دانلود و خرید کتاب شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد سیمین رهگذر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد

کتاب شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد به‌قلم سیمین رهگذر را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب به شرح زندگی و مبارزات روحانی مجاهد و انقلابی، شهید سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد می‌پردازد.

درباره کتاب شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد

روایت خاطرات در تبیین ابعاد تاریخ انقلاب اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اسناد تصویری و حتی ثبت وقایع هرگز به‌تنهایی نمی‌توانند بیان‌کنندهٔ زوایای پیدا و پنهان تاریخ باشند چرا که انگیزه‌ها و آرمان‌ها، اخلاص‌ها و ایثارها، تصمیمات پنهانی با نقایص و کاستی‌های فراوان از چشم و گوش عکاس و مورخ مخفی اما در اذهان باقی می‌مانند. خاطرات می‌توانند منابع مکتوب تاریخ را گویا کنند و آنچه را که از دیده‌ها پنهان مانده، آشکار نمایند؛ خصوصاً افرادی که خود جزء تاریخ‌سازان بوده‌اند. کتاب حاضر کوشیده تا با بهره‌گیری از خاطرات به‌جامانده از شهید سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد به سبک داستان به شرح زندگی و مجاهدت‌های این روحانی مبارز در دوران پیش از انقلاب ۵۷ بپردازد و زمینه‌ٔ آشنایی نسل نوجوان و جوان با این شخصیت را فراهم آورد.

خواندن کتاب شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران و نیز دوستداران زندگی‌نامه‌ها از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد

«تعویض نام

سید حسن یک کاسب معمولی و تهیدست بود. گاهی هم در مغازه اش نفت می فروخت تا امرار معاش کنند. در اوج فقر و تنگدستی، پسرش سید حبیب به سختی مریض شد. همه از او قطع امید کرده بودند. با وضع مالی که سید حسن داشت تهیه ی دارو و یا بردن پیش پزشک متخصص امکان پذیر نبود. اما سید اعتقاد عجیبی داشت. طبق یک رسم قدیمی برای خوب شدن پسر دلبندش نام او را عوض کرد و سید عبدالکریم گذاشت. سید حبیب که حال سید عبدالکریم نامیده می شد، از بستر بیماری برخاست و به همان نام دوم معروف شد. سید عبدالکریم در گرم ترین زمان سال یعنی ۵ مرداد ۱۳۱۱ در بهشهر متولد شد و گرمای وجود نورانی‌اش، گرم‌تر از تابستانی که در آن به دنیا آمد او را تا آن سوی خطابه راند.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان