دانلود و خرید کتاب هفت گونه سینمایی (کتاب سوم) علیرضا کاوه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت گونه سینمایی (کتاب سوم) اثر علیرضا کاوه

کتاب هفت گونه سینمایی (کتاب سوم)

معرفی کتاب هفت گونه سینمایی (کتاب سوم)

کتاب هفت گونه سینمایی (کتاب سوم) نوشتۀ علیرضا کاوه در انتشارات روزنه کار به چاپ رسیده است.

درباره کتاب هفت گونه سینمایی (کتاب سوم)

در سال‌های اخیر توجه به بررسی‌های ژانر یک سینمایی بخش قابل توجهی از آثار مکتوب سینمایی را به خود اختصاص داده است. موضوع کتاب هفت گونه سینمایی (کتاب سوم) به‌طور کلی تصویر متحرک است در محدوده‌ای فراتر از آنچه به نام فیلم می‌شناسیم. جلد اول این مجموعه دربارۀ ۷ گونۀ اصلی تصویر متحرک بود. در جلد دوم ۷ گونۀ شخصیت‌محور بررسی شدند و در این کتاب، ۷ گونۀ گروه‌محور بررسی می‌شوند. کاوه عباسی، نویسندۀ این مجموعه می‌گوید این گروه اخیر مشابه ۱۴ گونۀ پیشین نیستند؛ زیرا مشخصۀ لحنی دارند.

پژوهش این کتاب بر اساس ۱۲ هزار فیلمی انجام شده که بنا به ادعای نویسنده، بر آن‌ها اشراف دارد و نیز حدود ۹۰ هزار فیلمی که در نظریه‌پردازی سینمایی محور بحث هستند. در میان آن‌ها فیلم‌های کوتاه و خارج از نمایش عمومی هم دیده می‌شود. نویسنده در این جلد، به‌طور جدی به موضوع لحن پرداخته است. او می‌گوید نظریۀ این کتاب، نظر بزرگان سینما را به چالش می‌کشد از جمله این نظر که فیلم‌هنری، یک گونه یا ژانر است. به نظر او فیلم‌هنری ژانر نیست؛ زیرا لحن ندارد.

کتاب هفت گونه سینمایی (کتاب سوم) را می‌توان کتابی در خصوص الگوهای بصری پس از قرن نوزدهم نامید که به فیلم شهره هستند. گرچه اگر سینما را از فیلم تفکیک کنیم می‌توان دوره‌های قبل از این قرن را نیز در نظر گرفت.

خواندن کتاب هفت گونه سینمایی (کتاب سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران تاریخ سینما و پژوهش‌های هنری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره علیرضا کاوه

علیرضا کاوه زادۀ ۱۳۴۶ پژوهشگر، نویسنده، بازیگر و منتقد سینما است. او دانش‌آموختۀ کارشناسی ارشد سینما و عضو خانۀ سینما است که از ۱۳۷۱ در نشریات فیلم، دنیای تصویر، فیلم و سینما، فارابی،‌ صنعت سینما،‌ نقد سینما، هفته‌نامه سینما و دیگر نشریات مقاله نوشته است. او شاگرد بهرام بیضایی نیز بوده‌ است.

کاوه مؤلف کتاب‌هایی چون «گونه‌ی سینمایی»، «چنین سیاه آینه‌ای» با موضوع تحلیل و بررسی سینمایی نوآر، «تقسیم‌بندی سینمایی» با زیرعنوان گونه، سبک، قالب، سنت، کتاب «هفت گونه سینما» (در ۳ جلد) و «بیننده‌ی فیلم» است. همچنین کتاب «بهرام بیضایی و وقتی همه خوابیم» به اهتمام او منتشر شده است و خود او در این کتاب دو مصاحبه با بیضایی و دو نقد در کنار آثار دیگری از نویسندگان دارد. علیرضا کاوه همچنین در فیلم کتاب آشپزی به کارگردانی سیاوش افشار در ۱۳۹۷ ایفای نقش کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

حجم

۲۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان