعالیت‌هایی که منجر به تولید کالا یا ارئه خدمتی می‌شوند (به تمام این فعالیت‌ها جریان ارزش می‌گویند).

تجربه نشان داده است برای حذف این اتلاف‌ها، فقط یک راه وجود دارد: تفکر ناب. تفکر ناب مبتنی بر این پنج اصل است: ۱) تعریف ارزش از نگاه مشتری تا معلوم شود، مشتری هر فعالیتی چه کسی است و او دقیقاً از یک محصول چه انتظاراتی دارد، ۲) تجزیه و تحلیل جریان ارزش برای اینکه معلوم شود از فعالیت‌هایی که منجر به تولید محصول و ارائه آن به مشتری می‌شوند به راستی کدام یک ارزشی به محصول اضافه می‌کنند و اتلاف نیستند و کدام یک ارزشی اضافه نمی‌کنند و اتلاف هستند، ۳) ایجاد حرکت پیوسته در جریان ارزش به نحوی که تمام فعالیت‌های ارزش‌آفرین، پشت سر هم و بدون توقف انجام شوند تا بسیاری از اتلاف‌ها از میان بروند، ۴) ایجاد کشش در جریان ارزش به نحوی که هر فعالیت فقط وقتی انجام شود که مشتری خواهان آن است و فقط به میزانی انجام شود که مشتری خواهان آن است و سرانجام ۵) انجام بهبود دائمی برای رسیدن به کمال مطلق یعنی ایجاد جهانی بدون اتلاف و سرشار از ارزش برای مشتری.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۷۱۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان